ПАТ «Укрзалізниця» з початку 2018 року вже придбала 2287 вантажних вагонів, з яких 1837 вагонів побудовано на власних виробничих потужностях філій товариства, повідомляє прес-служба перевізника із посиланням на директора з економіки та фінансів Андрія Рязанцева.
Як зазначається, торік «Укрзалізниця» придбала 2721 вантажний вагон, з яких 2606 вагонів було побудовано на власних підприємствах.
При цьому, як підкреслює прес-служба перевізника, рухомий склад «Укрзалізниці», який на ринку залізничних перевезень складає лише 40%, і надалі залишається у великому дефіциті.
«Обсяг інвестицій «Укрзалізниці» в оновлення рухомого складу випереджає доходи компанії. У цьому році ми спрямували на інвестиції вже на 1,5 млрд грн більше, ніж загалом отримали надходжень на свій інвестиційний рахунок від зміни тарифів на вантажні перевезення», – повідомив Рязанцев.
Як зазначається, «Укрзалізниця» продовжує збільшувати обсяг інвестицій в оновлення рухомого складу. Сьогодні з понад 27 000 піввагонів, наявних у робочому парку «Укрзалізниці», 20 % – високої якості.
У той же час, як наголошують в «Укрзалізниці», зростання цін вітчизняних товаровиробників є значно вищими, ніж збільшення вартості перевезення вантажів залізничним транспортом.
«Зокрема, видобування кам’яного вугілля, металевих руд – 139%, виробництво коксу та продуктів нафтопереробки – 132%, металургійне виробництво – 120%, машинобудування, постачання електроенергії – 122%. Водночас індекс тарифів на вантажні перевезення залізничним транспортом у ІІ кварталі 2018 року відповідно до аналогічного періоду минулого року склав лише 113,6%», – зауважив Рязанцев із посиланням на дані Державної служби статистики.
Як нагадують в «Укрзалізниці», у лютому 2018 року була змінена система визначення вагонної складової при перевезеннях у рухомому складі «Укрзалізниці». «Завдяки цьому тепер вартість рухомого складу визначається ринком, а не державою. Наразі також триває діалог із клієнтами «Укрзалізниці» щодо визначення рівня інших складових тарифу – інфраструктурної та локомотивної», – наголошують у повідомленні.
Нагадаємо: за інформацією експортерів, підвищення плати за використання власних вагонів ПАТ «Укрзалізниця» майже учетверо и за останні п'ять місяців 2018 року завдасть потужного удару по українському експорту.
Про те, до чого призведе подальше зволікання з вирішенням системних проблем УЗ, читайте у матеріалі Mind «Рейки розбрату: куди «Укрзалізниця» тягне українську економіку».