Ціна на авіапальне в Україні в середньому на $60 вище, ніж у сусідніх країнах – Майберг

Через акциз на паливо в Україні авіакомпанії переплачують $32 за тонну

Арон Майберг
Фото: Facebook/Арон Майберг

Ціна на авіапальне в Україні в середньому на $60 вище, ніж у сусідніх країнах. Про це у інтерв'ю Mind розповів голова наглядової ради та один із співвласників авіакомпанії «Міжнародні авіалінії України» (МАУ) Арон Майберг.

Через акциз на паливо в Україні авіакомпанії переплачують $32 за тонну. А ось у європейських країнах акцизу немає. На думку Майберга, це відбувається тому, що в Україні є тільки один виробник пального для літаків – Кременчуцький НПЗ.

«Я розумію, коли в країні є лише один виробник авіапального, то це погано. Ви говорите – «домовитися»... У цього виробника є своя економіка, зі своїми передумовами... Ви знаєте, до минулого року ми докладали колосальних зусиль, аби припинити змішування пального. Сюди завозили авіаційне пальне, змішували і продавали як дизель. До чого це призвело? Попит перевищував пропозицію, ціна виросла. На кордоні з Україною пальне коштувало дорожче, ніж на кордонах з іншими країнами», – розповів Майберг.

Також Майберг підкреслив, що МАУ за кордоном купує в середньому паливо на $60–70 дешевше, ніж в Україні.

«Але це все ніщо порівняно з тим, що сталося у 2014 році. Нам довелося облітати територію РФ і, відповідно, змінився маршрут. З'явилися величезні переплати», – розповів голова наглядової ради.

Так, за рейс Київ – Алмати МАУ переплачує $12 000, Київ – Астана (Нур-Султан) – $17 000, Київ – Баку – $5000. «Якщо на рейс Київ – Бангкок ставимо Boeing 767, то платимо додаткові $7000, а якщо Boeing 777 – то $10 000. Загалом за чотири роки ми переплатили за пальне і обліт $216 млн (5,4 млрд грн), на обліт пішла левова частка цих грошей», – додав Майберг.

Нагадаємо: борг авіакомпанії МАУ перед держпідприємством «Міжнародний аеропорт «Бориспіль» становить близько 300 млн грн.

Наприкінці травня стало відомо, що МАУ заборгувала «Украероруху» 476 млн грн.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS