Ви ще й досі думаєте, що молоді все роблять не так і не там, а насправді треба отак? Припиніть, бо ці міркування – позавчорашній день. Зеди стають чи не першим поколінням у нашій історії, у якого всім іншим варто повчитися. Надто несподівані, надто інші. А що буде з тими поколіннями, які йтимуть за ними? З огляду на звички та поведінку зедів, це важко собі навіть уявити.
Бекґраунд. Автори книги Джейсон Дорсі та Деніс Вілла в книжці «Zкономіка. Як покоління Z змінює майбутнє бізнесу» чесно зізнаються: «Це покоління принесе нову норму, яка зумовить зміни, невизначеність, дискомфорт, упевненість і прориви».
І вони знають, про що кажуть, бо вивчення поведінкових моделей різних поколінь – їхня професія.
Джейсон Дорсі – провідний лектор та дослідник із тем покоління Z, міленіалів та поколінь загалом. Він – співвласник та президент CGK (The Center for Genetational Kinetiks), брав участь у численних дослідженнях та консалтингових проектах у сфері вивчення поколінь. Входить до складу рад директорів публічних і приватних компаній, консультує корпорації, інвестиційні фонди тощо.
Деніс Віллі, PhD – генеральна директорка, співзасновниця та візіонерка CGK, яка також ретельно аналізує поведінку поколінь.
Їхня компанія постійно проводить щорічні дослідження покоління Z та намагається зрозуміти, чим воно дихає і чим керується: як бачить бренди, що думає про пошук роботи, мотивацію, пенсію, які в нього «чому й навіщо», як воно чинить, у чому переконане та які має страхи і мрії.
Тож на запитання «Чому я мушу це читати?» – ці люди дають переконливу й аргументовану відповідь своїми результатами роботи.
«Починаючи писати цю книжку, ми не знали, що відкриємо і як відкрите сформує життя. Сподіваємося, коли ви приєдналися до нас у цій подорожі, вас зворушили ентузіазм, несподіванки й людяність, які привносить покоління Z» – так відверто й несподівано написали автори, наголошуючи, що сподівання цього покоління відрізняються від інших поколінь.
Оригінальна назва: How Gen Z Change the Future of Business – and What to Do About it
Видавництво: Yakaboo, Київ
Наклад: 1500 примірників
Сюжет. Покоління Z ( а це народжені у проміжку від 1996 до 2012 років) уже найвпливовіша група на споживчому ринку йі лишатиметься такою протягом найближчих десятиліть. До того ж передбачається, що це покоління стане бенефеціаром масштабного перерозподілу багатства від старших поколінь до молодших, обсяг якого може перевищити $20–30 млрд. Уявляєте ці масштаби? Все дуже серйозно.
То хто ж ці люди? Як вони мислять, що вони роблять і що збираються робити? – думки, які рояться в головах не лише поведінкових економістів, а й усіх, у кого є навіть найменший вид бізнесу, і хто мусить планувати своє сьогодні та завтра.
Ось ескіз їхнього портрету.
Загалом їхнє життя в наступні 50 чи більше років не буде схоже на життя представників інших поколінь. Вони вважатимуть летючі автівки нормою, так само, як і виготовлені за індивідуальним замовленням органи, а космічний туризм – не науковою фантастикою, а питанням фінансового планування. Разючі зміни торкнуться всього: від інтернету речей, масштабної присутності штучного інтелекту до віртуальної та доповненої реальності. Серед глобальних викликів: гроші перестануть бути готівкою, а стануть концептом, що зберігається в хмарі. Це покоління взагалі може відмовитися від банків, якщо вони достатньо швидко не запропонують власної версії блокчейну.
Ось така Z-революція в усьому!
Вам сподобається, якщо: ви цінуєте книжки, які відкривають нові обрії пізнання та насичені цікавою й абсолютно новою інформацією. У книжці багато переконливих прикладів – історій, які свідчать, що автори не беруть свої висновки зі стелі. Багато також інсайтів, статистики та масштабних досліджень. Загалом книжка – неоціненна річ для брендів та роботодавців.
Вам не сподобається, якщо: ви дуже прискіпливі й не любите, коли вам про те саме розповідають двічі – у книжці це інколи трапляється. А також, якщо вам хочеться свіжіших досліджень, бо автори посилаються на дослідження 2019 року, а зараз вже 2021-й.
Головна причина прочитати: «Це покоління прямує зі світоглядом, талантом і енергією, здатними вивільнити найкраще в усіх нас. Так, вони інакші. Але в цій відмінності криються величезні можливості – треба тільки знайти час і зрозуміти їх», – завважують автори цієї неймовірно цікавої книги.
Ясно, що покоління Z сформує нові візії у багатьох напрямах на багато десятиріч, а то й на наступні сторіччя.
Тож до них треба уважно придивитись.
Автор книги Девід Стіллман – профі в розмові про покоління. Він довгий час спеціалізується на цій тематиці, і його виступи та публікації можна бачити в провідних ЗМІ: CNN, CNBC, The New York Times, USA Today та The Wall Street Journal тощо. Має золоті медалі на кінофестивалі Нью-Йорку та премію CLIO.
У цій книжці Девід та його син Йон описують сім ключових рис покоління Z, яке найближчіми роками, згідно з прогнозами демографів, складатиме третину населення. «Налічуючи понад 72 мільйони, це покоління все голосніше заявляє про себе на ринку праці, а організації та керівники більше не можуть дозволити собі ігнорувати його».
«Якщо ви взяли в руки цю книжку з надією отримати пораду щодо виховання дітей, не впевнений, що ви звернулися за адресою».
«Ця книжка присвячена поколінню Z на роботі. Її мета – розпочати обговорення того, як воно поводитиметься в трудових колективах» – так зазначають автори в книжці, яку після цього й справді хочеться взяти до рук і почитати.
Автор книги Кел Ньюпорт – професор комп’ютерних наук Джорджтаунського університету, автор популярного блогу про саморозвиток Study Hacks та письменник.
Ця книжка акцентує увагу на важливості соцмереж – новій реальності людства. Вона – ще й про важливість та цінність оригінальних ідей. Але як їх продукувати й розповсюджувати в соцмережах, коли ті самі соцмережі й заважають їх створювати, оскільки своїм інформаційним шумом постійно перемикають на себе увагу людини й відволікають від важливого?
У книжці – цінні поради, як навчитися фокусуватися, перебуваючи під впливом усіх соцмережевих спокус. Як змінити свої звички, як не потонути у вирі інформації, як вичленити головне і загалом – як усамітнитися для того, щоб глибинно сфокусуватись.