ChatGPT і контент: чи будуть AI-тексти потрапляти під фільтри пошукових систем
Що думає Google про згенеровану творчість

Деякі зі спеціалістів IT-сектору вважають, що поява ChatGPT ознаменувала новий виток розвитку інтернету. А дехто й взагалі говорить, що це не менш революційна технологія, ніж сам інтернет. І знаєте, з цим важко сперечатися. Ще рік тому ми й не чули про ChatGPT, а вже сьогодні користуємося ним ледь не щодня. Це дійсно чудовий інструмент, за допомогою якого можна автоматизувати рутинні завдання, створювати новий контент і поліпшувати вже наявний, генерувати нові ідеї та багато іншого. Є висока вірогідність, що наразі ми не бачимо навіть малої частки того, на що здатні великі мовні моделі на основі штучного інтелекту типу ChatGPT. І в майбутньому на нас із вами чекає ще дуже багато цікавого. Одна з важливих тем щодо співпраці з АІ: ставлення пошукових алгоритмів до контенту, створеного штучним інтелектом. Чи можна використовувати ChatGPT, щоб отримати контент для сайту? Як до цього ставиться Google? І чи не ризикуєте ви в такому разі підвести сайт під санкції пошукової системи? Про це розповів Mind СЕО Elit-Web Ігор Воловий.
Ви можете подивитись відео-версію матеріалу вкінці тексту.
Річ у тім, що Google постійно посилює вимоги до якості контенту, з кожним новим апдейтом аналізує його все прискіпливіше, особливо якщо ми говоримо про медичну чи фінансову тематику. Тексти мають бути експертними, інформативними, корисними й актуальними!
Чи здатен ChatGPT створити такий текст?
Відповідь на це питання залежить від багатьох факторів, починаючи з тематики, завершуючи вашим умінням працювати з чатботом, використовувати правильні промпти тощо. Але загалом ChatGPT дійсно здатний генерувати доволі якісні тексти. І він при цьому ще й може виявитися абсолютно унікальним, що для алгоритмів ранжування вкрай важливо.
Проте виникає інше питання щодо того, як до такого тексту ставиться Google. Уже існують сервіси, які доволі точно визначають, чи був текст написаний людиною, чи його створив штучний інтелект. Тому серед фахівців тривалий час ходила думка, що Google рано чи пізно додасть схожий алгоритм і накладатиме санкції на сайти, які використовують згенерований контент. Власне, такий алгоритм уже існує – це SpamBrain.
Лише на початку лютого 2023 року в блозі Google Search Central зʼявилась офіційна позиція Google з цього приводу. Якщо говорити коротко, то санкцій за згенерований текст не буде. Але, як-то кажуть, диявол ховається в дрібницях. І саме про такі «дрібниці» варто поговорити детальніше.
Контент має бути корисним та якісним, а метод його створення – питання другорядне
Саме так можна коротко описати ставлення Google до згенерованого тексту. У компанії зазначають:
«Якість контенту для нас набагато важливіша за те, у який спосіб він створений. Саме завдяки цьому ми впродовж багатьох років надаємо користувачам надійну та якісну інформацію. Штучний інтелект пропонує новий рівень самовираження та творчості, а також допомагає людям створювати чудовий контент для інтернету».
У компанії зазначають: для того щоб закріпитися на високих позиціях у пошуку, контент на сторінці має відповідати стандартам E-A-T, бути унікальним, якісним й орієнтованим насамперед на користувача, а не на пошукові алгоритми.
Власне, якщо ви запитаєте в самого ChatGPT, чи накладає Google санкції на сайти з текстами, створеними АІ, він дасть приблизно ту саму відповідь:

Тобто йдеться саме про унікальність контенту. Якщо текст, створений ChatGPT, унікальний і якісний, санкції не накладатимуть.
При цьому Google має чітку позицію: «Штучний інтелект не повинен використовуватися для створення контенту, націленого виключно на просування сайту в результатах пошуку. Це є порушенням правил щодо спаму».
Чи може сайт вийти в топ пошукової видачі, якщо тексти згенеровано ChatGPT?
У Google заявляють, що використання штучного інтелекту для створення контенту не дає жодних переваг, але й не є фактором зниження позицій. Це абсолютно той самий контент, і неважливо, у який саме спосіб його створено. Якщо він якісний, система його просуватиме й рекомендувати користувачам. В іншому разі результат відповідний.
Отже, якщо ви за допомогою штучного інтелекту створили інформативний, унікальний і корисний текст, але не ризикуєте публікувати його через острах перед санкціями з боку Google, поспішаємо вас заспокоїти. Можете його розміщувати на сайті. Але обов'язково переконайтеся, що він відповідає всім вимогам пошукових алгоритмів. Важливо! Якщо текст створено за допомогою АІ, Google рекомендує це вказувати, хоча й не називає це обов'язковою вимогою. Тому тут все залишається на ваш розсуд. Принаймні поки що.
Чому не все так безхмарно…
На перший погляд може здатися, що ми з вами стоїмо на порозі нових часів, коли послуги копірайтерів та й загалом авторів текстів залишаються в минулому, адже Google не запроваджує санкції проти згенерованого контенту. ChatGPT «пише» набагато швидше більшості авторів, працює без вихідних, відпусток, лікарняних. До того ж він безкоштовний.
Але ми недарма на початку статті сказали, що диявол ховається в дрібницях. А таких дрібниць ще дуже-дуже багато.
Давайте остаточно зафіксуємо – Google не проти згенерованого тексту. Він проти нерелевантного, неякісного, неунікального й неправдивого контенту. Особливо в контексті тематик, які співвідносяться з категорією YMYL (Your Money or Your Life): медицина, здоров'я, фінанси тощо. Ось саме тут і виникають питання…
На момент написання цього тексту загальнодоступна версія мовної моделі GPT – 3,5. А власники підписки Plus уже отримали доступ до поліпшеної версії GPT 4. Ми наразі відштовхуємося саме від версії 3,5 як доступної широкому загалу. І вона далеко не ідеальна.
Читайте також: Революція маленькими кроками: OpenAI випустила GPT-4. Чим він відрізняється від ChatGPT
Контент, створений ChatGPT, у «чистому» вигляді часто містить критичні недоліки та недоопрацювання, через що він не відповідає вимогам Google. Ось лише декілька таких, з якими стикалися в роботі особисто ми:
- ChatGPT не володіє актуальною інформацією. Його знання на цей час обмежені періодом приблизно до осені 2021 року. Тому в деяких темах чатбот використовує застарілу інформацію, яка вже може бути взагалі неактуальною.
-
ChatGPT оперує хибними фактами, видає їх за реальні. Це дуже серйозна проблема, тому що чатбот не проводить фактчекінгу. Що ще гірше – він не надає інформації про те, звідки бере ті чи інші дані. Тобто ви взагалі не знаєте, чи можна довіряти тому, що пише бот.
Наведемо приклад. Є доволі відомий український письменник Макс Кідрук, книжки якого були популярними ще задовго до вересня 2021 року. Проте ChatGPT не володіє інформацією про нього. І це нормально. Ненормально те, що чатбот у відповідь на наше запитання починає видавати за дійсність абсолютну нісенітницю:

- ChatGPT украй посередньо працює з українською мовою. Власне, він добре працює лише з англійською. Якщо ж генерувати контент саме українською, то цей процес може бути вкрай повільним, а якість текстів у більшості випадків не надто висока – на рівні копірайтера-початківця.
- ChatGPT зазвичай оперує поверхневою інформацією. Отримати за допомогою чатбота по-справжньому інформативний, глибокий, структурований та експертний текст практично неможливо. Імовірно, ви отримаєте лише базову інформацію, з якою ще доведеться немало попрацювати, щоб довести до ідеалу.
- ChatGPT невиразний. Ви, звісно, можете дати йому вказівку писати з гумором чи, навпаки, максимально серйозно. Можете попросити уявити, що він психолог чи військовий експерт і генерувати контент у відповідному стилі. Але насправді «штучність» тексту все одно впадатиме в око. ChatGPT не вистачає індивідуальності, стилю й оригінальності. І це також є проблемою.
Насправді це лише незначна частка недоліків ChatGPT, які реально можуть вплинути на ранжування вашого сайту при використанні згенерованого контенту. Їх набагато більше!
У підсумку ми можемо сказати наступне. Використовувати ChatGPT та й загалом інструменти штучного інтелекту для наповнення сайту і його просування можна, і навіть Google цього не заперечує. Але, якщо вже ви обрали цей варіант, радимо бути вкрай уважними до якості створюваного контенту. Інакше дійсно існує ризик, що сайт потрапить під санкції.
І причиною цього буде не сам факт генерації контенту штучним інтелектом, а його низька якість та відсутність експертності. Згенерований текст завжди потребує доопрацювання. Принаймні на сьогоднішньому етапі розвитку.
Читайте також: Скласти бізнес-план за допомогою штучного інтелекту: коли бот ChatGPT може бути корисним, а коли здатен «підманути»
І ще дещо…
Вище ми згадали, що вже презентовано оновлену мовну модель GPT-4. Якщо ви хоча б частково стежити за новинами в цьому напряму, то знаєте, що вона за багатьма критеріями зробила величезний крок вперед у порівнянні з версією 3,5. Проте це не означає, що всі зазначені недоліки просто зникнуть. На жаль, це не так. Навіть у компанії OpenAI зазначають, що на звичайному рівні взаємодії з ChatGPT різниця буде мінімальною. І очікувати якихось революційних змін все ж не варто.

💻 5 недоліків ChatGPT при створенні контенту Деякі зі спеціалістів IT-сектору вважають, що поява ChatGPT ознаменувала новий виток розвитку інтернету. Це дійсно чудовий інструмент, за допомогою якого можна автоматизувати рутинні завдання, генерувати нові ідеї, створювати нові тексти і поліпшувати вже наявні. ◾ Та чи можна використовувати ChatGPT, щоб отримати контент для сайту? Про 5 основних мінусів ChatGPT, які можуть вплинути на ранжування сайту, спеціально для Майнд розповів СЕО Elit-Web Ігор Воловий. Детально про них – у нашому відео. Більше про роботу ChatGPT з контентом – в статті 👇 https://mind.ua/openmind/20255934
Опубліковано Mind. UA Середа, 10 травня 2023 р.
Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.
Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.
Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.