Засновник Вікіпедії Джиммі Вейлз боротиметься з фейковими новинами ─ для цього він створює нове інтернет-видання Wikitribune.
Як передає The Verge, проект збере професійних журналістів і спільноту зацікавлених читачів і публікуватиме новини. Сайт буде фінансуватися за рахунок краудфандінгової кампанії (яка запускає сьогодні), основна увага приділятиметься низці питань ─ від політики США до науки й технологій.
Ключовим ядром діяльності сайту буде перевірка фактів, каже Вейлз. Читачі зможуть легко відстежувати джерела кожної опублікованої історії, журналісти ділитимуться стенограмами й аудіоінтерв'ю.
«Wikitribune ─ це будуть новини, створені людьми і для людей», ─ стверджує засновник проекту.
Я давно мріяв про щось подібне, ─ розповів він виданню. ─ Але речі стали для мене чіткішими після голосування за Brexit і виборів Трампа. Є відчуття, ніби щось пішло не так. Якість медіа знижується вже багато років, тому є бажання створити щось дійсно надійне і якісне».
Wikitribune найме на роботу 10 професійних журналістів, вони працюватимуть разом із членами спільноти, які допомагатимуть з перевіркою фактів.
Будь хто з читачів може запропонувати редагування до статті/новини, однак ці зміни мають бути затверджені модераторами.
Джиммі Вейлз вважає, що на якісь журналістики зараз суттєво впливає боротьба між сайтами за більшу кількість читачів, і схвально відгукується про The New York Times і The Guardian, які все більше переходять на платний контент.
На Wikitribune не буде реклами. Передплата на сайт коштуватиме $15 на місяць, натомість читачі зможуть самі впливати на контент сайту, пропонуючи цікаві для них теми (наприклад, біткоін), або важливі місцеві новини. При цьому баланс об’єктивності не порушиться, вважає Вейлз, оскільки кожна новина проходитиме через ті самі стандарти.
Спочатку видання виходитиме англійською, згодом планується додавання німецької та інших мов.
Нагадаємо, у новому звіті від Tow Center for Digital Journalism стверджується, що такі технологічні платформи, як Facebook, Google, Snapchat і Twitter не просто стали каналами поширення інформації, а контролюють сьогодні аудиторію, ринок реклами і навіть визначають, які журналістські формати матимуть більше перспектив.
Зазначимо, що на початку квітня директор американського видання PolitiFact Ерон Шерокман розповів, як у Facebook виловлюють фейкові новини та пропаганду.