«Принципи» на мільярд: 7 правил успіху Рея Даліо

Як засновник Bridgewater Associates навчався на помилках

Фото: DR

Бекграунд. Американський мільярдер, засновник інвестиційної компанії Bridgewater Associates Рей Даліо у своїй книзі «Принципи. Життя і робота» розповів про правила, якими керувався на шляху до успіху. А шлях цей аж ніяк не був коротким і легким.

У 26 років Даліо заснував інвестиційну компанію, офіс якої розмістив у одній з трьох кімнат своєї орендованої квартири. А коли йому було 42, Bridgewater Associates посіла п'яту сходинку серед найважливіших приватних компаній США за версією Fortune. Сьогодні Рей Даліо входить до списку Forbes 100 найбагатших людей планети і до топ-100 найвпливовіших людей за версією Time.

Мільярдер упевнений, що успіхом він зобов'язаний певним принципам, які сформулював, навчаючись на власних помилках. У віці 68 років він написав книгу, в якій виклав їх в надії, що принципи його життя будуть корисні ще комусь.

«Принципы» на миллиард: 7 правил успеха Рэя Далио

Оригінальна назва: PRINCIPLES: Life and Management

Видавництво: Манн, Іванов і Фербер

Вам сподобається, якщо: ви відчуваєте брак мотивації для того, аби «зрушувати гори» у своїй професійній діяльності. При цьому книга не просто абстрактно пропонує «встати і йти», а й пояснює, яким має бути напрямок, швидкість руху і як оминути перешкоди на своєму шляху на життєвому прикладі автора.

Вам не сподобається, якщо: ви не готові влаштовувати демократію в офісі, вважаючи, що авторитарні методи – це набагато краще. У багатьох колективах керівництву доводиться «тримати руку на пульсі» для того, щоб не давати підлеглим працювати абияк.

Принципи Даліо ставлять чесність і справедливість на чільне місце, проте в такому випадку системі мільярдера варто слідувати на всіх рівнях компанії.

Mind виділив основні тези «Принципів» Даліо:

1. Тут і зараз. Мільярдер упевнений, що один з головних аспектів успіху – об'єктивна оцінка навколишньої дійсності, навіть якщо ця сама реальність не збігається з очікуваннями.

Даліо наголошує на важливості прийняття об'єктивної критики і можливості її висловити. Не можна зациклюватися на тому як, на ваш погляд, повинні йти справи. Це може далеко відвести вас від їх реального стану.

2. Чесність понад усе. У Bridgewater Associates усі співробітники зобов'язані чесно висловлювати думку про те чи інше питанні. Обговорення важливих питань записують на диктофон, а потім розсилають розшифровки серед колег.

Важливо, що критикувати за спиною в компанії не можна, це загрожує втратою роботи. Даліо попереджає, що абсолютна чесність не дається легко. Для її досягнення знадобиться адаптаційний період, який може тривати понад року.

3. Жорстко, але справедливо. На думку Даліо найбільші зміни в житті людини відбуваються через біль від помилок. Хвалити важливо, але не менш важливо вміти вказати на слабкості людини, адже тільки помітивши їх, вона зможе щось змінити.

Важливо об'єктивно оцінювати своїх співробітників. Наприклад, сформувати зрозумілу шкалу оцінки результатів.

4. Індивідуальний підхід. Ефективність роботи співробітника залежить від індивідуальних «параметрів». Бізнесмен навіть придумав свою систему карток, схожих на бейсбольні. На них написані основні характеристики співробітників, зібрані за допомогою його колег. Так співробітники, які раніше ніколи не працювали над одним проектом, зможуть краще розуміти один одного.

5. Рішення без емоцій. Найбільше, на думку автора книги, прийняттю ефективних рішень шкодять емоції. З цієї причини перш ніж щось вирішити, необхідно зібрати якомога більше об'єктивної інформації про питання.

Важливо, що висловитися про проблему в Bridgewater Associates може будь-який співробітник, а правильність ідеї не залежить від посади її автора.

6. Піти від упереджень. Краще поставити правильні питання іншим розумним людям, ніж намагатися знайти свої відповіді на всі питання. Бізнесмен упевнений, що вважати себе компетентним і правим у всьому – найгірше, що може зробити людина. При цьому сліпо довіряти іншим також не варто, слід поглянути на їх компетентність і результати у сфері, про яку йдеться.

7. Вчитися на помилках. У компанії Даліо не «карають» за допущені помилки. Таке рішення було прийнято ще в 1990 році, коли через помилку співробітника компанія понесла багатотисячні збитки.

Якщо звільнити людину, яка допустила промах, то помилок стане тільки більше – його колеги через страх втратити роботу спробують приховати свої «косяки», а не виправити.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS