Fitch підвищило рейтинг «Укрзалізниці» до «СС»

Fitch підвищило рейтинг «Укрзалізниці» до «СС»

Також агентство поліпшило оцінку автономного кредитного профілю держпідприємства до «CC» із «C»

Fitch підвищило рейтинг 	«Укрзалізниці» до 	«СС»

Міжнародне рейтингове агентство Fitch Ratings наприкінці серпня підвищило довгострокові рейтинги дефолту емітента (РДЕ) «Укрзалізниці» та її єврооблігацій на суму $894,9 млн із «C» до «CC». Це відображає здатність компанії вистояти під час суверенного дефолту України після реструктуризації її євробондів у серпні.

Fitch також поліпшило автономний кредитний профіль (SCP) «Укрзалізниці» до «CC» із «C», враховуючи стійкість компанії до суверенного дефолту та ризиків великих боргових виплат у 2026 році. Незважаючи на високу ймовірність дефолту, аналітики не вважають його неминучим.

Рейтингове агентство зазначає, що заплановані виплати боргу – $594,9 млн у липні 2026 року та $300 млн у липні 2028 року – створюють значний ризик рефінансування через обмежений доступ до фінансування. Fitch наразі не має інформації про плани «Укрзалізниці» щодо покриття цих виплат.

Також «Укрзалізниця» повинна відновити відстрочені виплати купонного доходу в січні 2025 року, які були відкладені на початку 2023 року за погодженням із власниками облігацій.

Підтримка «Укрзалізниці» з боку держави оцінена на рівні 32,5 зі 60 можливих балів. Fitch вважає, що потенційний дефолт компанії негативно вплине на репутацію держави, але в умовах війни це не позначиться на доступі до міжнародного фінансування.

Ризик-профіль «Укрзалізниці» залишається «вразливим». Пропозиція Мінінфраструктури щодо уніфікації тарифів на вантажоперевезення може збільшити тарифи на окремі матеріали, що потенційно вплине на попит.

Зростання витрат компанії у 2023–2024 роках пов'язане з підвищенням зарплат, витратами на електроенергію, ремонтом основних засобів і збитками від курсових різниць. Основні потреби в капітальних вкладеннях спрямовані на ремонт, оновлення застарілого рухомого складу та поліпшення інфраструктури, пошкодженої війною.

Fitch зазначає, що наявні кошти «Укрзалізниці» призначені переважно для капітальних витрат, а не для поліпшення ліквідності. Компанія перебуває у процесі залучення фінансування від ЄБРР на суму 200 млн євро, а також інших позик, що допоможуть покрити потреби в капітальних вкладеннях на 2024 рік, але створять виклики в середньостроковій перспективі.

Попри отриманий чистий прибуток у 2023 році, компанія прогнозує збиток за підсумками 2024 року через більш повільне зростання виручки в порівнянні з витратами, що призведе до зниження EBITDA.

Високі витрати на технічне обслуговування, фінансовані завдяки новим кредитам, погіршать фінансові результати компанії. За прогнозами Fitch, чистий скоригований борг до EBITDA у 2024 році зросте до 3,0 проти 2,3 у 2023 році.

Бекграунд. Раніше Mind писав, що кредитний рейтинг України агентство Fitch знизило до рівня «обмежений дефолт» після завершення пільгового періоду виплат за єврооблігаціями 2026 року.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло