SEO-просування напряму впливає на успіх бренду. Чим раніше сайт з'являється в результатах пошуку, тим більше людей його побачить та дізнається про компанію. Існує багато критеріїв, які визначають оптимізацію сайту, серед іншого, є і нелегальні способи просування. Чому ці методи заборонені, чи можуть вони вважатися ефективними та які покарання за їх використання, розповів Mind CEO та Co-Founder компанії Elit-Web Ігор Воловий.
Читайте також: Ефективний сайт: виправляємо контент та оптимізуємо для пошукових систем
SEO має багато способів і засобів, які поділяються за різними критеріями. Стандартний алгоритм має такий вигляд:
Цей алгоритм дозволяє усунути всі недоліки сайту, які заважають йому посісти перше місце в результатах пошуку. Саме таким алгоритмом користується компанія Elit-Web, оскільки він є дієвим і повністю легальним.
Читайте також: Сайт для бізнесу: як змусити цей інструмент заробляти
Почати слід із того, що вирізняють «білі», «сірі» та «чорні» методи просування. До «білих» методів належать повністю законні способи підняти свій сайт у пошукових результатах. Наприклад, є такі варіанти:
Проте недоброчесні розробники сайтів у погоні за результатом можуть вдаватися до хитрощів і шахрайства. Ці способи дійсно підіймають сайт у списку результатів, але не збільшують продажі, оскільки залучена аудиторія не є цільовою. Ось найпоширеніші приклади «чорного» SEO:
Крім цих категорій, існує так звана сіра ніша, до якої належать методи, за які також можна дістати обмеження, але не завжди. Їхнє використання є частково легальним, але небажаним і теж несе певний ризик, тому брати ці засоби не рекомендується.
Читайте також: Іти до «зірок»: як відгуки клієнтів впливають на SEO
Небажаний зміст сайтів часто потрапляє під фільтри пошукових систем. Найсуворішим у цьому плані можна вважати Google: в останніх апдейтах збільшується увага до сайтів і прибирається весь непотрібний контент. Існують два основні фільтри: «Панда» та «Пінгвін».
Візуально для користувача заборонені методи можуть бути непомітними. Легко виявити можна хіба що звичайний спам ключовими словами та нестандартні або незрозумілі URL сторінок. Інші ж методи «чорного» SEO повʼязані з внутрішнім вмістом сайту, тож звичайний користувач навряд чи їх помітить.
«Відбілити» сайт після потрапляння під фільтри можливо, але це довгий і кропіткий процес. Саме тому краще не використовувати заборонені способи оптимізації.
Читайте також: Показати себе: 5 аргументів за системну комунікацію СЕО
Після потрапляння під фільтри відновити сайт у пошуку не завжди реально, а якщо можливо, то потребує часу й зусиль. Головну роль відіграє причина блокування. Наприклад, у разі блокування за копіювання чужого контенту, достатньо видалити сторінки, які його містять і просто зачекати. Якщо сайт заблоковано через неякісні посилання – їх слід видалити та відправити сайт на переіндексацію.
Насамперед для розв’язання проблеми потрібно знати її причину. В її виявленні допоможе детальний аудит сайту. Після нього потрібно оцінити наслідки та спланувати стратегію повернення позицій сайту.
Хоча усунення причин блокування може бути швидким (особливо якщо знати причину покарання), то відновлення позицій може тривати й понад рік. Якщо ж сайт остаточно зник із результатів пошуку, швидше за все, доведеться змінювати домен.
Звичайне покарання за «чорне» просування – відповідні санкції від пошукових систем.
Як правило, сервіси не надсилають попереджень, проте зрозуміти, що сайт потрапив під обмеження, доволі просто: різко падає відвідуваність, а сайт втрачає позиції або зовсім зникає з результатів пошуку.
При цьому «чорні» та навіть «сірі» способи не є більш ефективними за «білі». Навіть якщо вони дозволять сайту ненадовго посісти перше місце в пошуку, це не забезпечить стабільної цільової аудиторії, а сам сайт ризикує потрапити під блокування.
Ймовірність отримання штрафів або погіршення позицій у результатах пошуку для будь-якої пошукової системи суттєво знижується, якщо дотримуватися найкращих практик і використовувати лише етичні методи SEO-просування.