25 січня 2023 року американська ігрова компанія Mythical Games оголосила про купівлю української блокчейн-біржі DMarket. На платформі можна продавати та обмінювати предмети з віртуальних ігор. Що відомо про ці компанії? Яка сума угоди? Та навіщо американському єдинорогу український стартап? Mind вибрав найцікавіші факти про компанії та угоду.
Mythical Games – заснований 2018 року американський стартап, що розробляє комп’ютерні ігри на блокчейні. Серед них – запущена у 2020-му гра Blankos Block Party, де користувачі можуть володіти такими цифровими іграшками, як NFT. Статус єдинорога з оцінкою понад $1 млрд Mythical Games отримала у 2021 році. За сім раундів проєкт зібрав $260 млн. Останнє фінансування було в листопаді 2021 року в межах раунду серії C, де вони залучили $150 млн від Andreessen Horowitz.
Засновники стартапу – Ліндон, Джеймі Джексон, Руді Кох і Кріс Даунс. Троє останніх вийшли з проєкту наприкінці 2022 року.
DMarket – це перша блокчейн-біржа для продажу й обміну предметів із віртуальних ігор: CS:GO, Team Fortress 2, Rust, Dota2 та інших. Проєкт заснований 2017 року фаундером платформи з торгівлі віртуальними предметами skins.cash Володимиром Панченком, засновником кіберспортивного клубу Na'Vi Олександром Кохановським та Тамарою Слановою.
У 2017 році DMarket здобула $25 млн під час двох етапів ICO. Хоча спочатку мала намір зібрати тільки $1 млн: цю суму компанія отримав за перші 17 хвилин ICO. ЇЇ останній раунд інвестицій серії A відбувся в червні 2020 року, де стартап залучив ще $7,2 млн. Інвесторами стали фонд Almaz Capital і компанія Xsolla.
Під час цього раунду до ради директорів DMarket увійшов засновник Electronic Arts. «Головне: проєкт, окрім ICO, підняв ще два раунди інвестицій і продався в розпал війни, за суму та з мультиплікатором ні за виручкою, ні за користувачами, які на 100% українські стартапи не поб'ють найближчим часом», – впевнений співзасновник і керуючий партнер GrowthUP Group Денис Довгополий.
Суму угоди сторони не розголошують. Володимир Панченко влітку 2022-го оцінював свій стартап щонайменше у $100 млн. За його словами, у 2022 році обіг платформи зріс на 192% проти 2021-го. Позаторік він становив $60 млн. З них 6% – заробіток компанії. «Усі запитання щодо суми надсилаємо Іллі Бошнякову (видавець Ain. – Mind). Він порахував, що сума від $70–100 млн. На жаль, я не можу коментувати це, але підтримаю логіку, яку він використовував при підрахунках», – написав Довгополий.
Внаслідок цієї угоди Mythical Games оголосила про запуск ігрового маркетплейсу Mythical Marketplace 2.0. На ньому можна буде обмінюватись ігровою валютою, віртуальними предметами та NFT. Платформа підтримуватиме активи з NFL Rivals і Nitro Nation World Tour із планами розширення на всі ігри видавця.
Як повідомили в американській компанії, це придбання є важливою віхою для Mythical Games, оскільки технологія DMarket «дозволяє створити передову торговельну платформу для цифрових активів». Маркетплейс Mythical Marketplace 2.0 побудований на новому Layer 1 EVM-блокчейні й працює із власними токенами компанії MYTH. Внаслідок угоди з DMarket компанія матиме другий за обсягом процесинг цифрових активів на блокчейні (після Ethereum Mainnet). Marketplace 2.0 забезпечує можливість p2p-транзакцій і можливість для геймерів брати участь в ігровій економіці. Mythical Chain працює уже шість тижнів, за цей час він обробив 2 млн транзакцій.
Mythical Games отримає напрацювання та технології DMarket. Київський офіс стартапу увійде в підрозділ Mythical East. Співзасновники DMarket Володимир Панченко й Тамара Сланова доєднаються до керівництва Mythical і працюватимуть над технологіями маркетплейсів для геймінгу.