Антивірусний креатив: як згуртувати команду після карантину

Антивірусний креатив: як згуртувати команду після карантину

І чому креативні сесії підвищують імунітет компанії до кризи

Этот текст также доступен на русском
Антивірусний креатив: як згуртувати команду після карантину
Фото: pixabay

Карантин скоро закінчиться, але питання підтримки «імунітету» команди до фізичних і психологічних недуг залишиться актуальним назавжди. Які заходи, окрім вакцинації, вітамінізації та фізичних вправ, зробити, щоб люди в компанії були здоровими? Що допоможе швидше налагодити бізнес-процеси, згенерувати нові ідеї і стабілізувати мотиваційну «температуру» співробітників? На ці та інші питання спеціально для Mind відповідає Ольга Дудник, консультант з управління Edutainment Studio.

Як повернутися до ладу?

На етапі виходу з карантину та повернення команди до звичного формату роботи необхідно регулярно залучати співробітників до творчого процесу. Не зайвим буде проводити креативні сесії для вирішення поточних завдань.

Науково доведений факт: креативне мислення сприяє підвищенню імунітету – як фізіологічного, так і психологічного. Вчені виявили, що творчий процес активізує особливий «потоковий» стан, який незалежно від отриманого результату наповнює наш мозок сумішшю з п'яти нейрохимичних речовин: норадреналіну, дофаміну, ендорфінів, анандаміду й серотоніну.

Такий «коктейль» змінює сприйняття часу, допомагає швидше обробляти інформацію, підвищує концентрацію уваги, задоволення від роботи та продуктивність. І він дуже корисний для нашої імунної системи.

Зокрема, наукові дослідження та факти, присвячені цьому феномену, детально описані в книжці Стівена Котлера «Викрадаючи вогонь».

Як організувати і провести креативну сесію?

Незалежно від того, у якому форматі зараз працює ваша команда – онлайн або офлайн – дуже добре зарекомендувала себе модель CREATE, докладніше про яку Mind писав раніше.

Антивирусный креатив: как сплотить команду после карантина

Clear goals. Визначаємо цілі та завдання.

Які завдання допоможуть вирішити креативні сесії:

  • як мінімум – знизити рівень стресу в команді, як максимум – підвищити рівень щастя;
  • згуртувати колектив і підвищити рівень залученості, особливо в режимі дистанційної роботи;
  • підвищити імунітет до вірусного середовища;
  • розвинути креативне мислення як навичку;
  • переключити команду на позитивний сценарій розвитку подій;
  • знайти вихід із форс-мажорних ситуацій, що  виникли несподівано;
  • створити нову антикризову стратегію розвитку компанії.

Responsibility. Залежно від цілей і завдань визначаємо відповідальних, провідних, фасилітаторів – тих людей, які структуруватимуть різноспрямований творчий процес і підбивати підсумки.

Environment. Визначаємо «середовище» і склад команди..

Нестандартні обставини та прихильність «політиці різноманітності» в команді – важливі складові успіху креативної сесії.

Як довели результати дослідження, проведеного Boston Consulting Group (BCG), компанії, у яких схвалюється різноманітність думок, культур, вікова й гендерна різноманітність, отримують на 19% більший дохід.

Онлайн-режим – це середовище, яке саме собою вибиває учасників із зони комфорту. Але, якщо ваша компанія давно проводить мозкові штурми та фасилітації в дистанційному режимі, сміливо експериментуйте з технологіями, спробуйте провести креативну сесію в просторі віртуальної реальності

Action beyond limits. Створюємо зв'язки між різними явищами найбільш різноманітними способами.

Перемикайте список негативних чинників або подій на позитивні, грайте з асоціаціями, звертайте увагу на випадкові збіги, робіть безглузді речі та схрещуйте несумісні об'єкти.

Багато революційних ідей народилося саме внаслідок методу «Схрещування» – від мегапопулярних кулінарних рецептів і до Orbiting Rainbows, рішення використовувати блискітки для того, щоб телескоп міг бачити зірки та екзопланети.

Організувати процес «схрещування» в команді дуже просто. Ось один із методів:

  • сформуйте «творчу» групу;
  • виберіть 20 випадкових об'єктів (будь-яких);
  • розташуйте їх у дві колонки по 10 слів;
  • візьміть об'єкт зліва й поєднуйте з об'єктом справа та навпаки;
  • знайдіть «багатообіцяючі» пари для створення «винаходу»;
  • будьте готові знайти ідею там, де ви її не шукаєте.

Багато ідей для виходу за межі стереотипів можна знайти в книжці-тренажері Майкла Мікалко «Рисовий штурм в картках. 56 інструментів для пошуку нестандартних ідей» або в книжці Стіва Роулінга «Я хочу більше ідей. Понад 100 технік і вправ для розвитку творчого мислення».

Або на таких онлайн-ресурсах, як Toolbox чи IdeoU.

Team of volunteers. Акцентуємо на добрій волі.

Насильство та концентрація на грошах гальмують потік креативу й вихолощують залученість, тому участь у креативній сесії передбачає добровільність.

Як найкраще залучити команду до активної участі?

В анонсі задіяти мотиви «вищого порядку»:

  • бажання гуртом добре провести час;
  • цікавість;
  • прагнення до професійного зростання;
  • відповідальність перед командою;
  • розуміння того, що результат креативної сесії впливає на розвиток проекту й компанії.

Emotions. Емоції – важлива складова креативної «імунотерапії».

Під час заходу закріплюйте WOW-ефекти похвалами, фіксуйте їх на фото, резюмуйте ідеї та рішення в підсумкову презентацію і/або надихаючий план дій.

Зробіть яскраві публікації на корпоративних медіаресурсах і в соцмережах – це додасть команді сил для реалізації запланованого.

А регулярна «підзарядка» команди через креативні сесії в підсумку забезпечить стійку здорову робочу атмосферу.

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло