Пандемія спричинила найбільший збій з моменту початку контейнерних перевезень
Коронавірус підкреслив гостру потребу в інвестиціях в систему портової інфраструктури

Порти завжди стикалися з затримками через великі хвилі, тумани і шторми. Однак пандемія викликала найбільший збій з моменту початку контейнерних перевезень 65 років тому, пише FT.
«Пандемія підкреслює гостру потребу в інвестиціях з боку портів, – сказав виданню Джон Маннерс-Белл, виконавчий директор Transport Intelligence Advisory Service. – Вся система портової інфраструктури торік була перевантажена».
За даними логістичної компанії Kuehne + Nagel, наразі 353 контейнеровози застрягли за межами портів по всьому світу, що більш ніж удвічі більше, ніж на початку року.
У деяких випадках, наприклад, в портах Лос-Анджелеса і Лонг-Біч в Сполучених Штатах, де наразі час 22 кораблі очікують стикування, пройде до 12 днів, перш ніж судна зможуть встати на якір і розвантажити свої контейнери.
Своєю чергою, ці затримки призводять до нестачі запасів, зростання цін і розчарування споживачів в той час, коли бум онлайн-покупок, викликаний пандемією, збільшує попит на доставку до наступного дня.
Протиепідемічні обмеження по COVID-19, вимоги про дистанціювання і закриття заводів завдали шкоди традиційним ланцюжкам поставок. Це призвело до стрибка цін на фрахт на основних морських маршрутах між Китаєм, США і Європою.
Між тим видання зазначає, що порти ще до пандемії були змушені модернізувати свою інфраструктуру за рахунок автоматизації операцій, зневуглецювання логістики та будівництва об'єктів, які могли б обслуговувати більші судна нового покоління.
«Неправильно говорити, що раніше не було проблем, – сказав Сорен Тофт, виконавчий директор другої за величиною у світі групи контейнерних перевезень MSC. – Портові комплекси застарівали, існували обмеження по пропускній здатності, були обмеження на здатність обслуговувати все більші за розмірами судна».
Збої в роботі також збільшуються через гігантські кораблі, оскільки власники звертаються до економії за рахунок масштабу, щоб знизити транспортні витрати. Ці судна також вимагають змін інфраструктури, включаючи глибші доки і більші крани.
На створення нової інфраструктури потрібен час. Поставка і установка крана, для прикладу, займає 18 місяців з моменту замовлення до установки, що заважає портам швидко реагувати на зміни попиту.
Нагадаємо: контейнеровоз Ever Given довжиною 400 метрів, що прямував з Китаю в Роттердам під прапором Панами, сів на мілину в Суецькому каналі 23 березня. З мілини його зняли лише 29 березня. За цей час в каналі утворилася пробка з суден, контейнеровозів і нафтових танкерів. Повністю рух відновився тільки 3 квітня.
Згодом адміністрація Суецького каналу з’ясувала, хто винен в аварії контейнеровоза Ever Given. Також стало відомо, що суецький канал розширюють після інциденту.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].