ФДМУ оголосив конкурс на радника з приватизації заводу «Більшовик»

Радник здійснить підготовку об'єкта приватизації для залучення інвестора

Фото: delo.ua

Фонд державного майна України (ФДМУ) оголосив дати та етапи проведення конкурсу з відбору радника з приватизації АТ «ПКМЗ» (завод «Більшовик»). Про це йдеться на сайті ФДМУ.

За словами Голови Фонду державного майна України Дмитра Сенниченка, це є важливим кроком на шляху ефективної підготовки об’єкту до прозорої приватизації.

«Не зважаючи на супротив, на спроби відчуження рейдерськими способами майна та політичний тиск – ми рухаємо приватизацію вперед. На прозорому конкурсі буде відібраний радник, який здійснить якісну підготовку об'єкта приватизації для залучення інвестора», – заявив Дмитро Сенниченко.

Комісія затвердла умови, перелік необхідних документів і дати проведення першого та другого етапів конкурсу з відбору радника.

Так, перший етап конкурсу з відбору радника буде проведено 18 серпня 2020 року об 11.00, другий – 25 серпня 2020 року об 11.00 у приміщенні Фонду державного майна України.

Конкурсна документація має бути подана не пізніше 17 години 13 серпня 2020 року.

Завод «Більшовик» є найстарішим київським машинобудівним заводом. У 1980-і рр. колектив заводу розробляв і виготовляв комплекс обладнання для виробництва великогабаритних шин діаметром до 5 м для автосамоскидів і автопоїздів вантажністю до 220 тонн. Завод випускав техніку для Міністерства оборони, що становило понад 20% загального обсягу продукції. Споживачами продукції всередині СРСР були 19 шинних комбінатів, близько 60 заводів гумотехнічних виробів, 15 кабельних заводів, 24 підприємства будматеріалів, 33 заводи по перероблюванню пластмас, 21 хімкомбінат тощо. Здійснювався експорт у країни Східної Європи, США, Францію, Данію, Великобританію.

У період 1993-1995 рр. завод «Більшовик» знаходився на межі повної зупинки. Тоді «Більшовик» як єдина структура розпався, і на його базі в 1996 році створюли Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче підприємство «Більшовик», сто відсотків акцій якого належало державі.

Для збільшення обсягів виробництва завод розширив свою спеціалізацію шляхом освоєння нової продукції, яка б дозволила українським підприємствам уникнути імпорту машин з Росії. Було освоєно виробництво пилорам, пересувних бурових установок.

Завод також виробляє продукцію для потреб Києва на замовлення міської держадміністрації. Було освоєно виготовлення тунельних ескалаторів нового покоління, що забезпечують зниження енергоспоживання на 30%, метало- і трудомісткості – на 30%. 2 таких ескалатори встановлені в підземному переході на Майдані Незалежності, 4 – змонтовані на станції метро «Академмістечко». Виготовлений перший в СНД тунелепрохідницький комплекс, що дає можливість будувати тунелі метро в нестійких, насичених водою ґрунтах.

У лютому цього року мер Києва Віталій Кличко нарікав, що 5-ий цех заводу перешкоджає тому, щоб добудувати Шулявський міст. 

«Головна проблема у добудові Шулявського шляхопроводу – п’ятий цех заводу «Більшовик». Він давно не працює, напівзруйнований. І там сьогодні продають секонд-хенд. Сам завод  «Більшовик» винен місту понад 200 мільйонів сплати за землю», – запевняв Кличко.

Однак Фонд державного майна України оцінив вартість п’ятого цеху Першого київського машинобудівного заводу у майже 700 млн грн. Київська міська державна адміністрація повинна викупити цю нерухомість, щоб добудувати Шулявський шляхопровід. Кличко назвав таку пропозицію – «пограбуванням мешканців Києва». 

«Я питаю, аби знести ці сараї, треба платити такі кошти?!» – обурювався мер. Він також закликав киян тиснути на структуру, якщо Фонд не передасть цех на баланс міста.

Директор п'ятого цеху заводу заявляв, що колектив хоче брати участь в обговоренні знесення цеху й зауважив, що це «одна з найцікавіших ділянок нашого корпусу» і «пам’ятка інженерної споруди». Там розміщують рекламу і після його відчуження підприємство втратить понад 500 тис. грн доходів на місяць.

Директор також підтвердив, що «”секондхенд” підписав договір з Фондом держмайна на 20 років на оренду частини п’ятого цеху, а це 300 тисяч гривень щомісяця». До того ж, він наголошував, що цех ма великі виробничі потужності.

«Сьогодні колишній завод «Більшовик» приймає замовлення на березень місяць. Ми робимо устаткування для виробництва гуми для Шрі-Ланки, Індії, Німеччини й навіть Канади. Ви будете здивовані. Ми є державним підприємством, а тому жодного станка ми не можемо ні продати, ні списати, – запевнив директор і додав: – У нас унікальні станки, яких немає ніде в Україні».

Проте, 8 травня Віталій Кличко в ефірі «Свободи слова Савіка Шустера» попросив голову виконавчого комітету Національної ради реформ Міхеїла Саакашвілі розв'язати питання зі знесенням п'ятого цеху заводу «Більшовик».

У відповідь Саакашвілі заявив, що з проблемою знайомий і нагадав, як сам сідав на трактор і зносив паркани на одеських пляжах.

Як писалося раніше, Готель «Дніпро» продали за 1,11 млрд грн. Готель «Україна» в Києві включили до «другої черги» приватизації.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS