Адміністрація президента США Дональда Трампа заявила про наміри впровадити додаткові мита на низку імпортованих із Франції товарів у відповідь на введення Парижем цифрового податку.
Як повідомляєThe Hill, 25%-і мита на загальну суму $1,3 млрд наберуть чинності 6 січня 2021 року. Мова йде про впровадження мит на косметику, мило, сумки та інші товари.
Відповідне рішення було прийнято після того, як в грудні Управління торгового представника США (USTR) визначило, що цифровий податок Франції є дискримінаційним для торгівлі США. Тоді управління запропонувало тарифи до 100% на $2,5 млрд на французькі товари, їх потенційний перелік включав зокрема ігристі вина та сир.
Як відомо, раніше цього року США та Франція домовились відтермінувати впровадження мит та нового цифрового податку, поки в Організації економічної співпраці та розвитку (ОЄСР) тривали переговори про обкладення податком цифрової економіки. Однак згодом США розчарувались у цих переговорах та відійшли від них .
Цифровому податку Франції протистоять такі американські технологічні гіганти як Facebook, Apple, Google та Amazon.
«Контрмита є не ідеальними,, але відмова французького уряду від скасування одностороннього впровадження несправедливих податків на американські компанії не залишили США іншого вибору», – заявив глава фінкомітету Сенату Чак Грасслі.
«Ми сподіваємось, що французький уряд розгляне відтермінування впровадження цих мит з боку адміністрації США як змогу скасувати свій податок на цифрові послуги та продовження співпраці з державами-членами ОЄСР… Односторонні дії та дискримінація щодо американських підприємств є недопустимими», – наголоси він.
Минулого місяця USTR оголосило про початок розслідування щодо цифрових податків, які були запропоновані або прийняті в низці інших країн ЄС, які потенційно можуть призвести до введення мит на продукти з цих юрисдикцій.
Нагадаємо: влітку минулого року президент Франції Еммануель Макрон підписав закон про встановлення тривідсоткового податку на оборот коштів, пов'язаний з продажем великими технологічними компаніями цифрових послуг на території країни. Його зобов'язані платити концерни, річний оборот яких по всьому світу складає не менше 750 млн євро, з яких не менше 25 млн припадають на Францію. Вступ податку в силу було відкладено до кінця 2020 року.