На пляшках деяких виробників алкоголю вже зʼявився новий вид захисту продукції від підробки – QR-код, повідомляє видання Акциз. Експерти вважають, що повсюдне введення такого способу маркування продукції допоможе зупинити розростання тіньового ринку алкоголю.
Ця система з QR-кодом називається CipherME і є своєрідною електронною акцизною маркою. Саме в ній зберігаються дані, які будь-який покупець може просканувати і переконатися в достовірності продукту.
Для цього в App Store, а також в Google Play можна завантажити безкоштовну програму. Інформація з QR-код зберігається в захищеній хмарі.
Переваги QR-коду в тому, що його складно підробити, і він забезпечить покупцеві упевненість в придбанні якісного алкоголю, а не підробки.
Завдяки коду можна побачити ланцюг поставки через дані, які приходять від контролерів і споживачів.
Як зазначає видання, акцизна марка, яка мала би служити захистом якості спиртного, сьогодні не справляється з цим завданням. За даними МВФ, в Україні вже 60% спиртного торгується на тіньовому ринку.
Експерт з податкового законодавства Андрій Панасюк зазначає, що підробка акцизної марки – сьогодні справа проста:
«Розвиток технологій вбив акцизну марку. Сьогодні її можна підробити навіть без спеціального дорогого устаткування», – каже він.
Нагадаємо, що згідно з дослідженням Pricewaterhousecoopers, через «підроблений» алкоголь український бюджет щороку втрачає понад 11 млрд грн.
Видання EU Reporter раніше повідомляло, що Україна перетворюється на головного постачальника сурогатного алкоголю в ЄС.
Нагадаємо, «Укрспирт» вирішив продавати алкоголь українських виробників у власній мережі магазинів «Національний продукт».