Вчені Корнельського і Стенфордського університетів вивчили виробництво блакитного водню і дійшли висновку, що цей процес створює більше парникових викидів, ніж пряме спалювання газу, нафти та вугілля в якості палива, йдеться в дослідженніEnergy Science&Engineering, пише TJournal.
Водень позиціонують як екологічно чисте паливо для транспорту і енергетики, але майже половину його світового обсягу отримують з природного газу (метану). Такий водень називають сірим, тому що його виробництво створює масу парникових викидів у вигляді вуглекислого газу.
На заміну сірому водню виробники стали просувати блакитний водень, при створенні якого СО2 вловлюють, а не викидають в атмосферу.
Однак дослідження показує, що насправді блакитний водень створює лише на 9-12% менше викидів СО2, ніж сірий. Більше того, виробництво обох видів водню вивільняє в атмосферу масу метану, чия здатність створювати парниковий ефект в десятки разів вища, ніж у СО2.
Загалом, виробництво блакитного водню на 20% «брудніше» за спалювання газу і вугілля, і на 60% – спалювання дизельного палива.
Порівняння виробництва сірого і блакитного водню з використанням газу, дизельного палива і вугілля. Ілюстрація Корнельського університету
Автори дослідження роблять висновок, що блакитний водень «не має ніякого значення для покращення екології» і вважають кращим варіантом зелений водень, який виробляють електролізом води. Причому електроенергію для цього необхідно отримувати екологічно чистими способами на зразок вітрогенераторів і сонячних панелей. Але ціна зеленого водню становить $3-8 за кілограм, що робить його використання нерентабельним.
Масштабний перехід на водень як паливо запропонували в 1970 році, щоб скоротити викиди вуглекислого газу. У 2010-х роках відбувся сплеск інтересу до такого палива, в результаті чого деякі виробники на зразок Toyota почали випускати водневі автомобілі.
А 10 серпня Сенат США схвалив виділення $9,5 млрд на будівництво регіональних центрів з виробництва водню.
Тим часом у Південній Кореї розробили плавучу морську установку, яка вироблятиме водень.
Нагадаємо, Statkraft створила екологічно чистий водень для 88-метрового корабля з нульовим рівнем викидів.