Адміністрація Facebook в середу 6 вересня заявила, що на провокаційну рекламну кампанію організатори, які знаходяться в Росії, витратили в соцмережі $100 000 за останні два роки, повідомляє Reuters.
Ці рекламні оголошення чи пости піарили 470 «недостовірних» акаунтів і сторінок, на яких велася пропаганда поляризуючи поглядів і нетерплячості – в тому числі, щодо мігрантів, людей певної раси чи сексуальних меншин. Ці групи чи окремі акаунти були спрямовані на підтримку певного політичного кандидата.
Адміністрація повідомила, що заблокувала ці 470 акаунтів. Про «знахідку» повідомив головний офіцер служби безпеки Facebook Алекс Стамос у своєму блозі. За його словами, вони співпрацюють з федеральними органами.
Зокрема, інформацію про закупівлю провокаційної реклами адміністрація соцмережі передала спецпрокурору США Роберту Мюллеру, який займається розслідуванням про втручання Росії в президентські вибори США 2016 року.
Facebook не вказав назви заблокованих сторінок, але деякі з них включали такі слова, як «біженець» і «патріот». Навіть якщо вони не порушили ніякі закони, сторінки суперечили вимогам Facebook щодо автентичності.
За інформацією Reuters, більше ніж $1 млрд було витрачено на політичну рекламу в інтернеті під час президентської кампанії 2016 року, це в 10 000 разів більше за суму, вказану командою безпеки Facebook.
Але висновки, зроблені американськими розвідниками, свідчать про те, що Росія активно брала участь у впливі на вибори.
Співробітник Facebook зазначив, що знайдено зв’язки між провокативними оголошеннями і відомою російською «фабрикою тролей» у Санкт-Петербурзі, чий напрямок діяльності – коментарі в соцмережах.
Як повідомлялося, ФБР зафіксувала масове поширення фейкових новин росіянами перед виборами в США. Однак повноважень припинити дезінформаційну кампанію в мережі спецслужби не мали.
Нагадаємо, Держдеп США виділив кошти на боротьбу з російською пропагандою та ІДІЛ. На боротьбу з дезінформацією виділено $60 млн.
Зі свого боку Данія та Швеція об’єднуються, щоб разом боротися проти російської пропаганди та кібератак, поглиблюючи військову співпрацю між двома країнами.