Реклама певного продукту чи послуги не завжди досягає позитивного ефекту серед споживачів через її нав'язливість. Іноді перед нею закриваєш двері, а вона залазить у вікно. На жаль, цей образний вислів рекламодавці все ще сприймають за спонукання до дії і відтворюють такий підхід на практиці. Зокрема, кількість пропозицій, що заглядають у вікна автівок чи громадського транспорта, а також їх розміщення в останньому не завжди викликають позитивні емоції. Отже, поки переходу від кількості до якості не сталося, розглянемо цю проблему детальніше. Які інструменти маркетингу не варто застосовувати і як перевести спілкування з потенційним споживачем у позитивні відгуки останніх, розповів Mind СЕО Ed-tech компанії 0-100 Роман Пижик.
Читайте також: Регулювання реклами: від 2 жовтня 2023 року запрацюють нові правила
Які у вас виникають асоціації, коли чуєте слова «реклама», «маркетинг»? Якщо ви не маркетолог (чи підприємець), то, найімовірніше, вони (асоціації) не найприємніші.
Лайкнули пост із декоративними свічками в Instagram – вітаємо:
Це лише вершина айсбергу. Сьогодні ми настільки «наїлися» цим рекламним шумом, що вже просто не те, що не сприймаємо, ми не помічаємо деяких оголошень. Кажуть, вихід із цього – екологічний маркетинг. Що це таке будемо розбиратися далі. Але спочатку розповім про основні види маркетингового насилля.
Читайте також: Потрібні слова: як розмовляти з аудиторією в нових умовах
У цьому пункті хочу виділити три складові. Але зазначу, чіткого розділення «насильна»/«ненасильна» реклама не існує. Це дві крайнощі. Наведені нижче пункти стають справжнім насильством у тому разі, коли:
Тож під цю категорію (у разі неграмотного використання) можуть попадати такі канали для просування:
Читайте також: Спортивный Tiffany и еще 5 неочевидных маркетинговых союзов
Згадуємо пункти вище:
І робимо абсолютно навпаки. Унікальна торгівельна пропозиція, яка підходить конкретній ЦА та вирішує якийсь її запит – це фактично формула так званого «екологічного» маркетингу. Коли реклама попадається потрібній людині, вона нею зацікавлюється, бачить якісний брендинг і ненав’язливий маркетинг (тобто поступово сама прогрівається до покупки), і – вуаля – ви продали не насильно, а «екологічно».
Зроблю ще невеличку ремарку: будьте чесними. Насправді маніпуляції дуже відчуваються і погано впливають на враження клієнта (а отже, і продажі). Ви пишете пости і статті, запускаєте таргет, ведете блоги в соцмережах та ЗМІ і скрізь наводите лише факти / даєте корисний контент / розповідаєте правду.
Читайте також: Бізнес під час кризи: змінюємо підхід до спілкування з клієнтами
Окрім вище згаданих факторів, є щось більш об’єктивне.
Якщо ви дотримуєтеся згаданих у статті пунктів, то, найімовірніше, ваш бренд один із небагатьох, хто справді продає «екологічно». Сподіваюся, в Україні з часом з’являтиметься все більше таких маркетингових кампаній.