Виробник Sukhoi Superjet 100, Об'єднана авіабудівна корпорація (ОАК, саме їй належать «Цивільні літаки Сухого»), має намір отримати від російського уряду 39 млрд рублів на будівництво «літака майбутнього» МС-21. Про це повідомляє Baza.
2018 року віце-прем'єр РФ Юрій Борисов заявив, що на цей літак у найближчі сім років піде 460 млрд рублів. Однак, за даними «Бази», президент ОАК Юрій Слюсар у березні нинішнього року звернувся до уряду з проханням виділити на МС-21 додаткові 39 млрд рублів.
МС-21 («Магістральний літак XXI століття») – російський середньомагістральний вузькофюзеляжний пасажирський літак. Перший політ відбувся 28 травня 2017 року. Початок серійного виробництва було заплановано на 2017 рік, але було перенесено спочатку на 2018-й, а потім на 2020 рік. Наприкінці лютого 2019-го стало відомо, що випуск перенесений на 2021 рік. У зв'язку з дією санкцій проти корпорацій ОАК і «Ростєх» термін може бути перенесений на 2025 рік.
У березні цього року Борисов заявив, що додаткові витрати на подолання накладених санкцій на виробників МС-21 становитимуть 2,7 млрд руб. Ці кошти підуть на створення композитного крила для нового російського літака (іноземні партнери вийшли з проекту).
Спочатку планувалося, що до 2026 року Іркутський авіаційний завод (основний складальний майданчик МС-21) випускатиме 72 літаки щорічно. Але уряд зажадав збільшити потужності до 100 літаків на рік. ОАК одразу ж підрахувала, скільки грошей буде потрібно додатково на «п'ятирічку за три роки».
У листі Слюсаря в уряд (є в розпорядженні «Бази»), який був відправлений у березні, пояснюється, куди й на що підуть додаткові 39 млрд рублів (якщо їх виділять із бюджету).
Так, 18 млрд рублів потрібні Іркутському авіаційному заводу для будівництва нових виробничих корпусів і закупівлі обладнання.
15 млрд рублів Слюсар просить виділити АТ «Аерокомпозит» на будівництво другого виробничого корпусу.
Ще 4,5 млрд рублів – АТ «Авіастар» на реконструкцію корпусів.
І 1,5 млрд рублів він просить для ПАТ «Воронезьке акціонерне літакобудівне товариство» на обладнання для складання деталей.
«Ростєх» і ОАК не відповіли на питання видання щодо збільшення фінансування на розробку МС-21.
Нагадаємо: 5 травня в аеропорту Шереметьєво при аварійній посадці загорівся літак «Аерофлоту» Sukhoi Superjet 100. У результаті загинула 41 людина.
Агентство ВВС повідомило, що авіакатастрофа не була першою в історії літака. Ще 2012 року під час показових польотів через помилки пілотів і диспетчерів лайнер врізався в гору, тоді загинуло 45 осіб. Крім того, у російському «Аерофлоті» SSJ-100 вважають найменш безпечним із своїх літаків.
Більше про SSJ-100, основні проблеми літака та яким буде його майбутнє можна дізнатися з матеріалу Mind «Вогняний «Сухий»: що не так із російським літаком SSJ».