Як ми пережили це: що хвилювало працівників великих компаній під час карантину

І що може зробити керівник, аби знизити ризики та підвищити результати роботи

Фото: pixabay

Україна входить у третій етап послаблення карантинних обмежень. Тож, настає час підбити перші підсумки проходження країною та бізнесом цього непростого етапу. Оголошення карантину та переведення співробітників на віддалену роботу з дому змусило менеджмент компаній швидко реагувати та шукати можливості ефективної організації робочого процесу. Особливо «багатоплановим» це завдання стало для великих та надвеликих компаній. І щоб структурувати отриманий досвід, в Академії ДТЕК (Academy DTEK) провели окреме дослідження «Оцінка емоційного фону та ефективність роботи у період карантину», у якому взяли участь понад 4000 працівників холдингу. Катерина Нагорняк, соціологиня, менеджерка з аналітики Academy DTEK поділилася з Mind його основними результатами.

Що стало основним випробуванням під час карантину?

Менеджмент компаній стикнувся з наступними питаннями/викликами:

Зрозуміло, що перехід на дистанційну роботу багатотисячної компанії не пройшов безслідно, адже змінив вже звичний формат на більш гнучкий. Співробітникам довелося трансформувати своє стале робоче місце у дистанційоване в часі та просторі, і при цьому постійно залишатися на зв’язку та бути готовими оперативно реагувати на будь-які нові завдання.

Які емоції переживали співробітники?

У рейтингу найбільших переживань у ситуації, що склалася, співробітників перш за все турбувало наступне:

Звичайно, що дослідження не оминуло і питань, чи потребують співробітники психологічної підтримки, порад чи рекомендацій, як контролювати тривогу, стрес у період карантину.

Щодо готовності отримати психологічну допомогу, то 83% скоріше не готові чи точно не готові (не потребують) психологічної допомоги. Інша частина (меншість) – не визначилася (10%) або розглядає для себе таку можливість (4%).

Це цікаво, адже рівень тривоги співробітниками визначений на 6 балів з 10 (середній, вище середнього).

Ця різниця демонструє, що в нашій культурі люди схильні боятися вголос заявляти про потребу в допомозі. Серед причин – сором, сприйняття такої потреби як слабкості чи дивини. Тому й говорять: «У мене все добре».

Потреба в психологічній допомозі

Як ми пережили це: що хвилювало працівників великих компаній під час карантину

Якою є продуктивність співробітників на карантині?

У дослідженні взяли участь 2556 співробітників, які працювали саме в дистанційному режимі.

66% з них зазначають, що продуктивність роботи за період карантину не змінилася у порівнянні офіс/дім.

Продуктивність роботи вдома vs в офісі

Як ми пережили це: що хвилювало працівників великих компаній під час карантину

Серед співробітників відсутнє єдине переважаюче ставлення щодо комфортності роботи поза офісом. Для 37% опитаних працювати вдома – некомфортно, а 21% – навпаки, обирають дім. 42% не визначилися з приводу даного питання. Частіше за всіх про те, що хочуть працювати поза офісом, зазначає молодше покоління Z (віком 18-25 років).

Комфортність дистанційної роботи

Як ми пережили це: що хвилювало працівників великих компаній під час карантину

Які переваги та недоліки дистанційної роботи?

Серед переваг співробітники відзначають:

З приводу недоліків віддаленої роботи:

Почнемо з того, що 29% опитаних не бачить недоліків віддаленої роботи. А решта – назвали наступні складнощі, з якими довелося зіткнутися:

Як топ-менеджмент може застосувати на практиці отримані дані?

Наведемо декілька порад, що відповідають на найгостріші запитання.

  1. Як знизити рівень тривоги та напруження в таких чи подібних періодах?
  1. Як підвищити ефективність роботи на карантині?
  1. Як уникати недоліків дистанційної роботи?

ДТЕК, як соціально відповідальний бізнес, розробив і впроваджує плани з відновлення після виходу з пандемії. Серед них: підвищення стійкості Групи ДТЕК, забезпечення безперервної діяльності, щоб гарантувати виробництво електроенергії і тим самим допомогти суспільству пройти цей складний період і допомогти знизити економічні наслідки пандемії.

Під час карантину Група ДТЕК поставила перед собою два завдання. Перше – підтримати Україну в боротьбі з поширенням COVID-19, щоб найменша кількість людей постраждала від вірусу. Друге – забезпечити безперебійність виробництва і бізнес-процесів, щоб українці були з теплом та світлом

У даній статті представлено лише частину результатів дослідження. За більш деталізованими відповідями і, зокрема, тонкощами запровадження data-driven культури в компаніях, звертайтеся до команди Academy DTEK.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS