Американські вчені знайшли спосіб, як знизити шум від літаків, що заходять на посадку

Вони розробили новий матеріал – сплав з «пам’яттю форми»

фото Pixaby

Американські вчені винайшли матеріал, що допоможе знизити шум від крил літака, який заходить на посадку – це спричиняє значні незручності для тих, хто живе поблизу аеропортів.

Новий матеріал підходить для виробництва пасивних, непомітних елементів всередині крил, які автоматично приймають потрібне положення під час зниження й істотно знижують шум від уповільнення літака, пише HighTech Plus з посиланням на EurekAlert.

Звук літака при посадці досягає 75-80 дБ. Такий рівень шуму, як показують дослідження, шкодить здоров'ю людини, якщо доводиться слухати його регулярно: порушується сон, підвищується ризик інсульту і серцевих захворювань. Під час зльоту основне джерело шуму – двигуни. При посадці – крила, що змінюють свою форму для того, щоб уповільнити рух літака. Повітря, що проникає в щілини крила, створює різкий, неприємний звук.

«При посадці двигуни літака скидають швидкість, тому шуму від них не багато. І тоді стають чутні інші джерела гучних звуків, такі як крила, – сказав Даррен Хартл, професор Техаського університету A&M. – Ми хочемо створити структури, які не стануть змінювати ніяких характеристик літака, але значно пом'якшать проблему шуму».

У минулому Хартл і його команда вже встановили, що наповнювачі крила в якості мембрани в формі витягнутої букви S можуть вирішити проблему циркуляції повітря, через яку виникає неприємний звук. Однак матеріалів, здатних прийняти потрібну форму під час посадки, а потім повернутися до вихідного положення, не знайшлося, пише EurekAlert.

Тому вченим довелося зайнятися створенням потрібного матеріалу. Спочатку вони провели ретельне моделювання, щоб зрозуміти, чи може мембрана зі сплаву з пам'яттю форми ставати на якийсь час S-подібним. Вони розрахували геометрію, еластичність сплаву і аеродинаміку потоку повітря навколо матеріалу при посадці. Для порівняння вони змоделювали також рух мембрани з полімерного композиту з вуглецевими волокнами.

Наступним кроком дослідників стане підтвердження результатів моделювання шляхом дослідів у аеродинамічній трубі.

Нагадаємо, винахідники створили дерев’яне «скло», міцніше і легше за звичайне.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS