Антивірусний креатив: як згуртувати команду після карантину

І чому креативні сесії підвищують імунітет компанії до кризи

Фото: pixabay

Карантин скоро закінчиться, але питання підтримки «імунітету» команди до фізичних і психологічних недуг залишиться актуальним назавжди. Які заходи, окрім вакцинації, вітамінізації та фізичних вправ, зробити, щоб люди в компанії були здоровими? Що допоможе швидше налагодити бізнес-процеси, згенерувати нові ідеї і стабілізувати мотиваційну «температуру» співробітників? На ці та інші питання спеціально для Mind відповідає Ольга Дудник, консультант з управління Edutainment Studio.

Як повернутися до ладу?

На етапі виходу з карантину та повернення команди до звичного формату роботи необхідно регулярно залучати співробітників до творчого процесу. Не зайвим буде проводити креативні сесії для вирішення поточних завдань.

Науково доведений факт: креативне мислення сприяє підвищенню імунітету – як фізіологічного, так і психологічного. Вчені виявили, що творчий процес активізує особливий «потоковий» стан, який незалежно від отриманого результату наповнює наш мозок сумішшю з п'яти нейрохимичних речовин: норадреналіну, дофаміну, ендорфінів, анандаміду й серотоніну.

Такий «коктейль» змінює сприйняття часу, допомагає швидше обробляти інформацію, підвищує концентрацію уваги, задоволення від роботи та продуктивність. І він дуже корисний для нашої імунної системи.

Зокрема, наукові дослідження та факти, присвячені цьому феномену, детально описані в книжці Стівена Котлера «Викрадаючи вогонь».

Як організувати і провести креативну сесію?

Незалежно від того, у якому форматі зараз працює ваша команда – онлайн або офлайн – дуже добре зарекомендувала себе модель CREATE, докладніше про яку Mind писав раніше.

Антивирусный креатив: как сплотить команду после карантина

Clear goals. Визначаємо цілі та завдання.

Які завдання допоможуть вирішити креативні сесії:

Responsibility. Залежно від цілей і завдань визначаємо відповідальних, провідних, фасилітаторів – тих людей, які структуруватимуть різноспрямований творчий процес і підбивати підсумки.

Environment. Визначаємо «середовище» і склад команди..

Нестандартні обставини та прихильність «політиці різноманітності» в команді – важливі складові успіху креативної сесії.

Як довели результати дослідження, проведеного Boston Consulting Group (BCG), компанії, у яких схвалюється різноманітність думок, культур, вікова й гендерна різноманітність, отримують на 19% більший дохід.

Онлайн-режим – це середовище, яке саме собою вибиває учасників із зони комфорту. Але, якщо ваша компанія давно проводить мозкові штурми та фасилітації в дистанційному режимі, сміливо експериментуйте з технологіями, спробуйте провести креативну сесію в просторі віртуальної реальності

Action beyond limits. Створюємо зв'язки між різними явищами найбільш різноманітними способами.

Перемикайте список негативних чинників або подій на позитивні, грайте з асоціаціями, звертайте увагу на випадкові збіги, робіть безглузді речі та схрещуйте несумісні об'єкти.

Багато революційних ідей народилося саме внаслідок методу «Схрещування» – від мегапопулярних кулінарних рецептів і до Orbiting Rainbows, рішення використовувати блискітки для того, щоб телескоп міг бачити зірки та екзопланети.

Організувати процес «схрещування» в команді дуже просто. Ось один із методів:

Багато ідей для виходу за межі стереотипів можна знайти в книжці-тренажері Майкла Мікалко «Рисовий штурм в картках. 56 інструментів для пошуку нестандартних ідей» або в книжці Стіва Роулінга «Я хочу більше ідей. Понад 100 технік і вправ для розвитку творчого мислення».

Або на таких онлайн-ресурсах, як Toolbox чи IdeoU.

Team of volunteers. Акцентуємо на добрій волі.

Насильство та концентрація на грошах гальмують потік креативу й вихолощують залученість, тому участь у креативній сесії передбачає добровільність.

Як найкраще залучити команду до активної участі?

В анонсі задіяти мотиви «вищого порядку»:

Emotions. Емоції – важлива складова креативної «імунотерапії».

Під час заходу закріплюйте WOW-ефекти похвалами, фіксуйте їх на фото, резюмуйте ідеї та рішення в підсумкову презентацію і/або надихаючий план дій.

Зробіть яскраві публікації на корпоративних медіаресурсах і в соцмережах – це додасть команді сил для реалізації запланованого.

А регулярна «підзарядка» команди через креативні сесії в підсумку забезпечить стійку здорову робочу атмосферу.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS