Mind продовжує розповідати історії молодих підприємців у рамках спецпроекту «Школа бізнесу «Нова пошта». Головний герой другої історії – Денис Сірівля, засновник бізнесу і головний розробник українського аналога самонадувного лежака ЛЕЖАК.ТОР, а також випускник минулорічної Школи бізнесу «Нова Пошта».
Денис – з тих підприємців-новаторів, які створюють власний якісний продукт і зберігають непорушний оптимізм у будь-якій ситуації. Вони швидко вчаться і не бояться експериментувати, вміють відокремлювати головне від другорядного і вибудовують стратегію розвитку, спираючись на ключові цінності. Як харків'янину вдалося за рік створити і розвинути власний бізнес з унікальним продуктом, що користується серед українських споживачів дедалі більшим попитом, і яку роль у цьому відіграла Школа бізнесу «Нова пошта», розповідає Денис Сірівля.
Мій бізнес почався з яскравого особистого враження – я побачив лежак, який швидко надувався без насоса, вміщався в маленьку сумочку, був легким, зручним, стильним і транспортабельним. Я зацікавився, пошукав аналоги на нашому ринку – і не знайшов жодного якісного за доступною ціною: європейські у нас не представлені (їх навіть у Європі було важко дістати, не кажучи вже про дилерство), а китайські – вкрай низької якості. Тому я задумався над тим, чи можливо виробляти такі в Україні, навіть більше – самостійно. Зважитися на цей крок мені допоміг попередній досвід – в інтернет-торгівлі та виробництві парників.
Близько двох місяців навесні 2016-го ми тестували різні тканини, пошиття, техніки, матеріали, доки не визначилися з найбільш відповідними опціями. До кінця травня підготували робочий прототип, яким уже можна було користуватися. Перші екземпляри стрімко розійшлися серед друзів – кожному хотілося і кожному було потрібно. Все швидко закрутилося – я зрозумів, яким великим попитом користуються самонадувні лежаки. Те, що починалося як хобі та експеримент, переросло в малий бізнес.
Коли збільшилася кількість замовлень, ми зробили сайт і почали відправляти лежаки «Новою поштою». Ще через декілька місяців зі мною зв'язався менеджер по роботі з корпоративними клієнтами «Нової пошти» і запропонував особливі умови співпраці, але я відмовився – сезон закінчувався і підтримувати такий рівень відправлень я б не зміг.
Згодом я вступив до Школи бізнесу «Нова пошта». У мене будівельна освіта, і це був мій перший досвід навчання в бізнес-школі. За допомогою отриманих знань мені вдалося побачити цілісну картину мого бізнесу, його стратегічного розвитку – у цифрах і графіках. Тепер у мене є розуміння того, як правильно ставитися до продукту, бачити в ньому щось більше, ніж просто річ: це і сервіс, і гарантії, і якість. Зараз ми використовуємо три види тканини (категорії продукту «економ», «стандарт» і «преміум») і по дев'ять кольорів у кожній категорії. Максимально доступну лінійку «економ» ми зробили для того, щоб потіснити неякісні китайські аналоги і запропонувати нашому покупцеві якісну річ навіть у категорії «економ». Але українці віддають перевагу категоріям «стандарт» і «преміум» – і, заплативши один раз більше, отримують кращу якість.
Ми плануємо розвиватися на українському ринку і постійно допрацьовуємо якість нашого продукту, шліфуємо деталі, тестуємо нові матеріали. І відгуки на сьогодні від клієнтів виключно позитивні. Згідно зі статистикою, наша цільова аудиторія – активні люди 25–35 років і, звичайно ж, діти. Завдяки любові українців до відпочинку на природі, ми за неповний 2016-й виготовили і продали близько 600 лежаків, від початку 2017-го – уже 1200, а до кінця року плануємо вийти на 4000. Зараз йдемо згідно з нашим планом, розумінням ринку, а головне – очікуваннями клієнта.
Під час навчання у бізнес-школі я зрозумів: головне – завжди пам'ятати про клієнта. Він найголовніший у нашій роботі, тому висока якість продукту вкрай важлива. А якщо говорити про механіку бізнесу, то я зрозумів, як важливо тестувати будь-який інструмент, що збираєшся впроваджувати в бізнес. Схема проста: тест з мінімальними затратами – оцінка результату – коригування роботи інструменту. Мій наступний крок – вихід на нові онлайн-маркетплейси зі своїм продуктом, найякіснішим і найдоступнішим у сегменті, а також представленим у широкому асортименті, що важливо для власників великих онлайн-майданчиків. Я хочу зібрати мінімум 26 000 посмішок людей, які отримали радість від мого продукту. І це те, що дає мені драйв і мотивує найбільше.