Fitch підтвердило рейтинг «Укрзалізниці»: загроза дефолту залишається

Водночас рейтинг кредитоспроможності покращився на тлі кращих, ніж очікувалося результатів «УЗ» за перше півріччя

Фото: flickr.com

Міжнародне рейтингове агентство Fitch Ratings підтвердило довгостроковий рейтинг дефолту «Укрзалізниці» на рівні «СС».

Про це йдеться у повідомленні агентства.

Зазначається, що з одного боку рейтинг кредитоспроможності (Standalone Credit Profile, SCP) «Укрзалізниці» змінено з «СС» на «ссс-» на тлі кращих, ніж очікувалося результатів «УЗ» за перше півріччя 2023 року та оновленого прогнозу на весь рік.

У агентстві вказують на те, що очікуване покращення фінансового становища «Укрзалізниці» послабить тиск на ліквідність, але не зніме повністю загрози дефолту в середньостроковій перспективі. Навіть з урахуванням зовнішньої допомоги та допомоги від держави компанії не вдасться вийти на беззбитковість у 2023 році.

«Операційний прибуток у 2022 році включав у себе гранти держави в розмірі 9,7 млрд грн, без яких компанія не змогла б підтримувати прибуткову діяльність. Ліквідність набагато краща, ніж на початку 2023 року, але багато в чому це пов'язано зі збільшенням прямого боргу і зовнішньої підтримки», – додали також у Fitch.

Покращення фінансових результатів «Укрзалізниці» очікується у зв'язку з відновленням попиту на вантажні та пасажирські перевезення після їх зниження в перші місяці повномасштабного вторгнення.

За даними Fitch, «УЗ» планує у 2023 році збільшити виручку на 16% за рахунок зростання доходів від вантажоперевезень (82% операційних доходів на них). Цьому сприятиме і підвищення тарифів на них, яке відбулося минулого року. 

Обсяг надходжень від пасажирських перевезень у 2023 році, як очікується, зросте на 15%.

При цьому капітальні витрати «УЗ» на 2023 рік (в основному на відновлення, ремонт і технічне обслуговування) було скорочено на 25% через повільніше, ніж очікувалося, виконання робіт. Утім, виконання і цього плану може бути переглянуто, залежно від держфінансування (близько 50% запланованого обсягу робіт).

Водночас непогашений борг «Укрзалізниці» станом на кінець липня збільшився до 42,2 млрд грн.

«Компанія погасила близько 1 млрд грн боргу за кредитними лініями, але залучила близько 4 млрд грн від Європейського банку реконструкції та розвитку. До кінця 2023 року прямий борг має збільшитися до 59 млрд грн, але не більше від спочатку очікуваних 66 млрд грн», – зазначено в повідомленні Fitch.

Згідно із підрахунками Fitch, частка LPN (євробондів) у сумі боргу «Укрзалізниці» станом на кінець липня знизилася з 85,4% (на кінець 2022 року) до 77,5%. Частка боргу в іноземній валюті, навпаки, зросла з 94,3% (на кінець 2022 року) до 96,6%. При цьому «Укрзалізниця» значно схильна до валютного ризику, оскільки отримує доходи переважно в національній валюті.

Згідно з прогнозами рейтингового агентства, співвідношення чистого скоригованого боргу до EBITDA у 2023 році становитиме 4,8x через повільне відновлення доходів.

Бекграунд. Нагадаємо: «Укрзалізниця» відтермінувала на два роки виплати на $594,9 млн за єврооблігаціям-2024. 

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS