У певних умовах пілоти лайнерів Airbus A321neo можуть зіткнутися з некоректною поведінкою бортового комп'ютера при заході на посадку. Про це повідомляє DW із посиланням на німецьку газету Die Welt.
Зазначається, що збій в роботі автопілоту може статися тільки при збігу чотирьох певних обставин.
До них відносяться висота польоту при приземленні менше 30 метрів в поєднанні з виконуваними пілотом особливими маневрами, такими як перерваний захід на посадку. Крім того, на коректність дій автопілоту, що регулює становище носа машини, можуть вплинути налаштування системи при заході на посадку, а також ситуація, при якій центр ваги лайнера виявиться зміщеним далеко назад через особливий розподілу багажу.
Раніше про можливі помилки бортового комп'ютера лайнерів A321neo попереджало Європейське агентство з авіаційної безпеки (EASA), зажадавши, щоб усі авіаперевізники, в парку яких є такі літаки, внесли відповідну інформацію в інструкції для пілотів.
У Airbus повідомили, що остаточне вирішення проблеми буде розроблено до третього кварталу 2020 року. У скількох саме літаків може проявитися ця помилка, поки неясно.
Помилка автопілота, пов'язана з регулюванням положення носа літака, нагадує ситуацію з моделлю Boeing-737 Max. Дефект програмного забезпечення MCAS в лайнері цього типу привів до краху двох літаків Boeing – в Індонезії та Ефіопії. В цілому в цих трагедіях, що сталися в жовтні 2018 і березні 2019 року, загинули 346 осіб.
Однак, судячи із заяв представників європейського літакобудівника, небезпека виникнення критичної ситуації в разі A321neo мінімальна. Екіпаж може своєчасно відреагувати на будь-яку з вищеописаних проблематичних ситуацій, оскільки контроль над літаком ніколи не передається комп’ютеру повністю. Крім того, помилки в керуванні були виявлені тільки в тестовому режимі, а ті машини, що експлуатуються зараз, підкреслюють в Airbus.
Як повідомлялось, у червні під час авіасалону в Ле-Бурже американський авіавиробник Boeing в перший день суттєво програв в одвічній боротьбі з головним конкурентом на ринку авіалайнерів – європейською Airbus. 17 червня Boeing не оформив жодного нового замовлення, тим часом Airbus отримала замовлення на 123 літаки, втратила велике замовлення включаючи переоснащення. Утім вже наступного дня іспано-англійська International Airlines Group (IAG), що володіє такими авіакомпаніями, як British Airways, Aer Lingus і Iberia підписала лист про наміри, який передбачає поставку 200 літаків Boeing у період з 2023 по 2027 рік, в тому числі на 10 одиниць моделі 737-8 і 737-10.
Нагадаємо: авіабудівна корпорація Boeing лише в другому кварталі 2019 року втратила $5,6 млрд через проблеми з авіалайнерами сімейства 737 МАХ.