Бізнес під час кризи: змінюємо підхід до спілкування з клієнтами

Бізнес під час кризи: змінюємо підхід до спілкування з клієнтами

Не забуваймо про нові маркетингові інструменти

Бізнес під час кризи: змінюємо підхід до спілкування з клієнтами
Фото: depositphotos

Війна та два роки ковіду для українського бізнесу стали випробуванням на міцність. Підприємці продовжують діяльність попри всі можливі виклики, спричинені війною. Проте остання докорінно змінила як підходи до ведення бізнесу, так і очікування покупців або замовників товарів чи послуг від українських компаній. Так, подекуди потрібно налаштовувати всі процеси заново, а також аналізувати очікування цільової аудиторії. Про нові підходи до просування продукту чи послуг під час кризи, що можуть стати в пригоді українським підприємцям, розповіла Mind керівниця відділу бронювання та маркетингу Ribas Hotels Group Аліна Радченко.

Ви можете подивитись відео-версію матеріалу вкінці тексту.

Остання світова криза розпочалася 2020 року. За оцінками міжнародної консалтингової компанії McKinsey, збитки через це настільки вагомі, що до 2040 року щорічні втрати на міжнародному ринку становитимуть $1,6 трлн.

У 2022 році в Україні розпочалася нова криза, спричинена війною розв'язаною росією. І вона може запустити руйнівні процеси у всьому світі.

Нині власники бізнесу занепокоєні збитками, тому їхня увага спрямована на маркетинг як інструмент, що може стабілізувати продажі. Маркетинг – це ковток свіжого повітря у важкі часи. Але підхід до роботи зі стратегіями змінився, зараз треба бути максимально гнучкими та мобільними, відчувати нові реалії і підлаштовуватися під них.

Читайте також: Репутація бізнесу: підтримуємо національний бренд і бережемо гудвіл

Адаптуємо маркетингову стратегію під нові реалії

В умовах кризи деякі компанії ухвалюють рішення заощадити кошти та перемістити маркетинг на другий план. Натомість варто лише переробити стратегію, і вона запрацює з новою силою.

Насамперед кризове планування має бути менш довгостроковим і засновуватися на поточних реаліях. Перед розробкою стратегічних планів рекламних кампаній обов'язково необхідно провести маркетингове дослідження та визначити настрій і стан ринку – аналіз ринку, конкурентів, купівельної спроможності. Потрібно знати, хто ваші споживачі, чого вони хочуть, що їм можуть запропонувати конкуренти, які проблеми компанії потрібно розв'язати, щоб підвищити продажі.

Далі варто провести роботу зі стратегією. Подумати про можливість зміни діапазону послуг чи формату роботи. Потрібно з'ясувати сильні та слабкі сторони вашої компанії, щоб стратегічно розвивати лише ті напрями, які сприятимуть збільшенню фінансової стабільності бізнесу.

Читайте також: На своєму місці: як зберегти бізнес під час війни

Криза диктує зміни у спілкуванні з клієнтами

Чому клієнти мають обрати саме вас? Це сукупність чинників, серед яких майстерність продажів, впевненість у кожному прояві, створення унікальної атмосфери. Йдеться як про фізичні простори, так і атмосферу на вебсайті або сторінці вашої компанії в соціальних мережах. Вона може бути веселою і невимушеною, екзотичною або затишною, залежно від того, що ви пропонуєте. 

У період кризи маркетингові стратегії потребують нових підходів. Можна виокремити шість основних рішень, які можуть допомогти компаніям успішно пережити цей період:

  1. Розширення ринкових сегментів. Бізнесу необхідно активно шукати нові напрями як у власній галузі, так і в інших секторах, а також розглянути можливість припинення діяльності на слабких або неприбуткових ринках.
  2. Концентрація уваги. Компанія має сконцентруватися на чомусь одному. У кризовий період не обов'язково мати широкий асортимент товарів/послуг або велику кількість клієнтів. Можна відмовитися від деяких аспектів діяльності, і для цього потрібно визначити перспективні ринки й активно вести діяльність на них. Також варто розподілити споживачів на малопривабливих (можливо, доцільно відмовитися від них або підвищити ціни) і привабливих, яким треба надавати додаткові послуги та знижки, щоб зберегти їхню лояльність.
  3. Огляд асортименту. В умовах економічної кризи звуження асортименту може знизити витрати. Варто запровадити найбільш економічні товарні бренди, зберігаючи дорогі для кращих часів.
  4. Коригування цін. Зміна вартості не обов'язково означає її зниження. Ціни можна підвищувати, але водночас впроваджувати додаткові пропозиції для певних категорій покупців.
  5. Зміна політики збуту та каналів дистрибуції. Варто змінити умови співпраці з дистриб'юторами, знизити дилерські націнки, використовувати нові методи просування товарів і ефективніші способи продажів.
  6. Коригування каналів просування. Треба переглянути платформи для просування з метою зниження витрат та їхньої раціоналізації. Варто проаналізувати канали, що використовувалися, і спробувати знайти нові.

Читайте також: 10 правил подолання кризи в бізнесі та особистому житті

Застосовуємо нові підходи 

Після 24 лютого 2022 року всі стратегії перестали бути важливими. Тому спочатку ми просто реагували на зміни та поступово занурювалися в нову реальність. На певний період було ухвалено рішення вимкнути контекстну й таргетовану рекламу, тому що люди шукали не готелі для відпочинку, а прихисток, і реклама була не на часі.

Поступово ми адаптувалися до війни та, аналізуючи настрій наших гостей, почали розробляти стратегії, які використовуємо й досі. Це недовгострокові плани, бо ситуація постійно змінюється, і ми маємо реагувати на зміни разом з нею.

Маркетинг – це завжди про щось нове, інноваційне, коли старі методи поліпшуються в ногу с часом або адаптуються до нових реалій.

Ми намагаємося максимально активно використовувати всі інструменти, які є на ринку, та адаптовувати їх під нашу компанію. Нині ми в процесі переходу на нову, четверту аналітику, за допомогою якої будемо мати більш якісну й чітку статистику. Так, ми почали активно використовувати Youtube Shorts, Reels, Tik-Tok. Головне – стежити за всіма трендами, які є в digital-маркетингу та не боятись експериментувати. 

Нині цифровий маркетинг найбільш актуальний, і старі методи вже не такі ефективні. На це вплинула і ситуація в країні, і зміна ринку. Ми змінили підхід до маркетингу та почали використовувати найактуальніші методи просування. Окрім цього, повністю відмовилися від російських розробок: конструкторів сайтів, сервісів аналітики тощо.

І новий підхід дав результати. Наприклад, протягом останнього року в готелі Ribas Karpaty охоплення в соціальних мережах збільшилося на 150%, кількість відвідувачів сайту зросла майже на 100%, а завантаження  готелю стало більш стабільним.

Поява кризи не має означати для бізнесу відмову від маркетингу. Правильна стратегія, адаптована під нові реалії, допоможе досягти ще більших успіхів і випередити конкурентів.

Будьте відкритими до змін: передивляйтеся позиціювання, постійно аналізуйте ситуацію на ринку, не стійте на одному місці. Спробуйте оцінити поточні можливості та переглянути свою маркетингову стратегію. У роботі враховуйте нові дані: використання застарілих наштовхує вас на ризик не потрапити в нові реалії ринку.

🔷 6 рішень, що допоможуть компанії пережити кризу Масштабна війна докорінно змінила як підходи до ведення бізнесу, так і очікування клієнтів від українських компаній. І подекуди підприємцям потрібно налаштовувати всі процеси заново. Зараз компаніям варто бути максимально гнучкими та мобільними, відчувати нові реалії і підлаштовуватися під них. Шість основних рішень, які можуть допомогти бізнесу успішно пережити кризовий період, виокремила керівниця відділу бронювання та маркетингу Ribas Hotels Group Аліна Радченко. Про них – у відео Майнд. А про нові підходи до просування продукту чи послуг під час кризи дізнайтесь зі статті: https://mind.ua/openmind/20258558-biznes-pid-chas-krizi-zminyuemo-pidhid-do-spilkuvannya-z-klientami?utm_source=facebook&utm_medium=main&utm_campaign=biznes-pid-chas-krizi-zminyuemo-pidhid-do-spilkuvannya-z-klientami

Опубліковано Mind. UA Четвер, 22 червня 2023 р.

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло