Омелян планує вже 2019 року допустити приватні локомотиви на залізницю
Через нестачу локомотивів, українські виробники не мають змоги вивезти значну частину експортної продукції

Міністерство інфраструктури України планує запустити пілотний проект з допуску приватної локомотивної тяги на залізниці вже у 2019 році, передає Есперсо.
Як зазначається, про це повідомив міністр Володимир Омелян, в рамках проведення Інфраструктурного дня, організованого Європейською бізнес асоціацією (ЄБА).
Під час заходу питання лібералізації ринку локомотивної тяги було одним із найгостріших в обговоренні, оскільки через нестачу локомотивів, українські виробники не мають змоги вивезти значну частину експортної продукції. Особливо страждають українські аграрії, продукція яких потребує вчасного транспортування, через ризик зіпсуватись, а також підприємства металургії та гірничої галузі, які потребують вчасної доставки вантажів.
Лібералізація локомотивної тяги внесена окремим пунктом в угоду про Європейську асоціацію, свою підтримку цьому також висловили президент, прем’єр-міністр, та міністерство інфраструктури. Натомість керівництво «Укрзалізниці» готове йти на зустріч бізнесу лише за умови вирішення кількох питань.
«Перше – це питання фінансування пасажирських перевезень. Друге – питання вантажного тарифу, котрий має бути має бути повністю лібералізований і третє питання – це зобов’язання «Укрзализниці», як універсального перевізника, забезпечити будь-які заявки з боку клієнтів», – заявив генеральний директор ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов.
В свою чергу, міністр інфраструктури Володимир Омелян на заході анонсував запуск пілотного проекту з допуску приватної локомотивної тяги вже наступного року, адже сьогодні, через нестачу локомотивів, залишається невивезеною близько 20% продукції.
Українські та іноземні інвестори готові вкладати кошти в нові локомотиви, щоб вчасно доставляти українську продукцію міжнародним замовникам.
Нагадаємо: за підрахунками експертів Україна до 2025 року потребуватиме 450 локомотивів та більше 18 000 вантажних вагонів. «Укрзалізниця» не зможе задовольнити таку потребу самостійно, а комерційні компанії не поспішають розширювати власні парки через великі ризики – неврегульованість цього питання на законодавчому рівні, зношенстіь залізничної інфраструктури.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].