Питання про допуск приватної тяги на залізницю Верховна рада може розглянути в червні – Омелян
Міністр очікує, що закон буде прийнято в цілому до кінця 2019 року

Законопроект про залізничний транспорт, який передбачає допуск приватних локомотивів на залізницю, Верховна рада ймовірно розгляне в червні.
Про це повідомив у інтерв’ю порталу Ліга міністр інфраструктури Володимир Омелян.
«Ми сподіваємося, що в червні в нас буде інфраструктурний день і цей закон буде розглянутий в першому читанні. Хочемо, щоб до кінця року він був прийнятий у цілому», – сказав він.
За його словами, цей закон вкрай необхідний для галузі. «Ми запізнилися з цією реформою мінімум на 10-15 років, і треба надолужувати втрачене. Ми бачимо, що «Укрзалізниця» не встигає обновляти основні фонди. У першу чергу, це стосується локомотивів – як тепловозів, так і електровозів», – наголосив Омелян і додав, що лише захід на державну залізничну інфраструктуру приватної тяги може врятувати ситуацію, адже кількість вантажопотоку зростає, а кількість транспортування залізницею зменшується.
Крім того, він прокоментував побоювання державної «Укрзалізниці», що приватники заберуть найбільш прибуткові маршрути і залишать її тільки на збиткових.
«Це спекуляції. Ми цей момент вже вирішили. Ми домовилися з «Укрзалізницею», що вона сама визначає, які маршрути прибуткові, а які ні. Перші експерименти з приватною тягою будуть відбуватися саме на неприбуткових ділянках. Ми вже маємо позитивний досвід роботи на Львівській залізниці, де вже працюють близько 5 компаній, борючись з опором «Укрзалізниці». Досить успішно», – пояснив міністр.
Нагадаємо: у вересні минулого року Уряд наголошував, що задоволений результатами дерегуляції у сфері вантажних залізничних вагонів і планує дерегуляцію у сфері тяги, щоб допустити приватні локомотиви до роботи на коліях «Укрзалізниці».
Пізніше Омелян анонсував плани Мінінфраструктури щодо запуску пілотного проекту з допуску приватної локомотивної тяги на залізниці вже у 2019 році.
Про те, чому відкривати ринок все одно потрібно, читайте у матеріалі Mind «Стривай, тепловозе: чому відкриття ринку приватним локомотивам підвищує ризики для перевізників».
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].