Дефіцит кваліфікованих кадрів у різних сферах ведення бізнесу набуває все більших масштабів. Головним чинником цих змін стала війна та мобілізація. Бізнес має відповісти на цей виклик і забезпечити подальшу діяльність. Один зі способів досягти цього – навчати власну команду й постійно підвищувати рівень кваліфікації спеціалістів. Чому інвестиції у навчання команди можуть бути важливим та актуальним для українського бізнесу зараз, розповіла Mind підприємиця, співзасновниця та CEO мережі студій манікюру Bunny nails і Bunny academy Антоніна Кроливець.
Читайте також: Навчити й навчатись: які знання шукає бізнес
Більше ніж пʼять років тому Джефф Безос, засновник Amazon, вирішив зробити експеримент – інвестувати в навчання співробітників компанії приблизно $700 млн. Ця ініціатива в межах корпоративного навчання дозволила компанії щорічно підвищувати рівень кваліфікації працівників і є однією зі складових, яка забезпечує її стійкість і сталий розвиток у довгостроковій перспективі. Зараз, у 2024 році, Amazon входить до п'яти найдорожчих компаній світу.
За результатами дослідження EBA ринку праці у 2024 році, більш ніж ¾ роботодавців в Україні (74%) відчувають значний дефіцит кваліфікованих кадрів.
Проти минулого року цей показник підвищився на 19%, зважаючи на дефіцит талантів, мобілізацію, втому та вигоряння працівників, безпекову та демографічну ситуацію в Україні. Уже зараз і в перспективі криза кадрів буде одним із головних викликів для багатьох українських компаній. У відповідь на це українські підприємці оновлюють бізнес-стратегії, впроваджуючи додаткові інструменти залучення та утримання спеціалістів. Зокрема, 39% роботодавців планують інвестувати у створення освітніх програм і навчання співробітників.
Глобальне дослідження Workplace Learning Report наводить низку ключових переваг:
Крім того, командне навчання є важливим елементом обʼєднання команди, а також формування спільної мети та вектору розвитку компанії. Так, 7 із 10 респондентів дослідження зазначили, що корпоративне навчання зміцнює їхній звʼязок із компанією, а для 8 із 10 респондентів спільне навчання додає цінності й усвідомлення загальної мети компанії.
Досвід таких міжнародних компаній, як Deloitte, Mastercard, Google, Apple та інших корпорацій, демонструє безліч різноманітних форматів та інструментів реалізації корпоративних навчальних програм, які можуть не лише підвищити рівень кваліфікації команди, а й забезпечити довгостроковий успіх бізнесу.
Наприклад, Deloitte, одна з найбільших міжнародних консалтингових компаній, створила корпоративний університет для своїх працівників, який став важливою частиною стратегії професійного та карʼєрного розвитку спеціалістів. Іншим прикладом успішного кейсу є досвід Mastercard у створенні власних МВА-програм, орієнтованих на розвиток лідерських якостей і стратегічного мислення спеціалістів.
Освітні ініціативи, зазвичай орієнтовані на бізнес-цілі компанії, допомагають команді бути більш ефективними в розв'язанні тактичних завдань і прийнятті стратегічних рішень. Крім того, працівники, які мають доступ до внутрішніх навчальних програм, є більш лояльними до компанії, що у свою чергу знижує рівень плинності кадрів і зміцнює бренд роботодавця компанії. У підсумку це веде до загального успіху бізнесу та його конкурентоспроможності на ринку.
Ці приклади надихають і демонструють, як великі системні бізнеси можуть мати переваги від інвестицій у навчання своїх команд.
Читайте також: Працюємо з персоналом: як нівелювати вплив кадрового дефіциту на компанію
Інвестиції в навчання команди є важливим кроком для будь-якого бізнесу, який прагне залишатися конкурентоспроможним, підтримувати високий рівень продуктивності та сервісу. Проте на цьому шляху можуть виникнути різноманітні виклики та бар'єри, з якими він може стикнутися:
Навчання в дорослому віці також має низку психологічних перепон та обмежень, зумовлених віком людини. Для більш ефективного навчального процесу варто орієнтуватися на принципи андрагогіки, автором яких є Малкольм Ноулз. Все життя він вивчав стратегії ефективного навчання дорослих, і в результаті вивів чотири ключових принципи:
Читайте також: Штучний інтелект для бізнесу: які завдання здатен вирішувати та в яких галузях допомагає
Для подолання всі цих барʼєрів і викликів важливо сформувати чітке бачення й покроковий план дій, який допоможе синхронізувати бізнес-цілі та інвестиції в навчання команди. Незамінною в цьому є стратегія навчання, яка має враховувати актуальні тренди ринку й галузі, а також забезпечуватиме систематичний підхід до розвитку співробітників, що безпосередньо впливає на продуктивність і конкурентоспроможність компанії.
Створення ефективної стратегії навчання команди вимагає ретельного планування та врахування багатьох аспектів:
Інвестиції бізнесу в навчання забезпечують не лише професійний розвиток своїх співробітників, а й стійкий успіх ринку праці в довгостроковій перспективі. Крім того, криза людського капіталу в Україні внаслідок мобілізації, а також міграції спеціалістів і молодих талантів за кордон у підсумку може бути великим ризиком для економічної стійкості країни та її відновлення в майбутньому. Тому інвестиції в навчання команди стають для українського бізнесу критично важливими для країни та суспільства загалом.
Саме тому ми віримо в силу командного навчання, яке є важливим аспектом нашої внутрішньої корпоративної культури. Навчаючись разом, ми допомагаємо команді швидше зростати та досягати як професійних, так і особистих цілей.