Суперництво Airbus і Boeing на авіасалоні Ле-Бурже: IAG несподівано купує 200 літаків Boeing
Літаки Boeing стали малопопулярними після двох резонансних авіакатастроф 737MAX

На міжнародному авіасалоні в Ле-Бурже американський авіавиробник Boeing в перший день суттєво програв в одвічній боротьбі з головним конкурентом на ринку авіалайнерів – європейською Airbus, передає The Bell з посиланням на Bloomberg.
17 червня Boeing не оформив жодного нового замовлення, тим часом Airbus отримала замовлення на 123 літаки, включаючи переоснащення. За вартістю замовлень Airbus теж попереду: угод на $13 млрд у перший день, і нуль -у Boeing.
На другий день у Airbus справи йдуть чудово. Європейський авіавиробник уклав з філіппінським перевізником Cebu Pacific попередній договір на поставку 31 літака, включаючи 10 представлених напередодні A321XLR підвищеної дальності. Каталожна ціна замовлення – $6,8 млрд.
Найбільший в світі авіаперевізник American Air теж зацікавився моделлю A321XLR – він може купити 50 цих літаків для заміни старого парку Boeing 757-200.
Головна перевага модифікації XLR – вузькофюзеляжність у поєднанні з трансатлантичною дальністю. Це дозволяє зробити перельоти дешевшими порівняно з широкофюзеляжними лайнерами тієї ж дальності.
Причиною низької популярності продукції Boeing очевидно стали дві катастрофи Boeing-737 MAX в Малайзії і Ефіопії: всі лайнери цього виду четвертий місяць тимчасово виведено з експлуатації.
Гендиректор Boeing Денніс Мюлленбург зізнався CNBC, що не чекає від авіасалону нових замовлень, а використовує його як платформу для діалогу з клієнтами. «Ми повернемо його (Boeing-737 MAX) в небо, коли він буде безпечний, це найголовніше», – сказав він.
Однак під кінець дня стало відомо, що іспано-англійська International Airlines Group (IAG), що володіє такими авіакомпаніями, як British Airways, Aer Lingus і Iberia підписала лист про наміри, який передбачає поставку 200 літаків Boeing у період з 2023 по 2027 рік, в тому числі на 10 одиниць моделі 737-8 і 737-10. Угода стала підбадьорливим сигналом для Boeing, для якої замовлення на моделі лінійки 737 MAX стало першим з моменту двох авіакатастроф.
Крім того, Boeing оголосила, що до 2025 року збирається вивести на ринок «новий літак середніх розмірів» (New Midsize Aircraft).
Раніше Bloomberg з посиланням на адвокатів писав, що компенсація сімʼям пасажирів, загиблих під час аварії літаків Boeing 737 Max 20 жовтня 2018 року в Індонезії та 10 березня 2019 року в Ефіопії, оцінюється як мінімум в $1 млрд.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].