Напередодні Укравтодор відзвітував, що у 2019 році в експлуатацію було введено 847 км доріг, що на 46% більше ніж у попередньому році (579,2 км), а їх загальна вартість склала 21 млрд грн. Крім того, у відомстві зазначили, що керівний склад регіональних служб Укравтодору змінено на 70%.
Про те, як може змінитись структура перевезень у 2020 році та чи реальні плани Мінінфраструктури щодо посилення габаритно-вагового контролю на автошляхах – у матеріалі Mind «Наввипередки з катком: навіщо в Україні хочуть запровадити контроль якості дорожніх робіт» та у колонці експерта.
Сьогодні ж керівник Державного агентства автомобільних доріг (Укравтодор) Олександр Кубраков розповів Mind про висновки, які він зробив протягом перших 100 днів роботи на посаді, на чому фокусує увагу команда відомства і якими будуть українські дороги у майбутньому.
Нагадаємо, відповідне рішення про призначення Кубракова на посаду Кабмін затвердив 15 листопада 2019 року.
Щоб отримати результат – треба фокусуватися. За сотнями термінових дорученнь та проблемами, що накопичувалися роками, а загорілися сьогодні – постійно повертаю себе до головних задач.
Масштабне оновлення доріг – це мета, все інше – інструменти. Нарешті на українські дороги спрямовуються кошти.
Якщо і далі галузь фінансуватиметься такими обсягами – за 2-3 роки ми зможемо оновити основну мережу доріг державного значення.
Для того, щоб амбітні плани на 2020 рік були реалізовані нам необхідно забезпечити:
Це тактичні задачі, на яких ми фокусуємося.
Нам інколи закидають відсутність вектору та стратегічного бачення.
Пояснимо: «Дороги як у Європі», та «будуємо Європу тут» – два прості слогани, які є зрозумілою моделлю за якою ми і рухаємося в контексті співпраці з нашими стратегічними партнерами та євроінтеграції як такої.
Проте є перешкоди, без яких успіх будь-яких ремонтів буде зруйновано:
Фінансування оновлення доріг є, в першу чергу, інвестиційним проєктом. Рекордні кошти, які вкладаються цього року в розвиток української дорожньої мережі – це сигнал про зміни для бізнесу і громадськості.
Держава має показати свою реальну здатність бути державою – і створити умови для розбудови якісної дорожньої інфраструктури.
Хочу висловитися в першу чергу як громадянин, а не голова Укравтодору. Часто чую, що іноземці, що приїжджають в Україну, шоковані станом українських доріг. Але щоб здійснились реальні зміни, нам пора орієнтуватися на себе, а не на інших.
Навчитися поважати себе, визначати власні пріоритети. Як ми можемо поважати державні інститути, коли бачимо реальний рівень розвитку доріг за останні 28 років?
Ключова функція Агентства – забезпечення реалізації державної політики у галузі.
В неочевидних пріоритетах – безпека, екологічність, зручність для велосипедистів та пішоходів, розвиток придорожньої інфраструктури.