Цього тижня керівництво Європейського союзу представить амбітний план скорочення викидів до 2030 року, який не омине жодного сектора економіки.
Як повідомляє Bloomberg, відповідно до більш суворих цільових показників в області клімату європейським автовиробникам необхідно буде прийняти жорсткіші стандарти щодо забруднення навколишнього середовища і ввести нові правила, згідно з якими двигуни внутрішнього згоряння можуть бути відправлені в наукові музеї. Енергетика ставатиме все більш екологічно чистою, з додатковими 350 млрд євро ($415 млрд) на рік, необхідними для інвестицій у виробництво та інфраструктуру. А щоб скоротити викиди парникових газів в сільському господарстві, європейцям буде рекомендовано їсти менше м'яса.
Згідно з проектом документа Європейської комісії, з яким ознайомилося Bloomberg, у випадку затвердження нової мети викиди в блоці мають бути знижені на 55% в порівнянні з рівнями 1990 року.
«Досягнення мети по скороченню викидів на 55% стане серйозним інвестиційним завданням для промисловості, послуг, транспорту та енергетики ЄС, – йдеться в документі. – Однак віддача від інвестицій у вирішенні цього завдання – не що інше, як здатність підприємств ЄС конкурувати, а наших громадян – процвітати».
Пандемія продемонструвала вразливість блоку в питаннях глобальних ланцюжків постачань і імпорту, надавши додатковий імпульс ініціативам, спрямованим на те, щоб зробити Європу більш стійкою і менш залежною від експорту. За даними ЄК, за рахунок збільшення використання вдновлювальних джерел енергії нова кліматична ціль знизить витрати ЄС на імпорт палива на 100 млрд євро в 2021-2030 роках і до 3 трлн євро до 2050 року.
Автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння необхідно буде поступово замінити автівками з нульовим рівнем викидів; до червня 2021 роки ЄС запропонує до 2030 року більш суворі норми викидів вуглекислого газу для автомобілів і фургонів. В документі до 2030 року прогнозується «зниження приблизно на 50% викидів CO2 на кілометр для легкових автомобілів в порівнянні з цілями 2021 року». Частка відновлюваних джерел енергії в транспорті повинна вирости приблизно до 24% до 2030 року в порівнянні з 7% в 2015 році.
Авіакомпаніям і суднам необхідно буде активізувати використання палива з низьким вмістом CO2.
ЄС буде заохочувати зміни у виборі споживачів; різке скорочення споживання продуктів тваринництва може скоротити викиди більш ніж на 30 млн тонн до 2030 року
Частка виробництва відновлюваної енергії до 2030 року як мінімум подвоїться і складе близько 65%.
Енергетичний баланс буде більш екологічним: споживання вугілля скоротиться більш ніж на 70% з рівня 2015 року, нафти на 30% і газу на 25%.
Нагадаємо: наприкінці минулого місяця Україна та Німеччина започаткували енергетичне партнерство.
Раніше повідомлялося, що ЄК оголосила про початок «водневої революції» в енергетиці. За планами, у період 2025-2030 років водень повинен стати головною складовою інтегрованої енергетичної системи.
У липні стало відомо, що українське Міненерго розгляне питання будівництва заводу з виробництва воднюю
До цього міністр закордонних справ України Дмитро Кулеба заявив, що Україна може стати надійним постачальником водню в ЄС, зокрема, до Німеччини.