«Київстар» збільшив дохід і прибуток у 2025 році, але втрачає частину абонентів через зміни ринку

«Київстар» збільшив дохід і прибуток у 2025 році, але втрачає частину абонентів через зміни ринку

Попри 36% зростання доходів та прибуток у $208 млн за півріччя, компанія фіксує зниження кількості активних SIM-карток і готується відкрити фінансові результати за дев’ять місяців на початку листопада

«Київстар» збільшив дохід і прибуток у 2025 році, але втрачає частину абонентів через зміни ринку
Фото: Gettyimages

У першому півріччі 2025 року мобільний оператор «Київстар» збільшив дохід на 36,1% – до 22,6 млрд грн, а чистий прибуток сягнув $208 млн.

Про це в інтерв'ю для Mind повідомив президент компанії «Київстар» Олександр Комаров.

Водночас компанія втратила понад 1 млн абонентів мобільного зв’язку, що пояснюється загальноринковим спадом кількості активних SIM-карток. Фінансові результати за дев’ять місяців уже підготовлені, однак їх не розкривають через вимоги публічної звітності. У компанії зазначають, що офіційне оприлюднення відбудеться на початку листопада, і воно буде детальним – із максимальною прозорістю для інвесторів.

Як пояснили в «Київстар», реальне органічне зростання компанії за підсумками півріччя становило 18% рік до року, якщо не враховувати програму лояльності, яку оператор реалізував після кібератаки у грудні 2023 року. Тоді всі клієнти отримали місяць безоплатного зв’язку, що тимчасово вплинуло на базу порівняння результатів.

Прибуток до оподаткування зріс на 14%, однак компанія відзначає поступове зниження маржинальності бізнесу через зростання операційних витрат, пов’язаних із війною, посиленням енергостійкості мережі та підвищенням собівартості обслуговування. З урахуванням консолідації сервісу Uklon, який увійшов до структури «Київстар» у ІІ кварталі 2025 року, загальне зростання доходу компанії становить 23%, а прибутку до оподаткування – 17%.

На ринку, за словами представників компанії, спостерігається скорочення активної бази SIM-карток, зокрема через зміну поведінки споживачів і міграційні процеси. Серед основних причин – надлишкове проникнення SIM-карток (у середньому 1,26 на людину), велика частка M2M-карток із мінімальним доходом, а також короткий життєвий цикл нових підключень. За даними оператора, щомісяця в Україні продається понад 600 тисяч нових SIM-карток, проте половина з них неактивні вже через три місяці.

Тому компанія вирішила не брати участі в гонитві за кількістю SIM-карток, а натомість сфокусувалася на якості абонентської бази та залученості користувачів у власні цифрові сервіси. Серед додаткових чинників зниження абонентської бази – демографічний спад і зовнішня міграція. У 2024 році від’ємний баланс народжуваності та смертності в Україні становив близько 300 тис. осіб, однак понад 2 млн українців за кордоном продовжують користуватися послугами «Київстар». Компанія наголошує, що, попри об’єктивні виклики, її пріоритетом залишається активний клієнт – користувач, який постійно взаємодіє з послугами та цифровими продуктами компанії.

Бекграунд. Раніше Mind повідомляв, що «Київстар» може купити одного з найбільших в Україні хмарних провайдерів: подано заявку до АМКУ. Йдеться про купівлю 80% акцій.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло