Американська технологічна компанія Apple розкритикувала Facebook та інших інтернет-гігантів за їх підхід до реклами і відстеження користувачів та оголосила, що надасть користувачам нові можливості щодо обмеження збору даних попри опір великих онлайн-гравців.
Як повідомляє Bloomberg, нові функції мають на меті спростити користувачам пристроїв Apple запобігання збору інформації про їхню поведінку додатками і рекламними службами. Купертінський гігант запланував, щоб кожен додаток запитував у користувачів дозвіл на доступ до інформації.
У Facebook та інших компаній зовсім інший підхід до таргетингу. Вони не тільки дозволяють групувати користувачів в більш дрібні сегменти, але і використовують докладні дані про активність в інтернеті для таргетингу реклами.
Facebook попередила, що ця зміна ускладнить бізнес у сфері інтернет-реклами. Нещодавно гендиректор Марк Цукерберг наголосив на тому, що, оскільки багато малих і середніх підприємств залежать від онлайн-реклами, це може вплинути на відновлення економіки після пандемії. Соцмережа також звинуватила Apple в тому, що вона використовує свій розмір, щоб не дати конкурентам, таким як Facebook, вести свій рекламний бізнес.
«Вони використовують своє домінуюче становище на ринку, щоб віддавати перевагу власному збору даних, в той час, як їхні конкуренти практично не можуть використовувати ті ж дані», – йдеться в заяві Facebook.
Своєю чергою, Apple переконана, що її новий метод підходить всім учасникам ринку. «
«Ми вважаємо, що інвазивний моніторинг шкодить всій екосистемі, оскільки знижує довіру споживачів до систем… Можливо, найбільше програють великі компанії, які хочуть вести бізнес, збираючи великі обсяги даних», – зазначив керівник програмного забезпечення Apple Крейг Федеріго.
Оголошені зміни мали почати діяти у вересні із запуском нової операційної системи iOS 14, однак Apple відклала її на початок наступного року. Причина полягала у тому, що компанія хотіла дати розробникам більше часу для внесення необхідних змін.
Нагадаємо: раніше цього місяця ініціативна група Noyb на чолі з юристом і активістом Максиміліаном Шремсом подала позов проти Apple відповідно до Загального регламенту захисту даних (GDPR). Apple обвинуватили у стеженні за власниками iPhone без їх відома і згоди. Це перший великий позов проти технологічного гіганта США за порушення GDPR.