На окремих залізничних коліях загального користування розпочинають роботу приватні локомотиви, про це заявив міністр інфраструктури Владислав Криклій. Постанову про старт відповідного пілотного проєкту 4 грудня прийняв Кабінет міністрів України, – повідомляє пресслужба Міністерства інфраструктури України.
Приватні локомотиви мають вирішити проблему з дефіцитом тягового рухомого складу Укрзалізниці, розраховують в міністерстві.
Наразі мова йде про пілотний проєкт, що має протестувати роботу залізниці за умови наявності кількох перевізників.
Умови допуску приватних локомотивів до роботи на окремих залізничних маршрутах визначатиме Мінінфраструктури, обов’язкова вимога – безпека перевезень.
Владислав Криклій відзначив, що вже є кілька претендентів від бізнесу на придбання локомотивів та навчання машиністів.
За підсумками пілотного проєкту пуску приватних локомотивів за потреби буде допрацьовано закон «Про залізничний транспорт України», заявив міністр.
В Мінінфраструктури наголошують, що зменшення протягом останніх років кількості та якості залізничних перевезень в Україні зумовлено не лише дефіцитом рухомого складу, але й відсутністю конкуренції. Запуск приватних перевезень на залізниці має на меті вирішити обидві проблеми.
АТ «Українська залізниця» – монополіст у сфері залізничних перевезень, та не в повній мірі задовольняє інтереси суспільства у перевезеннях та негативно впливає на конкурентоспроможність вітчизняних підприємств, – вважають в Кабміні.
Нагадаємо, у листопаді цього року Верховний Суд підтвердив правомірність висновків АМКУ у справі про зловживання монопольним становищем АТ «Укрзалізниця». Справа була розпочата через відмову філії «Укрзалізниці» розвести залізничні мости на Дніпрі для пропуску великогабаритного судна.