У спільній доповіді експерти Передового центру НАТО з питань стратегічних комунікацій розповіли про результати їх дослідження про те, як компанії здійснюють маніпуляції в соцмережах, пропонують клієнтам купити лайки, кліки, коментарі та репости, пише BuzzFeed.
Щоб перевірити, наскільки добре соцмережі можуть виявляти і боротися з маніпуляціями, автори дослідження заплатили гроші за просування для 105 постів у Facebook, Instagram, YouТube і Twitter у 11 російських і 5 європейських компаній.
Заплативши 300 євро, експертам вдалося отримати 3500 коментарів, 25 700 лайків, 20 000 переглядів і 5 100 підписників. Автори дослідження змогли виявити 18 700 акаунтів, задіяних в маніпуляціях. Через тиждень після покупки соцмережі видалили приблизно одну п'яту цих активностей. У той же час 95% акаунтів, з яких накручували перегляди і ставили лайки, були активні і через три тижні після покупки.
Експерти проаналізували, де ще застосовували ці акаунти, і знайшли 721 політичну сторінку, 52 офіційні сторінки влади, включаючи акаунти двох президентів, офіційну сторінку європейської політичної партії.
Дослідники звернули увагу, що всі соцмережі по-різному реагують на фальшиві дії користувачів:
На думку авторів дослідження, подібними маніпуляціями в політичній сфері користуються для того, щоб вплинути на вибори і скерувати громадську думку в потрібне русло.
«Маніпулювання в соціальних мережах – це нова межа для антагоністів, які намагаються впливати на вибори, поляризувати громадську думку і відсунути на другий план виважені політичні дискусії», – йдеться в звіті.
Тим часом у Facebook розповіли, для чого приховали кількість «лайків» у Instagram.
Раніше повідомлялося, що Facebook використовувала дані користувачів, щоб тиснути на конкурентів.
Між тим стало відомо, що Google вводить більш жорсткі правила політичної реклами.