Airbus попередив про проблеми в керуванні моделлю А321neo
В роботі автопілоту за певних обставин може відбутись збій

У певних умовах пілоти лайнерів Airbus A321neo можуть зіткнутися з некоректною поведінкою бортового комп'ютера при заході на посадку. Про це повідомляє DW із посиланням на німецьку газету Die Welt.
Зазначається, що збій в роботі автопілоту може статися тільки при збігу чотирьох певних обставин.
До них відносяться висота польоту при приземленні менше 30 метрів в поєднанні з виконуваними пілотом особливими маневрами, такими як перерваний захід на посадку. Крім того, на коректність дій автопілоту, що регулює становище носа машини, можуть вплинути налаштування системи при заході на посадку, а також ситуація, при якій центр ваги лайнера виявиться зміщеним далеко назад через особливий розподілу багажу.
Раніше про можливі помилки бортового комп'ютера лайнерів A321neo попереджало Європейське агентство з авіаційної безпеки (EASA), зажадавши, щоб усі авіаперевізники, в парку яких є такі літаки, внесли відповідну інформацію в інструкції для пілотів.
У Airbus повідомили, що остаточне вирішення проблеми буде розроблено до третього кварталу 2020 року. У скількох саме літаків може проявитися ця помилка, поки неясно.
Помилка автопілота, пов'язана з регулюванням положення носа літака, нагадує ситуацію з моделлю Boeing-737 Max. Дефект програмного забезпечення MCAS в лайнері цього типу привів до краху двох літаків Boeing – в Індонезії та Ефіопії. В цілому в цих трагедіях, що сталися в жовтні 2018 і березні 2019 року, загинули 346 осіб.
Однак, судячи із заяв представників європейського літакобудівника, небезпека виникнення критичної ситуації в разі A321neo мінімальна. Екіпаж може своєчасно відреагувати на будь-яку з вищеописаних проблематичних ситуацій, оскільки контроль над літаком ніколи не передається комп’ютеру повністю. Крім того, помилки в керуванні були виявлені тільки в тестовому режимі, а ті машини, що експлуатуються зараз, підкреслюють в Airbus.
Як повідомлялось, у червні під час авіасалону в Ле-Бурже американський авіавиробник Boeing в перший день суттєво програв в одвічній боротьбі з головним конкурентом на ринку авіалайнерів – європейською Airbus. 17 червня Boeing не оформив жодного нового замовлення, тим часом Airbus отримала замовлення на 123 літаки, втратила велике замовлення включаючи переоснащення. Утім вже наступного дня іспано-англійська International Airlines Group (IAG), що володіє такими авіакомпаніями, як British Airways, Aer Lingus і Iberia підписала лист про наміри, який передбачає поставку 200 літаків Boeing у період з 2023 по 2027 рік, в тому числі на 10 одиниць моделі 737-8 і 737-10.
Нагадаємо: авіабудівна корпорація Boeing лише в другому кварталі 2019 року втратила $5,6 млрд через проблеми з авіалайнерами сімейства 737 МАХ.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].