Власник бізнесу знає, що сайт є невід'ємною частиною вашої маркетингової стратегії. Або ж так має бути в ідеальному світі. Проте трапляється, що цей інструмент так і лишається красивою картинкою, у яку вкладені чималі гроші. У подібній ситуації може допомогти визнання проблеми й бажання діяти. Як змінити ситуацію, перезапустити вебсайт і чим може допомогти аудит цього ресурсу, розповіла Mind голова відділу контент-маркетингу Inweb Наталія Заяць.
Нагадаємо те, що ви й так знаєте. Сайт – це місце, куди потенційні клієнти заходять, щоб дізнатися більше про ваші продукти або послуги, чим саме ви корисні, як саме можете розв'язати їхні проблеми. І саме там вони можуть здійснити покупку / замовити консультацію / залишити адресу для подальшого спілкування. Але часто їм заважає застарілий, неактуальний, неінформативний і просто погано написаний контент.
Саме тут на допомогу приходить аудит вебсайту.
Аудит вебсайту – це процес оцінки контенту та ефективності вашого ресурсу. Він може допомогти вам визначити сфери, у яких ваш сайт можна поліпшити, а також підвищити його рейтинг у результатах пошуку.
Існує два основних типи аудиту вебсайтів: аудит контенту та SEO-аудит. Аудит контенту зосереджується на якості, релевантності та ефективності контенту вашого сайту. SEO-аудит тримає у фокусі технічні помилки й усе, що заважає пошуковим системам високо оцінити ваш сайт. А також ключові слова, заголовки, метатеги.
Читайте також: Технології AI та ML: 7 інструментів для поліпшення рейтингу в пошукових системах
Оцінюємо зміст
Аудит контенту – це процес оцінки вмісту вашого сайту. Він охоплює перевірку всього контенту ресурсу:
-
публікації в блогах;
-
статті;
-
інфографіку;
-
відео та інші форми контенту.
Мета такого аудиту – виявити сфери, у яких ваш контент можна поліпшити. Це може включати:
-
оновлення застарілого контенту;
-
виправлення помилок;
-
поліпшення формулювань, уточнень, роз’яснень;
-
підвищення релевантності контенту для вашої цільової аудиторії.
Які завдання вирішує аудит якості контенту сайту та соцмереж:
-
пошук сторінок, зміст яких має бути скориговано;
-
визначення сторінок, які можна об'єднати або видалити;
-
рекомендації для створення нових сторінок;
-
рекомендації щодо змісту та структури робочих сторінок сайту: головна, про нас, сторінки розділів / послуг, доставки, оплати, картки товару, FAQ, відгуків, інформаційних сторінок для партнерів / гуртових покупців, оформлення блогу;
-
пошук сторінок, де інформація, важлива для користувача, розкрита недостатньо повно;
-
аналіз робочих сторінок сайтів конкурентів (за бажанням);
-
пошук і формулювання унікальної торгової пропозиції (УТП), відокремлення від конкурентів, фішок, правильних меседжів, поради щодо позиціювання;
-
оцінка якості статей у блозі, рекомендації щодо тематик для контенту, оформлення, впровадження конверсійних елементів;
-
оцінка маркетингової ефективності контенту на сайті.
Читайте також: ChatGPT і контент: чи будуть AI-тексти потрапляти під фільтри пошукових систем
А до чого тут соцмережі?
Там теж є контент. В ідеалі і їх треба перевіряти на якість, зрозумілість та відповідність вашій меті та очікуванням фоловерів.
Соцмереж перевіряємо на:
-
Точність попадання бренду у свою ЦА.
-
Якість контенту бренду.
-
Прийнятність мови комунікації.
-
Відповідальність за контент: відповіді на коментарі користувачів, виконання обіцянок брендом.
-
збалансованість промо- та розважального контенту. Промо-контент, у якому ми розповідаємо про наш проєкт/бренд, про себе, товар, завдання, мету. Насправді людям це нудно, виняток –улюблені торгові марки. Варто цікаво розповідати про речі зі сфери інтересів користувача. Промо теж має бути цікавим. Розважальний контент – це пости по нашій темі, де ми себе не випинаємо. Аудит покаже наскільки ці речі збалансовані.
-
Ефективність промо-повідомлень. Якщо ми вже пишемо про себе, то це має приносити користь.
-
Партнерство з користувачем та надання зворотного зв’язку: наскільки доброю є взаємодія з коментарями та коментаторами, тими, хто ставить «лайк», чи дійсно бренд робить щось для користувача.
-
Приріст релевантної аудиторії. Якщо він є, але уривками, це теж погано. Чому? Це означає, що ми зробили щось ефективне – люди прийшли. А далі ми нічого не робимо, не масштабуємо позитивний досвід. Плавне зростання підписників означає, що бренд весь час робить пости, які добре сприймаються аудиторією. Тоді приходять саме ті люди, що потрібні бренду.
Можна сказати, що це поглиблене дослідження того, як саме ваш SMM-спеціаліст робить свою роботу, де є слабкі місця, а де блискучі знахідки.
Читайте також: Сказав – знайшов: як оптимізувати сайт під голосовий пошук
Повторюємо знайомство з Google
SEO-аудит – це процес оцінки технічної оптимізації вашого сайту. Він передбачає перевірку коду вашого ресурсу, використання ключових слів, заголовків сторінок і метатегів.
Мета SEO-аудиту – виявити сфери, у яких можна поліпшити ваш вебсайт, щоб підвищити його рейтинг у пошуковій видачі. Це може включати оптимізацію використання ключових слів, поліпшення заголовків і метатегів сторінок, а також усунення будь-яких технічних проблем SEO.
Тут все просто. Вас не любить та не бачить Google, через це вас не люблять і не бачать усі потенційні клієнти.
Про користь від контент- і SEO-аудиту
Аудит контенту та SEO-аудит корисні з багатьох причин. Вони допоможуть вам:
-
виявити застарілий або неактуальний контент, який можна видалити або оновити;
-
поліпшити зрозумілість і читабельність ваших матеріалів;
-
переконатися, що ваш контент відповідає вашим маркетинговим цілям, потребам цільової аудиторії;
-
визначити можливості для покращення вашої контент-стратегії;
-
підвищити рейтинг вашого сайту в пошуковій видачі;
-
залучити більше відвідувачів на свій сайт;
-
перетворити більше відвідувачів на клієнтів.
Основна відмінність між контент- і SEO-аудитом полягає у фокусі аудиту. Контент-аудит фокусується на якості, релевантності та ефективності контенту вашого сайту. SEO-аудит – на технічній оптимізації вашого сайту.
Як аудит якості контенту та SEO-аудит доповнюють один одного?
Це як горіх в шоколаді.
Аудит контенту допомагає визначити області, у яких контент можна значно поліпшити або переписати, а SEO-аудит допомагає поліпшити технічну оптимізацію вашого сайту.
Проводячи і контент-аудит, і SEO-аудит, ви точно отримаєте комплексний огляд сильних і слабких сторін вашого сайту. Це допоможе вам ухвалювати обґрунтовані рішення про те, як поліпшити контент і продуктивність вашого сайту.
Головне тут не ховати в шафку документи з результатами аудиту. А відразу перейти до впровадження порад.
Ось таблиця, яка підсумовує ключові відмінності між контент-аудитом і SEO-аудитом:
Виміряти ефект від впровадження рекомендацій
Це можливо, якщо у вас налаштована аналітика сайту:
-
Коефіцієнт конверсії. Виміряйте відсоток відвідувачів, що виконують бажану дію на сайті, наприклад, здійснюють покупку, заповнюють форму або підписуються на розсилку новин. Порівнюючи коефіцієнт конверсії до та після впровадження рекомендацій, можна оцінити ефективність аудиту контенту.
-
Показник відмов: відстежуйте відсоток відвідувачів, які залишають сайт після перегляду лише однієї сторінки. Нижчий показник відмов свідчить про поліпшення залученості та релевантності контенту, що демонструє позитивний вплив аудиту.
-
Середній час на сторінці. виміряйте середню тривалість перебування відвідувачів на кожній сторінці. Збільшення середнього часу перебування на сторінці вказує на те, що контент став більш захопливим, цікавим і цінним для користувачів.
-
Рентабельність інвестицій (ROI): оцініть фінансовий вплив аудиту контенту, порівнявши збільшення доходу або потенційних клієнтів, отриманих після впровадження рекомендацій, з вартістю послуги. Позитивний показник ROI демонструє цінність і прибутковість аудиту контенту.
Аудит контенту та SEO-аудит є важливими інструментами для поліпшення вашого сайту. Проводячи обидва аудити, ви можете отримати всебічний огляд сильних і слабких сторін проєкту. Це допоможе використовувати потенціал вашого бізнес-сайту на повну.
Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі
Mind.ua та стрічці
Google NEWS