(Не)насильницький маркетинг: як не перетворити гарну ідею на спам

І як правильно привертати увагу до продукту чи послуги

Фото: depositphotos

Реклама певного продукту чи послуги не завжди досягає позитивного ефекту серед споживачів через її нав'язливість. Іноді перед нею закриваєш двері, а вона залазить у вікно. На жаль, цей образний вислів  рекламодавці все ще сприймають за спонукання до дії і відтворюють такий підхід на практиці. Зокрема, кількість пропозицій, що заглядають у вікна автівок чи громадського транспорта, а також їх розміщення в останньому не завжди викликають позитивні емоції. Отже, поки переходу від кількості до якості не сталося, розглянемо цю проблему детальніше. Які інструменти маркетингу не варто застосовувати і як перевести спілкування з потенційним споживачем у позитивні відгуки останніх, розповів Mind СЕО Ed-tech компанії 0-100 Роман Пижик.

Читайте також: Регулювання реклами: від 2 жовтня 2023 року запрацюють нові правила

Які у вас виникають асоціації, коли чуєте слова «реклама», «маркетинг»? Якщо ви не маркетолог (чи підприємець), то, найімовірніше, вони (асоціації) не найприємніші.

Лайкнули пост із декоративними свічками в Instagram – вітаємо:

Це лише вершина айсбергу. Сьогодні ми настільки «наїлися» цим рекламним шумом, що вже просто не те, що не сприймаємо, ми не помічаємо деяких оголошень. Кажуть, вихід із цього – екологічний маркетинг. Що це таке будемо розбиратися далі. Але спочатку розповім про основні види маркетингового насилля.

Читайте також: Потрібні слова: як розмовляти з аудиторією в нових умовах

Які вони: основні види маркетингового насилля?

У цьому пункті хочу виділити три складові. Але зазначу, чіткого розділення «насильна»/«ненасильна» реклама не існує. Це дві крайнощі. Наведені нижче пункти стають справжнім насильством у тому разі, коли:

Тож під цю категорію (у разі неграмотного використання) можуть попадати такі канали для просування:

Читайте також: Спортивный Tiffany и еще 5 неочевидных маркетинговых союзов

Як перетворити насилля в маркетинг?

Згадуємо пункти вище:

І робимо абсолютно навпаки. Унікальна торгівельна пропозиція, яка підходить конкретній ЦА та вирішує якийсь її запит – це фактично формула так званого «екологічного» маркетингу. Коли реклама попадається потрібній людині, вона нею зацікавлюється, бачить якісний брендинг і ненав’язливий маркетинг (тобто поступово сама прогрівається до покупки), і – вуаля – ви продали не насильно, а «екологічно».

Зроблю ще невеличку ремарку: будьте чесними. Насправді маніпуляції дуже відчуваються і погано впливають на враження клієнта (а отже, і продажі). Ви пишете пости і статті, запускаєте таргет, ведете блоги в соцмережах та ЗМІ і скрізь наводите лише факти / даєте корисний контент / розповідаєте правду.

Читайте також: Бізнес під час кризи: змінюємо підхід до спілкування з клієнтами

Як зрозуміти: ваш маркетинг «екологічний» чи «насильницький»?

Окрім вище згаданих факторів, є щось більш об’єктивне.

  1. Під час опитування «Як ви нас знайшли?» більша частина людей відповідає: «За рекомендацією знайомих».
  2. Ви не «пушите» людей 100 разів на день. Якщо після двох зв’язків (чи через повідомлення, чи через дзвінки) відповідь клієнта «ні», це означає, що підготовчий етап провалений. Ми не знайшли справжню потребу клієнта й не змогли її закрити. Далі йому писати/дзвонити точно не варто.

Якщо ви дотримуєтеся згаданих у статті пунктів, то, найімовірніше, ваш бренд один із небагатьох, хто справді продає «екологічно». Сподіваюся, в Україні з часом з’являтиметься все більше таких маркетингових кампаній.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS