Бізнес – це непросто. Він складається з безлічі компонентів, проте лише дві речі мають значення: продукти та люди. Що ви будуєте та з ким ви це робите. Якщо ви зробите по-справжньому значущий і ефективний продукт у потрібний час, він почне жити власним життям – поширюватися світом із неймовірною швидкістю, розв'язувати проблеми ваших клієнтів і надавати їм особливі переваги. Він створить нову економіку, способи взаємодії, спосіб життя. Як розробити такий продукт?
Докладніше – в огляді Mind.
Бекграунд. Тоні Фаделл – інженер, автор понад 300 патентів, який відіграв ключову роль у створенні iPod, iPhone, Nest Learning Thermostat та інших популярних пристроїв.
Він розпочав свою кар’єру в Кремнієвій долині 1991 року, створивши фірму General Magic, яку називає «найвпливовішим стартапом, про який ніхто ніколи не чув». Сьогодні керує інвестиційною компанією Future Labs і не тільки вкладає гроші в перспективні стартапи, а й займається наставництвом, інвестуючи свій досвід.
У своїй книжці Фаделл виклав власне бачення ідеального плану, щоб досягти впливу й успіху у світі технологій. Підприємець відверто розповідає про проблеми, з якими стикався протягом 30-річної кар’єри у Кремнієвій долині, як він намагався їх розв’язати, що робив, коли його початкові ідеї зазнавали невдачі та як врешті-решт досягав успішного прориву.
Видавництво: «Видавництво Старого Лева».
Сюжет. «Будуйте» – це книжка, яку можна прочитати за кілька днів і використовувати як довідник на різних етапах професійного розвитку. Тоні Фаделл розмірковує про свою кар’єру, чесно висвітлюючи як успіхи, так і невдачі. Він також пропонує ідеї, які можна застосувати не лише у просуванні на ринку нового технологічного продукту, а й щоб налагоджувати життя відповідно до своїх найсміливіших мрій.
У своїй книжці, яка за стилем схожа на «енциклопедію життя», Фаделл, серед іншого, звертає увагу на те, що люди схильні використовувати терміни «коучинг» і «наставництво» як синоніми. Але він вважає, що ці слова мають абсолютно різне значення. «Тренери допомагають у бізнесі… Наставники грають більш особисту роль. Вони не просто допомагають людям з роботою, вони допомагають будувати життя і родинні звʼязки… Найкраще – це поєднання в одній особі наставника та тренера, тобто людини, яка розуміє обидва світи та може допомогти вам побачити ширшу картину», – зазначає автор.
Фаделл приділяє особливу увагу сторітелінгу. «Створення правдоподібного, живого наративу, який може зачепити кожного, має вирішальне значення для просування товарів і прийняття важкого вибору в житті. Сторітелінг – це, зрештою, все, до чого зводиться маркетинг. Це серце продажів», – пише він.
Підприємець наголошує, що кожний успішний продукт завжди супроводжує переконлива історія. Ця історія повинна розповідати, чому споживачі мають обирати конкретний продукт; окреслювати проблему, яку цей продукт може розв’язати; та пояснювати, які труднощі виникнуть, якщо розв’язувати проблему без цього продукту.
Вам сподобається, якщо: ви любите навчатися в тих, хто пройшов непростий шлях впровадження інноваційних продуктів, вивів на ринок власний стартап, вміло керує не лише бізнесом, а й власним життям.
Вам не сподобається, якщо: ви настільки далекі від цифрових інновацій, що волієте ігнорувати розповіді про складний шлях їх еволюції, особливо від представників «старої школи».
Головна причина прочитати: навіть якщо ви не створюєте стартап, не ухвалюєте корпоративних рішень, досвід, яким ділиться винахідник Тоні Фаделл, принесе користь. Його поради універсальні та надихають стати не лише кращими IT-інженерами, а й спритними новаторами, що прагнуть великих справ.
У тому ж дусі:
Її багато хто знає як «мати Ілона Маска» – засновника SpaceX і Tesla, винахідника, підприємця й візіонера, а нині – очільника Департаменту ефективності уряду в команді президента США Дональда Трампа. Але, як Мей Маск жартує сама, «я була знаменитою до того, як Ілон став знаменитим»: Мей 50 років працює моделлю та дієтологом, була героїнею видань Vogue по всьому світу, у 69 років стала обличчям косметичної марки CoverGirl і двічі знялася оголеною – для обкладинок видань Time Health і New York. У своїй книжці Мей Маск виклала кілька цінних порад – про кар'єру, зовнішність і любов до себе.
Воррен Баффет, американський підприємець, один із найвідоміших у світі інвесторів, який дістав прізвисько Чарівник з Омахи, ніколи не писав мемуарів. Проте Еліс Шрьодер, журналістка, бізнес-аналітикиня та письменниця, змогла повною мірою вивчити історію його діяльності, боротьби, перемог і поразок, жорстоких промахів і раптових осяянь, і потім виклала все у своїй книжці. Це повна біографія людини, яку міжнародні бізнесові кола вважають провидцем. Справа не просто у величезних статках, які Баффет створив практично не залишаючи штаб-квартири своєї компанії Berkshire Hathaway в Омасі, а й у його широкій ерудиції, принциповості, чесності в ділових стосунках і безлічі свіжих ідей, які він генерував чи не щодня. І мабуть, найблискучішою із цих ідей стала передача $37 млрд з особистих коштів Воррена Баффета міжнародним гуманітарним фундаціям – найвизначніший в історії людства акт благодійності.