Театри Києва готуються до зими: чи буде тепло в залі та чи зростуть ціни на квитки

Творчі керівники провідних сцен столиці — про репертуар, гроші, бомбосховища та енергоощадливість

Фото: Театр на Подолі

Київські театри працюють. Як завжди зустрічають глядачів, випускають прем’єри, створюють копродукції, вирушають на гастролі закордоном. Тільки в реаліях повномасштабної війни – з повітряними тривогами, комендантською годиною, замінами акторів та акторок, що нині у Збройних силах України чи в евакуації. Попри все – будують плани на зиму, наскільки дозволяє ситуація. І активно діють, щоб із настанням холодів забезпечити колективу умови для реалізації цих планів, а глядачам – комфорт і тепло.

Mind запитав у представників семи київських театрів передусім про те, як вони адаптувалися до нових реалій, які прем’єри їм уже вдалося випустити і головне – як готуються пережити зимові холоди.

Національний театр ім. Івана Франка

Театри Києва готуються до зими: чи буде тепло в залі та чи зростуть ціни на квитки

Михайло Захаревич,
генеральний директор – художній керівник

Як і над чим працює театр у нових реаліях

Можливості зараз невеликі, тому що треба заробляти гроші. Наш театр в особливому становищі: географічно він розташований так, що ми практично пів року не працювали – наша дохідна частина була нульовою.

Та дякуючи Національному театру ім. Лесі Українки, ми двічі на тиждень показували там вистави. Певною мірою для того, аби глядачі про нас не забули. Не було жодних варіантів заробітку, але ми з задоволенням грали вистави, бо глядачі все-таки приходили до нас.

Щоб запустити велику сцену, ми провели велику роботу. У нас немає укриття на випадок тривоги, тому ми уклали угоду з банком «Аркада», що розташований за три хвилини від театру. За планом цивільної оборони ми мали б ховатися в метро на вулиці Городецького, яке зачинене. Комісія – цивільна оборона та МНС – прийняла умови, за якими ми з глядачами повинні перебувати в приміщенні банку.

Попри географічне розташування нам дозволили відкрити театр, і ми працюємо. Проблема в тому, що о 19:00 ми не можемо грати вистави, бо наші люди не встигають розійтися до комендантської години. Тому перенесли на 17:00. А о п’ятій вечора ще не всі закінчують працювати. Це впливає на фінансовий стан театру. У неділю ми робимо вистави о третій годині дня, на них уже приходить трохи більше людей. Шукаємо варіанти, як можна вижити.

І звичайно, шукаємо варіанти поїздки за кордон. Не лише на фестивалі, а й загалом, щоб попрацювати. Можливо, там нас трохи підтримають. Ми вже їздили у Кишинів, нас запросили на століття Національного театру з виставою «Коріолан», що відбулася з великим успіхом.

Театри та культура загалом у надзвичайно складному становищі. Ми розуміємо, що сьогодні державні організації залежать від бюджету, якого не вистачає, бо необхідно фінансувати армію і закупити потрібне для неї. З огляду на все, наше майбутнє досить туманне. Та я думаю, що ми знайдемо вихід з усіх ситуацій. Головне, щоб перемога була.

Яка ситуація з колективом театру

По-перше, певна кількість акторів виїхала за межі України і перебуває зараз там.

По-друге, актори працюють у нас за контрактами, які закінчилися 15 жовтня. Вони укладаються на один рік, і от на наступний рік неможливо укласти нові: цьогоріч уже був секвестр бюджету – і може бути ще один або й не один.

Шукаємо вихід із цього становища. Поки не знаємо бюджету. Верховна Рада приймає його, потім він проходить розподіл у Міністерстві культури, і тоді ми про нього дізнаємося. Якщо бюджет буде ще скорочений, тоді є два варіанти: або йти у відпустку за власний рахунок, або знижувати рівень заробітних плат усім.

У нас вже відбулися певні зміни під час укладання контрактів: наприклад, з деким були умови на 50% використання часу, а з деким, на превеликий жаль, не уклали контракт на певний час.

Раніше був принцип: двоє виконавців на кожну роль. Тому на вистави це мало впливає. Лише на те, що актори не зайняті в нових постановках, а деколи в цьому є потреба. Переважна більшість людей виїхала з дітьми. Я вважаю, що ці актори повернуться. Ми з ними уклали контракти, навіть за умов їхнього перебування за кордоном.

Які прем’єри вийдуть у зимовий період

Ми запланували прем’єри і працюємо над ними. Я думаю, що випустимо в грудні виставу «Кар’єра Артуро Уї» за Бертольдом Брехтом, потім ще одну – «Візит старої дами» за Фрідріхом Дюрренматтом. І на Камерній сцені буде одна чи дві вистави. Тобто ми впораємося з цим, треба тільки знайти джерела фінансування.

Як можна підтримати театр

Відкрили рахунок для допомоги. Купуючи квиток, глядачі можуть переказати певні кошти на підтримку театрального життя.

У нас є люди, у яких розбомбили квартири, стараємося їм теж допомагати: шукаємо і спонсорів, і самі переказуємо.

Як театр готується до зими та оплати «комуналки»

Опалити таке приміщення альтернативними джерелами обігріву неможливо, тому ми плануємо оплатити тепло. Цього року рахунки за тепло зросли в декілька разів, і тому в театрі великі незручності – люди сидять у верхньому одязі.

Чому є така необхідність? Бо якщо буде тривога, ми повинні терміново евакуюватися і піти в укриття. А якщо в гардеробі забиратимемо верхній одяг – це буде дуже довго. Тож вимушені просити глядачів сидіти в пальто. Це певною мірою теж вихід зі становища, адже зараз театр не обігрівається.

Нам треба трохи більше, ніж 1,5 млн грн, щоб оплатити комунальні послуги за місяць. З них тепло потягне до 1 млн. Тому передусім ми повинні заробити й оплатити послуги, бо це серйозно впливає на роботу теплоенергоорганізацій.

Що буде в разі відключення електроенергії

Якщо світла не буде, звичайно, грати не зможемо. Не маємо генератора такої потужності, щоб він «потягнув» сценічне світло. Наш генератор використовується винятково для чергового освітлення – щоб люди могли вийти з зали, коли погасне світло. Поки що його не вимикали, і при свічках теж не грали.

Але ми почули заклик влади та розробили план заходів з економії електроенергії. На це впливають не тільки енергоощадні лампи, які ми закупили, а й суттєво – перенесення вистав на 15:00 у вихідні.

Яка зараз середня заповненість зали

У нас є обмеження щодо заповнення великої зали – 250 людей. І на кожну виставу приходить 250 глядачів, наш театр люблять. Загальна кількість місць – 800. На малій сцені можна розміщати 127 людей, понад 100 місць стабільно зайняті.

Якщо простежити історію революційних подій та воєн, театри працювали на повну – і глядачів було багато. Людям потрібне психологічне розвантаження: всі прагнуть нормального життя, позитиву. Театр дає таку можливість бодай на деякий час. 

Київський театр на Подолі

Театри Києва готуються до зими: чи буде тепло в залі та чи зростуть ціни на квитки

Оксана Прибіш,
керівниця літературно-драматургічної частини

Як і над чим працює театр у нових реаліях

Чогось останніми роками кожну відповідь на таке запитання хочеться почати з розповіді про експеримент із пацюками, які від хорошого життя почали хворіти, а здоровими й продуктивними були лише при навантаженнях. Це спосіб самомотивуватися, але, звісно, дається він складно.

Ми вдячні захисникам, і вважаємо, що в часи війни в кільканадцять разів відповідальніші перед собою та країною – маємо сумлінно робити свою справу. Хто на що вчився, як то кажуть.

Прем’єра за п’єсою Теї Дорн «Марлені» – хороший приклад, як ми живемо. Репетиції розпочалися у квітні – онлайн. Бо режисер та актори попри війну не могли більше сидіти без професійної роботи. Із такого гібридного формату зародився проєкт, що потім у червні трансформувався в офлайн-формат.

Ідея була поставити виставу, користуючись лише наявним реквізитом, декорацією, костюмами з підбору, бо й на словах не передати, наскільки у театрів було скрутно з коштами. Однак завдяки нашим глядачам та їхній підтримці ми змогли не просто підігнати спектакль (перешити, відремонтувати, пофарбувати матеріали й костюми), а й докупити необхідний реквізит і тканини.

Прем’єру мали зіграти у вересні, але захворіли обидві акторки й режисер, оскільки ковід нікуди не зник, однак став легше переноситися, тож усі швидко повернулися до роботи. І от 17 жовтня мав відбутися перший прогін, але безкінечні повітряні тривоги змусили провести увесь день в укритті, тож перший прогін – одразу на глядача. На жаль, тривоги, страх, невпевненість у завтрашньому дні псують усі показники. Але й нагадують для чого, для кого ми працюємо.

Ця вистава – комедія про зустріч двох кінодів Марлен Дітрих і Лені Ріфеншталь. Але, звісно, і про війну. Бо Лені була славетною пропагандисткою, режисеркою Третього рейху. Ми не можемо зараз дивитися, грати чи ставити, не озираючись на війну.

Такими ж будуть і наступні наші прем’єри: «Емігранти» за Славомиром Мрожеком та постапокаліптична інтерпретація Софокла «Цар Едіп».

Як театр готується до зими та оплати «комуналки» 

Про те, що зима буде складною, ми знали ще навесні. Влітку почали ходити чутки, що в опалювальний сезон театри не зможуть працювати, бо температура, до якої  прогріватиметься зала, буде недалека від нуля.

Оскільки ми вже не один рік плекали ідею встановити електрокотли, то зрозуміли, що хай цей час і надскладний, але саме зараз маємо знайти гроші. Економили влітку. Працювали й економили. І ще більше працювали восени. Тому змогли акумулювати кошти на придбання необхідного обладнання.

Сподіваємося, невдовзі зможемо назбирати й на супутні витрати, щоб стати незалежними від централізованої системи опалення. Можливо, ми будемо єдиним театром, який зможе працювати взимку.

Щодо безпеки. Ми довго розробляли цю ідею. Як і в будь-якому інженерному проєкті, у Театрі на Подолі все дуже складно, але відповідно до галузевих норм. Безпека понад усе.

Чи зростуть ціни на квитки

Театр на Подолі і так реалізує одні з найдорожчих квитків у місті. Ми не знижували вартість, але й підіймати не будемо. Розуміємо, що прийти до театру під час війни – це подвиг. Тож глядачі – герої мистецтва.

Що буде в разі відключення електроенергії 

Який може бути план? Генератор? Театральний комплекс споживає неймовірну кількість енергії, зрозуміло, що такої потужності генератор нам не придбати. Тому що відключення, що тривоги – екстрені ситуації, з якими будемо звикати працювати. Хотілось би вірити, що зможемо обійтися без цього. Або матимемо графік, відповідно до якого адаптуємо репертуар.

Які прем’єри вийдуть у зимовий період

16 грудня – прем’єра «Царя Едіпа» Софокла. У постановці Давида Петросяна.

Яка зараз середня заповненість зали

Заповненість зали, звісно, менша за довоєнну. Майже не граємо вистави в залі Ігоря Славинського, оскільки наше укриття не розраховано на кількість глядачів двох залів.

У серпні було 83%, а у вересні – 66%. Хоча знову ж таки залежить від вистави. Раніше, до усіх перипетій, було 98%. При тому, що значно знизилася динаміка, квитки купують за день–два до вистави.

Театр драми і комедії на лівому березі Дніпра

Театри Києва готуються до зими: чи буде тепло в залі та чи зростуть ціни на квитки

Тамара Трунова,
головна режисерка

Театри Києва готуються до зими: чи буде тепло в залі та чи зростуть ціни на квитки

Анна Атвіновська,
в.о. директора-художнього керівника

21 жовтня стало відомо, що Стас Жирков, директор-художній керівник театру, залишає посаду – прим. ред.

Як і над чим працює театр у нових реаліях

Після 24 лютого працівників Театру на лівому березі розкидало по всьому світу. Також багато хто вступив до лав ЗСУ та Нацгвардії. Усі ці місяці, окрім роботи в Україні, театр невпинно продовжує працювати на культурному фронті в Європі, організовуючи гастролі вистав та беручи участь у спільних проєктах з європейськими театрами. Вже відбулися гастролі вистави «Клас» (Польща) та «Погані дороги» (Німеччина, Чехія, Латвія, Литва), у грудні – продовження гастрольного туру Європою.

Днями в межах проєкту «Напрям Україна» в Драматичному театрі ім. Алєксандра Венґєрка (Білосток, Польща) почалася робота над копродукційною виставою (Польща, Україна, Литва) «Вторгнення», п’єса для якої спеціально була написана польською драматургинею Маліною Пшеслуґою.

Режисерка вистави – Тамара Трунова (Театр на лівому березі). Сценограф та художник по костюмах – Артурас Шимоніс (Литва). Акторський склад: українські акторки – Олеся Жураківська (Театр на лівому березі), Христина Люба (Театр «Золоті ворота»), Анастасія Євтушенко (Молодий театр) та дві акторки Театру ім. Алєксандра Венґєрка – Моніка Заборська та Беата Хичевська. Продюсер – Стас Жирков. Прем’єра на початку грудня.

Минулого тижня в Мюнхені в партнерстві з театром Münchner Kammerspiele стартував театральний проєкт «News from the past». З українського боку в проєкті беруть участь режисер Стас Жирков, шеф-драматург Театру на лівому березі Павло Ар’є, актор Театру на лівому березі Дмитро Олійник та акторка театру «Золоті ворота» Віталіна Біблів. Прем’єра наприкінці листопада.

Триває фестиваль молодої режисури «Митниця», що став продовженням Фестивалю пам’яті Едуарда Митницького, кураторкою якого є учениця Едуарда Митницького і головна режисерка Театру на лівому березі Тамара Трунова. Наразі учасники проєкту, які пройшли до другого етапу, готують сценічні читання п’єс. Показ читань відбудеться на сцені Театру на лівому березі на початку грудня.

Як театр готується до зими та оплати «комуналки»

Щодо опалювального сезону – усе, що потрібно, в театрі підготовлено. Опалення ввімкнеться пізніше, як порівняти з минулими роками, бо заклади культури стоять у другій черзі на запуск. Передусім лікарні, школи, підприємства критичної інфраструктури. Мінімальну допустиму температуру в 16 градусів, яку встановив Уряд, забезпечуватимемо.

Щодо коштів на комунальні витрати – поки є, а як далі буде – подивимось.

Чи зростуть ціни на квитки

Ми, навпаки, їх знизили, якщо порівнювати з цінами до 24 лютого. Збільшення вартості квитків найближчим часом не буде.

Які прем’єри вийдуть у зимовий період

За тиждень в театрі розпочнуться репетиції вистави «Чорний дрізд» у постановці молодої режисерки Яни Безсмертної. У виставі гратимуть актори Театру на лівому березі Анастасія Пустовіт, Сергій Петько, Сергій Кияшко та запрошена акторка Анастасія Король. Прем’єра – грудень–січень.

У січні розпочнуться репетиції майбутньої вистави «Літак» у постановці Михайла Урицького. Прем’єра – лютий 2023. Наразі триває підготовчий період нової вистави режисерки Тані Губрій за п’єсою Марини Смілянець, репетиції почнуться навесні наступного року.

Яка зараз середня заповненість зали

На малій сцені заповненість – 90–95%: це придбані квитки вже зараз. Усе інше – перенесення квитків з лютого–березня 2022. На основній сцені – 80–90% заповненість за придбаними зараз та перенесеними квитками, у продаж пускаємо лише партер.

Київський академічний театр на Печерську

Театри Києва готуються до зими: чи буде тепло в залі та чи зростуть ціни на квитки

Олександр Крижанівський,
директор-художній керівник

Як і над чим працює театр у нових реаліях

Завдяки Гете-Інституту ми випускаємо зараз одну виставу («Я, війна і пластикова граната» за п’єсою Ніни Захоженко. – Mind). Але випускаючи одну, думаємо і про інші. Тобто ті невеликі кошти, що ми заробляємо, підуть на ще дві вистави, які плануємо випустити цього року.  

Безумовно, будемо використовувати щось із уже наявного, оскільки в нас невелике приміщення і театр завжди був орієнтований на акторську гру, а не на принади костюмів і декорацій. Тому в цьому випадку все необхідне ми купимо, пошиємо чи переробимо, але потреби в нас не такі, як у великому театрі.

Ще ми активно використовуємо відеопроектори, які теж є економією світла. Тому що, коли вони працюють, це потребує меншого ресурсу, ніж коли працює вся освітлювальна апаратура.  

Як театр готується до зими

Оскільки ми існуємо на першому поверсі житлового будинку, ніяких окремих речей не плануємо. Усі вікна в нас пластикові, у кабінетах і гримерних кімнатах є окремі електрообігрівачі, гаряча вода в бойлері – тут ми ні від кого не залежимо. Можливо, якби театр мав своє приміщення, були б альтернативні варіанти обігріву, а так – будемо, як усі люди. Те, що ми могли зробити – зробили.

Чи зростуть ціни на квитки

Ні.

Що буде в разі відключення електроенергії

Оскільки головною є акторська творчість, ми можемо перейти на якісь новели, якісь інші речі, де все відбувається наживо.

Які прем’єри вийдуть у зимовий період

Плануємо прем’єри, але назви вистав оголосимо пізніше. Стежте за анонсами.

Яка зараз середня заповненість зали

Зараз 85–90%.

Національний театр ім. Лесі Українки

Театри Києва готуються до зими: чи буде тепло в залі та чи зростуть ціни на квитки

Борис Куріцин,
керівник літературно-драматургічної частини

Як і над чим працює театр у нових реаліях

Чесно кажучи, не знаю, що відповісти. Намагаємось працювати як завжди. Тільки з постійним відчуттям невідомості. Репетиції проводимо. Вистави граємо. Додаткових засобів для обігріву не маємо, бо великі площі. Як будемо працювати далі? Як усі. Плану дій на випадок відключення електроенергії існувати не може. По ситуації. Заповненість залу – в межах дозволеного продажу квитків.

Національна оперета України

Театри Києва готуються до зими: чи буде тепло в залі та чи зростуть ціни на квитки

Богдан Струтинський,
генеральний директор-художній керівник, народний артист України

Як і над чим працює театр у нових реаліях

Ми всі розуміємо, що умови та обставини нашого життя змінилися кардинально. І навіть повернення до того рівня можливостей, який був до повномасштабного вторгнення, відбудеться нескоро, точно не одразу після перемоги.

Тож сьогодні театр існує в нових реаліях боротьби та виживання. Так, ми працюємо над новими проєктами, відкрили 88-й театральний сезон, відновлюємо репертуар, підготували нові концертні програми: «З Україною в серці», «Гала-Оперета», «Вечір мюзиклу». Ще готуємо концерти «Об’єднані заради перемоги» та традиційні «Штраус в опереті» й «Різдвяні зустрічі».

Плануємо з 24 до 27 листопада зіграти музично-пластичну виставу «The Ball» італійського режисера Маттео Сп’яцці. Прем’єра цієї вистави мала відбутися 25 лютого. У нас був sold out (солдаут) на перші покази, багато людей не здало квитки і чекає на прем’єру. Це свідчить про довіру до нас глядачів і про їхню віру в перемогу.

Загалом після поновлення роботи ми відчули, що театр потрібен глядачеві, тому намагаємося відновити якомога більше вистав, наскільки це можливо. Нам у цьому плані найскладніше: багато вокалістів, артистів балету і оркестру виїхало за кордон, підписали там контракти. Тож ми проводимо кастинги, поповнюємо трупу, робимо вводи – а в музичній виставі це процес досить тривалий.

Щодо нових постановок – так, ми плануємо випуск нових вистав і на основній сцені, і на інших сценічних майданчиках. Деякі плани довелося скорегувати, але новинки обов’язково будуть – театр має рухатися вперед.

Як театр готується до зими та оплати «комуналки»

Ми готувалися до цієї зими. Передбачити абсолютно все, звичайно, неможливо, але те, що в наших силах, ми робимо. Нам вдалося накопичити певний запас коштів ще до повномасштабного вторгнення. Уже навесні ми розуміли, що зима не буде легкою, тому намагалися зберегти та збільшити ці накопичення.

На жаль, ми не маємо альтернативних варіантів обігріву – повне переобладнання приміщення вартувало б надзвичайно дорого. Щодо температури у залі – будемо робити все, аби вона відповідала встановленим Кабінетом Міністрів України санітарним нормам. А от пожежна безпека у нас дотримується і буде дотримуватися надалі – у театрі для цього є все необхідне.

Чи зростуть ціни на квитки

Жодних підвищень цін на квитки ми не плануємо, зараз це не є доцільним і не є справедливим щодо нашого глядача. Ми всі живемо в одних і тих самих умовах і спостерігаємо зростання цін на все навкруг.

Але ми добре знаємо свою цільову аудиторію, розуміємо її платоспроможність, а також чудово усвідомлюємо, що театр зараз – це одна з форм терапії, і робити його менш доступним для тих, хто був нашим постійним глядачем протягом багатьох років, просто не маємо права.

Що буде в разі відключення електроенергії

На сьогодні в нас немає настільки потужного генератора, який би забезпечив театр електроенергією під час відключення, ба більше, під час проведення вистави. Звукова і особливо світлова апаратура потребує великих обсягів електроенергії. Такі генератори є недешевим задоволенням, і нам їх треба кілька, якщо йдеться про виставу на основній сцені. Але ми працюємо над цим і, сподіваюся, що вирішимо це питання.

Наші глядачі не залишаться в повній темряві, адже ввімкнеться чергове, аварійне освітлення. Тому на сьогодні єдиним виходом є відстеження графіка відключень і корегування часу показу вистав під нього.

Які прем’єри вийдуть у зимовий період

Прем’єру «The Ball» ми відіграємо в кінці листопада, а потім буде показ тільки репертуарних вистав і підготовка традиційних зимових різдвяних концертів: «Штраус в опереті» та «Різдвяні зустрічі. #christmastime». Також найімовірніше ми зробимо кілька симфонічних концертів. А от наступна прем’єра вистави планується вже на весну.

Яка зараз середня заповненість зали

Сьогодні на основній сцені маємо заповненість зали 90%. Але тут треба взяти до уваги те, що, дотримуючись безпекових норм, ми продаємо тільки партер. У разі оголошення повітряної тривоги люди мають якомога швидше, без тисняви і паніки залишити приміщення театру та перейти до найближчого укриття на станції метро «Олімпійська».

Звичайно, останні події – ракетні обстріли і атаки дронів – не могли не позначитися на відвідуваності театрів. Певна кількість людей повернула квитки, але їхня чисельність не була критичною.

Театр «Золоті ворота»

Театри Києва готуються до зими: чи буде тепло в залі та чи зростуть ціни на квитки

Ксенія Ромашенко,
директорка – художня керівниця

(19 жовтня стало відомо, що вона залишає посаду, та Mind встиг поспілкуватися з Ксенією як з очільницею театру. – Прим. ред.)

Як і над чим працює театр у нових реаліях

Відновлювати свою роботу театр «Золоті ворота» почав у квітні. Шукаючи шляхи комунікації з глядачем, ми проводили прямі ефіри в соціальних мережах, де актори зачитували авторські тексти та тексти сучасних драматургів, що були написані вже під час війни.

Згодом вдалося організувати співпрацю з мережею кінотеатрів «Multiplex» та провести два покази відеоверсії вистави «Тату, ти мене любив?» (реж. Стас Жирков). Починаючи з червня, уже в приміщенні театру відбулася серія читань п’єс «Коти-біженці» (автори Людмила Тимошенко та Марина Смілянець) і «Ми готові до війни» (автор та режисер читання Олександр Середін).

У липні було випущено виставу «Дякую» режисерки та авторки тексту Андри Каваліаускайте (Литва). Це була безумовна підтримка Андри, яка, приїхавши в Україну під час воєнних дій, повністю віддала себе цій роботі разом з акторами та командою театру. Прем’єру було випущено, незважаючи на відсутність фінансування: костюми, декорації та реквізит було підібрано з наявного в театрі.

Театральний сезон було розпочато у вересні. Театр розташований у підвальному приміщенні, тож ми обладнали глядацьку зону всім необхідним для її використання як найпростішого укриття, піклуючись про безпеку відвідувачів. Це дало театру змогу не переривати вистави під час повітряних тривог.

Паралельно театр активно проводить гастрольну діяльність. Так, тільки у жовтні дві вистави було презентовано на фестивалях «Kierunek Wschód VI» (Білосток, Польща) та «Goethe-Institut im Exil» (Берлін, Німеччина). У листопаді готуємось до участі у фестивалі «COMMEDIA» (Алітус, Литва).

Як театр готується до зими та оплати «комуналки»

Театр «Золоті ворота» є муніципальним закладом, тож витрати на комунальні заклади приймає на себе департамент культури. Поки підготовка до опалювального сезону триває в штатному режимі – утеплюються вікна та міжкімнатні двері для захисту від протягів. Альтернативних варіантів обігріву наразі не передбачається.

Чи зростуть ціни на квитки

Підвищення цін не заплановано.

Що буде в разі відключення електроенергії

У короткострокових планах театру є придбання електричного генератора. Цей пристрій не зможе забезпечити повноцінний показ вистав, проте зможе забезпечити базове світло в приміщенні та безпеку персоналу і глядачів у разі відключення електроенергії.

Якщо відключення відбуватимуться за сталим графіком і ми будемо проінформовані завчасно – враховуватимемо це під час складання репертуару.

Які прем’єри вийдуть у зимовий період

У грудні запланована прем’єра вистави режисерки Анни Турло.

Яка зараз середня заповненість зали

Зараз театр проводить покази вистав тричі на тиждень: п’ятниця та вихідні дні – розуміючи, що час глядача обмежений робочим днем та комендантською годиною. Проте заповненість досягає високих показників, зазвичай це 95–100%.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS