Аналітичний центр Political Capital опублікував результати дослідження щодо витрат на політичну рекламу під час виборів в Угорщині. Експерти проаналізували період з 31 грудня 2023 року по 1 червня 2024 та з'ясували, що партія угорського прем’єра Віктора Орбана «Фідес» і її сателіти встановили рекорди в ЄС за обсягами реклами в соцмережах, сповненої антизахідної дезінформації.
Про це йдеться у звітіцентру.
Зазначається, що проурядовий табір витратив 4,3 млн євро на рекламу в Meta та Google. В той же час 14 опозиційних партій та пов'язані з ними ЗМІ витратили менше п'ятої частини цієї суми – 839 000 євро.
Лише «Фідес» та її політики витратили 2 млн євро, це в 2,6 рази більше, ніж усі 14 опозиційних партій разом узяті, які витратили 764 558 євро.
За висновками аналітиків, партія Орбана стала найбільшим рекламодавцем в Google в ЄС – 6 із 10 найпоширеніших відеорололиків були оплачені «Фідесом» та основними постачальником ворожої дезінформації. 98,6% витрачених на рекламу коштів було спрямовано саме на просування таких наративів.
Найбільше – 46% витрат було спрямовано на кампанію проти новоспеченого опозиціонера Петера Мадяра.
34% рекламного бюджету спрямували на наратив, що стосується війни в Україні, в якому стверджується, що «європейські провоєнні політики та їхні угорські прислужники хочуть розв'язати Третю світову війну». Важливість цього наративу поступово зростала з наближенням виборів, і в останні тижні він обігнав і частково поглинув усі інші наративи.
9% витратили на просування тез про антиурядові сили, які «служать іноземним інтересам».
Варто зазначити, що Орбан в інтерв'ю телеканалу HirTV розкритикував західних лідерів за те, що вони прагнуть перемогти Росію військовим шляхом.
Бекграунд. Раніше Mind писав, що країни-члени Євросоюзу, які незадоволені перешкоджанням Угорщини колективній підтримці України, планують у відповідь обмежити роль країни в наступному складі Європейської комісії.