Неможливо стати відомим лідером і не бути при цьому великим комунікатором. Але чи достатньо просто вміти красиво говорити? Звісно ж, ні: комунікація – значно ширше поняття. Вміння спілкуватися та доносити свою думку допомагає лідеру вести команду за собою. Завдяки цьому він розуміє мотиви кожної людини та може врахувати їх на шляху до досягнення спільної мети. Зрештою, робота ніколи не буде результативною без комфортної атмосфери та вдалого спілкування. Адже лише за цих умов люди справді відкриваються й проявляють свої здібності на повну.
Третє заняття курсу від освітнього проєкту «На Урок» «Лідерство: 6 найважливіших навичок» для учнів 9–11 класів присвячене саме мистецтву комунікації. Нагадаємо: у попередньому із цього циклу ми розповідали про основні стилі управління.
Сьогодні важливо не лише володіти інформацією, а й уміти правильно її донести аудиторії. Лідеру ця навичка стане в пригоді й поготів. На чому ж робити акценти, щоб співрозмовник правильно зрозумів вашу думку та налаштувався на одну хвилю з усією командою? Аналізуємо вплив методів спілкування та їхнє сприйняття людиною. Отже, всі методи комунікації можна поділити на три групи:
Невербальна комунікація – надання невербальних сигналів (міміка, жести, вираз очей), що свідчать про ставлення співрозмовників одне до одного та до обговорюваної теми. Цей метод є найбільш впливовим під час живого спілкування, адже 55% інформації передається завдяки мові нашого тіла. Ще 38% впливу беруть на себе наша міміка, жести, поза тощо.
Якщо ви хочете навчитися переконувати людей та якісно доносити до них певну думку – зверніть увагу саме на невербальну комунікацію. Удосконалюйте ораторське й акторське мистецтво, працюйте зі своїм голосом, тілом і манерою комунікації. Навіть ідеально прописаний виступ може не спрацювати, якщо він не пропрацьований. Ба більше – одна й та сама інформація може сприйматися по-різному, все залежить від оратора.
Вербальна комунікація – спілкування за допомогою усного мовлення. Те, що ми говоримо, може бути цінним для людей. Утім, слова окремо від інших факторів мають лише 7% впливу.
Електронна комунікація – поширений метод спілкування ХХІ століття. Це взаємний обмін інформацією через спеціальні застосунки на мобільних пристроях та ПК (SМS, Viber, Skype тощо). Зверніть увагу, що кожен канал спілкування може мати власну «тональність». Тому важливо розуміти особливості ділового та неформального листування.
Якби ми мали обрати лише два слова для визначення лідера – це були б іменники «відповідальність» і «комунікатор». Наприклад, комунікативна компетентність так само важлива, як і готовність нести відповідальність за групу людей.
Лідер має вміти встановлювати та підтримувати необхідні контакти з командою та поза нею, володіти знаннями, вміннями й навичками, що забезпечують ефективне спілкування. Важливо пам'ятати, що навички можна розвивати, наполегливо працюючи над собою.
Відомі лідери мали власні секрети комунікації. Сформулюємо основні:
Ті, хто бажає серйозніше прокачати комунікативні скіли, керувати командою та адекватно доносити власну думку, можуть долучитися до безкоштовного онлайн-курсу «Лідерство: 6 найважливіших навичок». Усі лекції доступні в записі.