Ціна на авіапальне в Україні в середньому на $60 вище, ніж у сусідніх країнах. Про це у інтерв'ю Mind розповів голова наглядової ради та один із співвласників авіакомпанії «Міжнародні авіалінії України» (МАУ) Арон Майберг.
Через акциз на паливо в Україні авіакомпанії переплачують $32 за тонну. А ось у європейських країнах акцизу немає. На думку Майберга, це відбувається тому, що в Україні є тільки один виробник пального для літаків – Кременчуцький НПЗ.
«Я розумію, коли в країні є лише один виробник авіапального, то це погано. Ви говорите – «домовитися»... У цього виробника є своя економіка, зі своїми передумовами... Ви знаєте, до минулого року ми докладали колосальних зусиль, аби припинити змішування пального. Сюди завозили авіаційне пальне, змішували і продавали як дизель. До чого це призвело? Попит перевищував пропозицію, ціна виросла. На кордоні з Україною пальне коштувало дорожче, ніж на кордонах з іншими країнами», – розповів Майберг.
Також Майберг підкреслив, що МАУ за кордоном купує в середньому паливо на $60–70 дешевше, ніж в Україні.
«Але це все ніщо порівняно з тим, що сталося у 2014 році. Нам довелося облітати територію РФ і, відповідно, змінився маршрут. З'явилися величезні переплати», – розповів голова наглядової ради.
Так, за рейс Київ – Алмати МАУ переплачує $12 000, Київ – Астана (Нур-Султан) – $17 000, Київ – Баку – $5000. «Якщо на рейс Київ – Бангкок ставимо Boeing 767, то платимо додаткові $7000, а якщо Boeing 777 – то $10 000. Загалом за чотири роки ми переплатили за пальне і обліт $216 млн (5,4 млрд грн), на обліт пішла левова частка цих грошей», – додав Майберг.
Нагадаємо: борг авіакомпанії МАУ перед держпідприємством «Міжнародний аеропорт «Бориспіль» становить близько 300 млн грн.
Наприкінці травня стало відомо, що МАУ заборгувала «Украероруху» 476 млн грн.