Сказав – знайшов: як оптимізувати сайт під голосовий пошук

Сказав – знайшов: як оптимізувати сайт під голосовий пошук

І як це вплине на продажі

Сказав – знайшов: як оптимізувати сайт під голосовий пошук
Фото: pixabay

Голосовий пошук уже давно активно використовується на Заході. Але наскільки він актуальний для країн СНД? Детальних досліджень цього ринку дуже мало, проте підготувати свій сайт до голосового пошуку потрібно. Логіка підказує, що цей тренд у найближчі 7-10 років буде актуальний і в Україні. Діджитал-маркетолог, експерт у просуванні товарів у сфері e-commerce Роман Шинкаренко розповів Mind, як оптимізувати сайт під голосовий пошук.

Оптимізація під голос: «А воно мені треба?»

Треба. Згідно з GlobalWebIndex, використання голосових інтерфейсів зросло більш ніж на 9% за останній рік, а 43% інтернет-користувачів по всьому світу у віці від 16 до 64 років використовують голосовий пошук та голосові команди на будь-якому пристрої щомісяця. А це майже 2 млрд активних інтернет-користувачів.

Сказав-знайшов: як оптимізувати сайт під голосовий пошук


Також на українському ринку з'явилися стартапи, які працюють із голосовим пошуком, що говорить про перспективу цього напряму. Та й не дарма ж «дядько Гугл» додав українську мову у свій голосовий помічник.

Важливі зауваження щодо сценаріїв використання голосового пошуку:

  • люди формулюють запити простою, «людською» мовою;
  • люди очікують на швидкий і точний результат;
  • люди використовують голос за кермом або коли зайняті руки;
  • люди часто шукають товари, послуги і заклади там, де перебувають у момент пошуку.

Тому найбільш важливою оптимізація сайту під голос стане для місцевих бізнесів, які надають локальні послуги, це:

  • магазини;
  • кав'ярні;
  • кафе, ресторани і розважальні заклади (кінотеатри, клуби і т.д.);
  • обслуговування (хімчистки, поліграфії і подібні);
  • готелі та хостели;
  • автосервісні компанії.

Також варто виділити таксі і сервіси доставки продуктів. Якщо говорити про голосовий пошук загалом, то найбільш важливим він стане для інтернет-магазинів (бо такий тренд зараз спостерігається в США), агрегаторів контенту (погода, пісні, аудіокниги, відеосервіси), а також блог і FAQ-розділ на будь-якому тематичному сайті.

Основні голосові помічники: Google Assistant, Siri, Аліса («Яндекс»), Маруся (Mail.ru), Alexa (Amazon), Cortana (Microsoft). Але не всі зарубіжні технології підтримують українську мову. Google Assistant підтримує українську, Siri можна налаштувати російською.

Як оптимізувати сайт під голос

Для цього потрібно зрозуміти, що таке голосові асистенти і як вони працюють. Це програми, які використовують штучний інтелект і видають результат на основі голосового запиту користувача. Спочатку автоматична система розпізнавання мови (ASR) видаляє шуми з записи, потім перетворює голос у текст і порівнює результат (слова запиту) зі словами в наявній базі даних. Ось деякі практичні поради для оптимізації сайту під голосовий пошук.

Довгі запити в семантичному ядрі

Тенденція показує, що люди запитують помічників «по-людськи», тобто звичайною розмовною мовою. А як ми розмовляємо? Докладно і просто. Тому додавайте довгі розмовні фрази в семантичне ядро. Орієнтир на низьку частотність. Не «японський ресторан Київ», а «де можна взяти суші на виніс поруч зі мною», як варіант. Якщо у вас локальний бізнес, включайте в запити розташування. Так, мороки багато, але вона може зіграти вам на руку в майбутньому.

Закривайте питання до їх виникнення

Поцікавтеся, які заперечення і питання виникають у користувачів, які шукають ваш продукт. Запитайте у відділу продажів, почитайте форуми, вивчіть статистику пошукових систем. Це важливо, щоб ви могли точніше відповідати на запити клієнтів. Їм потрібні чіткі і швидкі відповіді – пам'ятайте про це. Також можете створити FAQ-розділ на сайті з частими питаннями покупців. Цей розділ найкраще лягає під оптимізацію.

Зменште швидкість завантаження сторінок

Згідно з даними Backlinko, середній час завантаження сторінок для голосового пошуку 2018 року було 4,6 секунд. Отримати поради щодо прискорення цієї швидкості можна на PageSpeed Insights від Google. Налаштуйте кешування, додайте мікророзмітки. Можна також стиснути скрипти і зображення.

Вивчайте статистику Заходу

Брайан Дін із Backlinko провів дослідження 10 000 колонок Google Home і виявив основні характеристики сайтів, які пристрій видавав у першу чергу на голосові запити.

Сказав-знайшов: як оптимізувати сайт під голосовий пошук
Віральність контенту грає велику роль ​при видачі

Ось вони:

  • швидкість завантаження сторінок;
  • використання захищеного протоколу HTTPS;
  • відповіді на запитання користувачів були лаконічними, але взяті з докладного контенту (у середньому сторінка містила понад 2000 слів);
  • текстова видача теж відіграє роль (розумна колонка брала результати з перших трьох посилань текстової видачі Google);
  • віральність контенту давала суттєву перевагу (у середньому перші результати видачі репостили у фейсбуку понад 1000 разів, а у твіттер – більш ніж 40 разів).
Сказав-знайшов: як оптимізувати сайт під голосовий пошук
Середня довжина відповіді на запит користувача в різних розумних пристроїв. Дані Semrush, 2019

Адаптуйте сайт під мобільний пристрої

У США понад 70% голосових запитів надходить із портативних гаджетів, зокрема зі смартфонів. Тому важливо, щоб результат було зручно читати з мобільного.

Сказав-знайшов: як оптимізувати сайт під голосовий пошук
Використання мобільних девайсів у розрізі останніх років

Є три види оптимізації під мобайл: адаптивна верстка, мобільна версія сайту і динамічний показ. Коротко про кожен вид.

Адаптивна верстка – один із найпопулярніших видів оптимізації. Код та URL сайту будуть однаковим для всіх пристроїв, змінюються тільки елементи, які відображуються на сайті. Тобто на телефоні ви можете побачити не всі відео, картинки або навіть розділи. Головний мінус методу – швидкість завантаження сторінок. Вона не зменшиться, якщо приховати якісь елементи в мобайлі.

Мобільна версія має окремий код сайту і свій URL. Не використовуйте цей метод, адже його не рекомендує сам Google. Так, швидкість завантаження сайту буде більшою, але підтримувати доведеться обидві версії. А це й час, і гроші.

Динамічний показ. URL залишиться тим самим, а HTML-код сторінки змінюватиметься залежно від пристрою, з якого ведеться пошук. Швидкість завантаження сторінок зменшується, складнощів особливих в оптимізації немає. Мінус – потрібна підтримка двох кодів.

Заведіть профіль у Google «Мій бізнес»

Так у вас буде можливість «помістити» місцезнаходження свого бізнесу в карти і навігатори, і за голосовим запитом а-ля «поруч зі мною» користувачі знаходитимуть саме його. Наприклад, у вас рибний ресторан. Тоді на запит користувача «де мені поїсти рибки поруч зі мною?» карти проведуть його прямо до вас. Тут важливо зазначити повноту заповнення профілю. Щоб система вам довіряла, потрібно дати їй достатньо інформації. Якщо у вас кафетерій, уточніть, чи є парковка, напишіть години роботи і вкажіть інші нюанси. Це відіграє важливу роль при видачі результатів.

До чого готуватись українському бізнесу

Поки що голосовий пошук не настільки популярний у країнах СНД, однак у США і взагалі на Заході це стрімко стає трендом. Тому українському бізнесу також варто до цього готуватися. Найбільш актуальною оптимізація під голосовий пошук стане для локального бізнесу, інформаційних сайтів, агрегаторів контенту та інтернет-магазинів. Для оптимізації під голос потрібно розширити семантичне ядро сайту, прискорити завантаження сторінок, адаптувати сайт під мобільні пристрої та додати на нього розділ FAQ.

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло