Порти завжди стикалися з затримками через великі хвилі, тумани і шторми. Однак пандемія викликала найбільший збій з моменту початку контейнерних перевезень 65 років тому, пише FT.
«Пандемія підкреслює гостру потребу в інвестиціях з боку портів, – сказав виданню Джон Маннерс-Белл, виконавчий директор Transport Intelligence Advisory Service. – Вся система портової інфраструктури торік була перевантажена».
За даними логістичної компанії Kuehne + Nagel, наразі 353 контейнеровози застрягли за межами портів по всьому світу, що більш ніж удвічі більше, ніж на початку року.
У деяких випадках, наприклад, в портах Лос-Анджелеса і Лонг-Біч в Сполучених Штатах, де наразі час 22 кораблі очікують стикування, пройде до 12 днів, перш ніж судна зможуть встати на якір і розвантажити свої контейнери.
Своєю чергою, ці затримки призводять до нестачі запасів, зростання цін і розчарування споживачів в той час, коли бум онлайн-покупок, викликаний пандемією, збільшує попит на доставку до наступного дня.
Протиепідемічні обмеження по COVID-19, вимоги про дистанціювання і закриття заводів завдали шкоди традиційним ланцюжкам поставок. Це призвело до стрибка цін на фрахт на основних морських маршрутах між Китаєм, США і Європою.
Між тим видання зазначає, що порти ще до пандемії були змушені модернізувати свою інфраструктуру за рахунок автоматизації операцій, зневуглецювання логістики та будівництва об'єктів, які могли б обслуговувати більші судна нового покоління.
«Неправильно говорити, що раніше не було проблем, – сказав Сорен Тофт, виконавчий директор другої за величиною у світі групи контейнерних перевезень MSC. – Портові комплекси застарівали, існували обмеження по пропускній здатності, були обмеження на здатність обслуговувати все більші за розмірами судна».
Збої в роботі також збільшуються через гігантські кораблі, оскільки власники звертаються до економії за рахунок масштабу, щоб знизити транспортні витрати. Ці судна також вимагають змін інфраструктури, включаючи глибші доки і більші крани.
На створення нової інфраструктури потрібен час. Поставка і установка крана, для прикладу, займає 18 місяців з моменту замовлення до установки, що заважає портам швидко реагувати на зміни попиту.
Нагадаємо: контейнеровоз Ever Given довжиною 400 метрів, що прямував з Китаю в Роттердам під прапором Панами, сів на мілину в Суецькому каналі 23 березня. З мілини його зняли лише 29 березня. За цей час в каналі утворилася пробка з суден, контейнеровозів і нафтових танкерів. Повністю рух відновився тільки 3 квітня.
Згодом адміністрація Суецького каналу з’ясувала, хто винен в аварії контейнеровоза Ever Given. Також стало відомо, що суецький канал розширюють після інциденту.