Корисні навички: як стати лідером й організувати команду мрії

Корисні навички: як стати лідером й організувати команду мрії

І до чого тут стилі управління

Этот текст также доступен на русском
Корисні навички: як стати лідером й організувати команду мрії
Фото: pixabay

«Якщо всі разом йдуть уперед, то успіх подбає про себе сам», – зазначав Генрі Форд. Справді, роль команди в досягненні результату складно переоцінити! Команда володіє ширшим інструментарієм в порівнянні з однією людиною, тому можна розраховувати на кращий результат. Ефекту синергії можна досягти лише в команді. Спільна праця навіть трьох людей приносить більше результату, ніж робота окремо взятого працівника. Команда – крута можливість максимально розкрити потенціал і творчі здібності кожного.

Друге заняття курсу від освітнього проєкту «На Урок» «Лідерство: 6 найважливіших навичок» для учнів 9–11 класів присвячене команді – адже лідера без команди не існує. Mind пропонує найважливіші тези цієї лекції.

Стилі управління

Стиль управління впливає на результат діяльності та процес роботи команди. Перш ніж узяти на себе відповідальність за групу людей – уявіть бажаний результат і проаналізуйте сильні сторони команди, з якою працюватимете! Існує три основні стилі управління, і кожен із них має переваги та недоліки. 

Авторитарний стиль 

Авторитарні лідери чітко пояснюють, що треба робити, до якого часу має бути виконане завдання і як саме його потрібно виконувати. Таке лідерство найбільше підходить для тих випадків, коли лідер, безумовно, найкваліфікованіший член команди або ж у групи немає часу для вироблення спільного рішення.

Переваги: 

  • успішність при повсякденних, звичайних роботах, які не вимагають творчого підходу і новизни, при цьому основні сили спрямовані на кількість виробленої продукції; 
  • забезпечення чіткості управління, яке дозволяє швидше ухвалювати виробничі рішення, мінімізувати витрати; 
  • забезпечення швидкої реакції на зміни умов зовнішнього середовища (у невеликих організаціях). 

Недоліки: 

  • пригнічення ініціативи і творчого потенціалу підлеглих; 
  • слабка мотивація; 
  • відсутність дієвих стимулів праці;
  • рутинна робота, погана адаптація підлеглих до різких змін в організації; 
  • нестача спілкування в колективі.

Демократичний стиль 

Демократичні лідери активно беруть участь у діяльності груп, дозволяють іншим членам висловлювати свою думку, пропонують їм допомогу й керівництво. 

Останнє слово лишається за лідером, але участь в ухваленні рішень беруть усі члени групи. Завдяки цьому вони відчувають себе залученими в процес і мотивованими. 

Переваги: 

  • дозволяє розв'язувати нестандартні завдання, які вимагають творчого підходу; 
  • ідеї, висунуті підлеглими, стають основою для рішень керівника; 
  • у колективі панує сприятливий психологічний клімат;
  • керівник звільнений від розв'язання малозначних, не принципових питань діяльності організації; 
  • дбайливе ставлення з боку керівника; 
  • мета й завдання діяльності організації зрозумілі підлеглим. 

Недоліки: 

  • вимагає багато часу на розроблення та узгодження управлінського рішення;
  • якщо працівники недостатньо кваліфіковані та активні, їхня ефективність бажатиме кращого.

Ліберальний стиль 

Лідер із таким стилем управління поводиться пасивно, перекладаючи всі рішення на плечі членів своєї групи. Це найменш ефективний стиль лідерства. Однак і таке лідерство може бути корисним, якщо всі члени групи мають високу кваліфікацію в якійсь вузькій сфері. Втім, у більшості випадків такий підхід призводить до зниження мотивації членів команди й непевного розподілу ролей.

Переваги: 

  • підлеглим надається значна свобода дій, їхня ініціатива не пригнічується, вони позбавлені постійного контролю; 
  • підлеглі частіше за все чудово розуміють стан справ в організації, а також перспективи її розвитку; 
  • співробітники задоволені роботою, у колективі панує позитивна атмосфера; 
  • керівник максимально розвантажений, підлеглим передається відповідальність за дії; 
  • висока трудова мотивація співробітників. 

Недоліки: 

  • ризик виникнення конфліктів; 
  • недостатній рівень вимог до підлеглих може призвести до зниження якості виконання виробничих завдань.

Ті, хто бажає дізнатися більше про стилі управління, навчитися ухвалювати складні рішення, доводити власну думку та прокачати емоційний інтелект, можуть долучитися до безкоштовного онлайн-курсу «Лідерство: 6 найважливіших навичок». Усі лекції також доступні в записі.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло