МАУ Коломойського заборгувала державному «Украероруху» 476 млн грн
МАУ через суди намагається зробити все, щоб не повертати борг і продовжувати користуватися послугами від держави

Авіакомпанія «Міжнародні авіалінії України» (МАУ) заборгувала державному «Украероруху» біля півмільярда гривень і через суди намагається не повертати цей борг, а продовжувати користуватись послугами від держави на вигідних для себе умовах.
Про це йдеться у розслідуванні програми «Схеми».
Зараз держпідприємство судиться з компанією МАУ, яка заборгувала «Украероруху» близько півмільярда гривень за вже надані аеронавігаційні послуги – розповіла очільниця юридичної служби державного «Украероруху» Олена Карнаух: «На сьогоднішній день МАУ заборгувало, і передано до суді позови на суму біля півмільярда – 476 млн грн».
Як вона пояснила, в авіакомпанії вирішили платити менше, бо вважають, що ціни на такі послуги невиправдано високі. І, як стверджує Карнаух, МАУ прагне ці ставки переглянути – утім, «Украерорух» із цим не погоджується.
«Схеми» також звернулись до МАУ з проханням аргументувати свою позицію – водночас, там від коментарів на момент публікації відмовились.
У той же час, власник авіакомпанії, олігарх Ігор Коломойський, у коментарі «Схемам» сказав: «Я не керую компанією МАУ. … Якщо має борги, так вона діє відповідно до своїх контрактів і домовленостей. Значить, грошей немає».
«Тобто, у Коломойського через суди намагаються зробити все, щоб не повертати півмільярда гривень – і водночас продовжувати користуватися послугами від держави, за тарифом, вигідним МАУ», – пояснюють журналісти.
На початку року МАУ заявила про серйозні фінансові проблеми: 2018 рік авіакомпанія закінчила з величезним збитком – 2,7 млрд грн.
Нагадаємо: в інтерв’ю Mind міністр інфраструктури Володимир Омелян зазначав, що міністерство веде діалог із власником авіакомпанії для пошуку оптимального рішення щодо її фінансового стану.
«Мова не йде про банкрутство, у всякому разі я докладу максимум зусиль, аби цього не сталося. Нам потрібна сильна українська авіакомпанія», – наголосив Омелян.
Пізніше, у коментарі «Схемам» він зазначив, що держава не збирається брати на себе ці зобов’язання МАУ, «мова йде максимум про відстрочку… по тих окремих платежах, які є перед державними компаніями».
МАУ – найбільший авіаперевізник України. У 2018 році компанія відзвітувала, що перевезла понад 8 млн пасажирів. Офіційно МАУ належить декільком офшорним фірмам. Але кінцевими бенефіціарними власниками вважаються Арон Майберг та Ігор Коломойський, про що вони самі відкрито говорять в інтерв’ю.
«Украерорух» – це державне підприємство і єдиний постачальник аеронавігаційного обслуговування в Україні. Підприємство, яке організовує і обслуговує повітряний рух, тобто, відповідає за безпеку польотів в країні. І, в тому числі, за роботу диспетчерів в Україні і повинен платити авіаперевізник.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].