Система безоплатної правової допомоги від міністерства юстиції призупинила особистий прийом громадян у період карантину та надає правові послуги дистанційно, через що кількість дзвінків на гарячу лінію в березні збільшилась майже на 4 тисячі в порявнянні з лютим, з 28 до 32 тисяч звернень. Про це повідомляє пресслужба міністерства юстиції.
«Протягом січня-березня 2020 року фахівці контактного центру опрацювали понад 90 тисяч телефонних дзвінків. У порівнянні з ІV кварталом минулого року, загальна кількість телефонних дзвінків зросла більш ніж на 7%», – йдеться в повідомленні з посиланням на слова заступника міністра юстиції Валерії Коломієць.
Зазначається, що загалом за І квартал 2020 року працівники контактного центру надали майже 20,2 тисяч консультацій з правових питань, близько 2,6 тисяч роз’яснень з питань, пов’язаних з отриманням безоплатної правової допомоги. Понад 10,8 тисяч дзвінків стосувалися надання контактної інформації центрів та бюро правової допомоги, органів державної влади, установ та організацій, які надають різні види послуг тощо.
Також надійшло 2 763 повідомлення про затримання осіб за вчинення кримінального або адміністративного правопорушення та 204 повідомлення про винесення постанови/ухвали про залучення захисника за призначенням або проведення окремої процесуальної дії.
Крім того, з 11 лютого цього року запрацювала «гаряча лінія» 1547 з попередження домашнього насильства. Зателефонувавши за цим номером телефону», усі абоненти та абонентки цілодобово зможуть отримати інформаційну допомогу щодо існуючих сервісів для постраждалих від домашнього насильства. Також за запитом їм буде надана кризова соціально-психологічна допомога. Працівники контактного центру відповіли на 25 телефонних звернень від осіб, які постраждали від домашнього насильства, а також 101 особі була надана контактна інформація про функціонування «гарячої лінії» 1547.
За словами Валерії Коломієць, з початку цього року найчастіше громадяни телефонували за номером 0 800 213 103 за отриманням правових консультацій щодо захисту їх прав у сферах цивільного, адміністративного, сімейного, кримінального та трудового законодавства.
Також актуальними залишатися низка питань, пов’язаних із соціальним захистом осіб, зокрема стосовно порядку призначення їм державної соціальної допомоги, пенсійного забезпечення, оформлення спадщини. Крім того, значний відсоток дзвінків стосувався отримання контактної інформації органів державної влади, громадських організацій, а також телефонних номерів їх «гарячих ліній» тощо.
«Серед запитань, пов’язаних з запровадженням карантину, більшість стосувалася трудових правовідносин, порядку здійснення судочинства, правомірності підвищення цін на продукти харчування та лікарські засоби, нарахування пені за несплату суми житлово-комунальних послуг, отримання соціальної підтримки по частковому безробіттю, кредитних зобов`язань тощо», – зазначила заступник міністра.
Нагадаємо: раніше Opendatabot повідомляв, що під час карантину активізувалися рейдери.