Час від часу в Києві спалахують конфлікти через початок будівництва нових житлових комплексів. Наразі за деякими із них боротьба місцевих мешканців із забудовниками триває.
Таких «гарячих точок» на столичній мапі дедалі більшає. За словами ексміністра розвитку громад і територій (колишнє Мінрегіонбуд) Альони Бабак, у будівельній галузі панує корупція і різні клани намагаються зберегти сфери свого впливу. Попри те, що вона пішла з посади, Бабак наголосила, що новий уряд разом з правоохоронцями вже почав роботу в напрямку очищення цієї галузі.
Водночас через резонансні конфлікти навколо тих чи інших забудов негативне ставлення до девелоперів у суспільстві прогресує. Проте не всі забудовники дійсно заслуговують на негативне тавро від жителів столиці.
Як же налагодити стосунки із місцевими мешканцями, громадськістю в районі майбутньої забудови і чи дійсно можливо зводити будівлі спокійно і без конфліктів розповів Mind виконавчий директор девелоперського холдингу ENSO Раміль Мехтієв.
Київ інтенсивно забудовується, і для одних жителів міста це нові перспективи, а для інших, на їх думку, – нові проблеми. Тому періодично ми чуємо про конфлікти навколо будівництва житлових об’єктів у столиці. Людям не завжди зрозуміло, чи існує реальна проблема, чи просто виникло непорозуміння.
Щоб місцеві жителі не сприймали нову забудову в їхньому районі як проблему, девелоперу варто налагодити з ними діалог.
Для цього є два базові напрямки: візуальний та комунікаційний.
Одне з базових правил – турбота про оточення під час процесу будівництва. Це і є той візуальний напрямок. Здається, що це більш-менш просто. Проте періодичне порушення цього правила девелоперами впливає на загальний імідж галузі.
Зробіть так, щоб навколо об’єкту не було постійного колообігу машин з будматеріалами, які створюють шум та розносять бруд. Для цього необхідно правильно організувати логістику.
Ретельно стежте за порядком на будівництві та біля нього. Наприклад, розробіть чіткий графік мийки коліс для будівельних машин. Таким чином зменшується забруднення навколишнього середовища.
Повага до людей та до міста – це ознака якісного підходу до роботи.
Також намагайтесь дотримуватися всіх норм будівництва: дозволеного часу робіт (не заважайте людям на свята та вночі), шумових та екологічних стандартів.
Наприклад, для нас екологічність – це не просто тренд, а чітка і відповідальна позиція. І матеріали з яких будуємо, і принципи роботи відповідають всім актуальним стандартам у цій сфері. Також ми використовуємо нові технології, які допомагають більш відповідально ставитися до ресурсів.
Проте, навіть якщо девелопер дотримується всіх законів, правил і стандартів – це повністю не застрахує від можливих непорозумінь з місцевими жителями. У такій ситуація важливо інтенсивно налагоджувати комунікації.
Спокійно надавайте дозвільні документи для будівництва, якщо є запит від людей. Навколо теми незаконної забудови Києва роздуто велику бульбашку. Тому зрозуміло, що громадськість нервово реагує на нові будмайданчики.
Не варто вважати міським божевільним певного агресивно налаштованого місцевого жителя. Йдіть йому назустріч та покажіть, що ви відкриті й готові відповідати на всі запитання. Це допоможе заспокоїти потенційний конфлікт.
Вважайте місцевих жителів своїми партнерами. Ми завжди раді фідбеку і пропозиціям від них. Найзручніший спосіб спілкування – онлайн. Наявність форми зворотного зв’язку на сайті або у месенджерах позитивно впливатиме на ваш імідж.
Відкритість і готовність до діалогу – це комплементарне благо, яке може дозволити собі тільки сміливий девелопер.
Жителі можуть залишати заявку, якщо виникло запитання чи побажання щодо вашого будівництва. Наприклад, якщо ваші будівельники порушують закон або будівництво йшло в заборонений час. Тільки не варто це робити просто «для форми». Якщо на звернення ніхто не реагує, це лише зашкодить.
Лояльне ставлення до жителів у місцях продажів ваших об'єктів також демонструє повагу та готовність йти на діалог із вашими «сусідами». Навчіть персонал правильно комунікувати та відповідати на прохання не тільки клієнтів, а й місцевих жителів. Для цього проведіть майстер-класи та інструктаж. Така комунікація допоможе сформувати імідж і перед вашими клієнтами. Вони побачать, що ви дотримується сучасних європейських цінностей, а не просто «будуєте квадратні метри».
Ще одне важливе правило – не ігнорувати громадськість. Навіть якщо їх претензії не аргументовані і ви нічого не порушували, не варто відмовчуватися. Організуйте зустріч із реальними місцевими жителями. Краще на початковому етапі озвучити позицію забудовника, розповісти про специфіку будівництва і показати повну відкритість, як згадувалось раніше. Тому завжди оперативно реагуйте на проблему, яка виникла навколо об’єкту.
Також не варто вести суху комунікацію – «будується будинок, терміни, ліцензії та дозволи». Краще покажіть переваги вашого об’єкту для місцевих. Розповідайте про запланованих орендарів: новий якісний магазин продуктів, мережевий заклад харчування, спортзал тощо. Не забувайте й про нові зони відпочинку, які ви організуєте, тощо.
У багатьох районах люди роками жили в оточенні похмурих будівель, позбавлених будь-якої естетики. Тож покажіть мешканцям, що з вашою допомогою вони отримають новий життєвий простір, який прикрасить місцевість і викликатиме в них лише позитивне враження.