Соцмережі витісняють традиційні канали новин
Розвиток журналістики сьогодні визначають соціальні медіа

У новому звіті від Tow Center for Digital Journalism детально досліджується питання про те, як вплинули на американську журналістику Кремнієва долина та всі ІТ-досягнення останніх років. Головні акценти доповіді тезово:
1. Поява соціальних медіа та технологічні компанії вплинули на американську журналістику більше, ніж перехід від друкованих видань до цифрових носіїв. Такі технологічні платформи як Facebook, Google, Snapchat і Twitter ─ тепер це не просто канали поширення інформації. Ці компанії сьогодні контролюють аудиторію, ринок реклами і навіть визначають, які журналістські формати матимуть більше перспектив.
2. Видавнича діяльність більше не є основною в журналістській справі, тепер це додаткове джерело отримання інформації, тоді як головне ─ це технологічні цифрові платформи, і саме в них вкладаються найбільші інвестиції.
Технологічні платформи швидко стали видавцями, перебравши на себе контроль за поширенням, хостингом і монетизацією у новинних видань.
3. Визначальним фактором стала конкуренція між платформами, яка допомогла новинним каналам досягти величезної аудиторії. Однак повернення інвестицій у цій галузі занадто низьке. Основні ризики для видавців: нестача даних про аудиторію і нестабільні доходи від реклами.
4. Соціальні мережі сьогодні визначають розвиток журналістики. Пропонуючи нові формати (прямі трансляції) і визначаючи стандарти дизайну, соцмережі «забирають хліб» у традиційних новинних редакцій.
5. Фейкові новини становлять найбільшу загрозу для майбутнього журналістики. При цьому в соцмереж є конфлікт інтересів ─ вони часто обирають віральний контент (той що поширює себе сам, стає «вірусним»), який не завжди відповідає критеріям серйозної журналістики.
6. Від платформ потрібна більша прозорість і краща звітність. Хоча новини бачать все більше людей ─ вперше читач не знає, чому новини показуються саме йому, як використовуються зібрані про нього дані і як платформа управляє його поведінкою. Новинні видання, виробляючи величезну кількість контенту, також не знають, кому буде показаний цей контент. Дослідження аудиторії і таргетування стає першочерговим завданням.
Нагадаємо, директор американського видання PolitiFact Ерон Шерокман розповів, як у Facebook виловлюють фейкові новини та пропаганду.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].