Кабінет міністрів поновив план відділення діяльності з транспортування природного газу від НАК «Нафтогаз України». Про це повідомляє Інтерфакс-Україна.
«Ми сьогодні оновили план анбандлінга, заклали чіткі терміни, заклали чітку відповідальність кожної зі сторін», – сказав міністр енергетики та захисту навколишнього середовища Олексій Оржель на брифінгу в Києві.
Оржель зазначив, що прийняте рішення задовольняє європейські вимоги і НАК «Нафтогаз України», керівництво якої конфліктувало з Кабміном Володимира Гройсмана в частині вибору моделі анбандлінга.
Газотранспортні активи АТ «Укртрансгаз» повинні бути передані ТОВ «Оператор газотранспортної системи України» (ОГТСУ), який і подасть запит регулятору на отримання сертифікації оператора ГТС.
Паралельно ряд міністерств займуться підготовкою законопроекту, який врегулює можливість відділення діяльності з транспортування газу. Документ повинен бути винесений на розгляд Кабміну до середини жовтня.
При затвердженні Верховною Радою необхідних змін до законодавства, ОГТСУ з 1 січня 2020 року буде передано відповідне газотранспортне майно строком на 15 років.
Уповноваженим органом управління газотранспортним майном планується визначити Міністерство фінансів.
З прийняттям нового плану відділення чинні постанови Кабміну №496 від 1 липня 2016 року і №800 від 9 листопада 2016 року про анбандлінг і реструктуризацію «Нафтогазу» втратять чинність.
Пропускна здатність ГТС України на вході становить 288 млрд куб. м, на виході – 178,5 млрд куб. м, в тому числі в країни Європи – 142,5 млрд куб. м, Молдову – 3,5 млрд куб. м.
Нагадаємо: у лютому «Укртрансгаз» в рамках реалізації дорожньої карти анбандлінга зареєстрував ТОВ «Оператор газотранспортної системи України».
Україна підтвердила готовність завершити анбандлінг НАК «Нафтогаз України» до 1 січня 2020 року.
У той же час, «Нафтогаз» заявляв про прагнення залишити ГТС за собою після анбандлінгу. Така модель дає можливість НАК провести анбандлінг швидко та «під ключ».