Законопроект про залізничний транспорт, який передбачає допуск приватних локомотивів на залізницю, Верховна рада ймовірно розгляне в червні.
Про це повідомив у інтерв’ю порталу Ліга міністр інфраструктури Володимир Омелян.
«Ми сподіваємося, що в червні в нас буде інфраструктурний день і цей закон буде розглянутий в першому читанні. Хочемо, щоб до кінця року він був прийнятий у цілому», – сказав він.
За його словами, цей закон вкрай необхідний для галузі. «Ми запізнилися з цією реформою мінімум на 10-15 років, і треба надолужувати втрачене. Ми бачимо, що «Укрзалізниця» не встигає обновляти основні фонди. У першу чергу, це стосується локомотивів – як тепловозів, так і електровозів», – наголосив Омелян і додав, що лише захід на державну залізничну інфраструктуру приватної тяги може врятувати ситуацію, адже кількість вантажопотоку зростає, а кількість транспортування залізницею зменшується.
Крім того, він прокоментував побоювання державної «Укрзалізниці», що приватники заберуть найбільш прибуткові маршрути і залишать її тільки на збиткових.
«Це спекуляції. Ми цей момент вже вирішили. Ми домовилися з «Укрзалізницею», що вона сама визначає, які маршрути прибуткові, а які ні. Перші експерименти з приватною тягою будуть відбуватися саме на неприбуткових ділянках. Ми вже маємо позитивний досвід роботи на Львівській залізниці, де вже працюють близько 5 компаній, борючись з опором «Укрзалізниці». Досить успішно», – пояснив міністр.
Нагадаємо: у вересні минулого року Уряд наголошував, що задоволений результатами дерегуляції у сфері вантажних залізничних вагонів і планує дерегуляцію у сфері тяги, щоб допустити приватні локомотиви до роботи на коліях «Укрзалізниці».
Пізніше Омелян анонсував плани Мінінфраструктури щодо запуску пілотного проекту з допуску приватної локомотивної тяги на залізниці вже у 2019 році.
Про те, чому відкривати ринок все одно потрібно, читайте у матеріалі Mind «Стривай, тепловозе: чому відкриття ринку приватним локомотивам підвищує ризики для перевізників».